GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Om du har The Ballad Of GayTony ska du backa upp dessa filer, har du inte det är det bara trainer.ini och trainer.asi samt scripthook.dll som gäller.
Till samma mapp som du installerade spelet.

Nope, Jag har orginalet, GTA IV, Men behöver jag inte den där asi loader?

Har du skype så kanske vi kan chatta där istället?

Permalänk

Finns det ingen GTA IV tråd där folk med otur eller allmän svårighet till att läsa instruktioner, kan samla sina tankar, i stället för här? Verkar ju som att modding behöver en egen tråd om det skall diskuteras här. (annars så finns ju gtainside, gta forums osv att hjälpa till)

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Makan747:

Nope, Jag har orginalet, GTA IV, Men behöver jag inte den där asi loader?

Har du skype så kanske vi kan chatta där istället?

Självklart ska även ASI Loader packas upp till samma mapp, det är ett måste.

Skrivet av Itchy Trojan:

Finns det ingen GTA IV tråd där folk med otur eller allmän svårighet till att läsa instruktioner, kan samla sina tankar, i stället för här? Verkar ju som att modding behöver en egen tråd om det skall diskuteras här. (annars så finns ju gtainside, gta forums osv att hjälpa till)

Finns ju flera moddingforum men tyvär inte här, vore kanske trevligt att ha ett sådant iofs. Vet inte hur många här som moddar.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Finns ju flera moddingforum men tyvär inte här, vore kanske trevligt att ha ett sådant iofs. Vet inte hur många här som moddar.

Moddade själv GTA IV men dat var för några år sedan, känns dock som att det fortfarande lever kvar precis som med SA. Skulle gärna starta och följa en tråd kring modifikationer i gta iv men spelar det inte längre som sagt så jag kommer inte kunna medföra mycket till den tråden då min glöd för gta iv är svag. Några som ändå tycker att en ordentlig tråd behöver skapas? i stil med "officiell" moddingtråd, eller borde vi kanske ta hand om gta V modding lite mer i stället? Typ en tråd kring modding som startar med modding speculationer osv. kan innefatta motorns begränsningar osv.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Självklart ska även ASI Loader packas upp till samma mapp, det är ett måste.

Finns ju flera moddingforum men tyvär inte här, vore kanske trevligt att ha ett sådant iofs. Vet inte hur många här som moddar.

Vilken är den senaste versionen av GTA IV?

Jag om installerade GTA IV nu och ska göra så som du sagt, Vi får se ifall det kommer funka då, Adda mig på skype: Martin-msn

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Makan747:

Vilken är den senaste versionen av GTA IV?

Jag om installerade GTA IV nu och ska göra så som du sagt, Vi får se ifall det kommer funka då, Adda mig på skype: Martin-msn

GTAIV's senaste patch är 1.0.7.0.
Kan jag göra.

Permalänk
Medlem

Jag undrar vilken grafik och tex Low - Medium - High jag klarar Gta iv med detta:
Och även hur mycket fps.

Grafikkort: EVGA GeForce GTX 560Ti 1024MB DS SOC
Processor: Intel core i3 - 3,1 ghz
4.5 GB RAM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Allez123:

Jag undrar vilken grafik och tex Low - Medium - High jag klarar Gta iv med detta:
Och även hur mycket fps.

Grafikkort: EVGA GeForce GTX 560Ti 1024MB DS SOC
Processor: Intel core i3 - 3,1 ghz
4.5 GB RAM

Vet vi inte överhuvudtaget..
Det beror på helt enkelt, skärmupplösning och mycket annat.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om en mod. San andreas med RAGE motorn. Alltså Gta IV:s motor
Det är i betastadiet nu, andra releasen släppt. Det mesta fungerar förutom uppdragen.
Tycker det ser lite bättre ut än San andreas men den kantiga världen är fortfarande kvar dock.

http://www.gtaivsa.com/
http://www.youtube.com/watch?v=BaeLAaEEb0o

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk

http://mrhaandi.blogspot.com/p/injectsmaa.html Får inte detta att funka. Det ska tydligen vara bättre än FXAA som har nämnts i tråden.
Nån som kan hjälpa..?

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått sin nyckel blockerad i GFWL pga för många installationer och faktiskt lyckats få den avblockerad/en ny nyckel? I så fall hur gick du tillväga? Rockstar blankt vägrar prata om det och refererar en till Microsoft som nu säger att det inte är deras ansvar och refererar till Steam som säger att det inte är deras ansvar, petar man på Rockstar igen så bannar dem en från sin support.

Rykten att Rockstar kommer att använda samma DRM och max antal installationer till GTA V... Att kolla igenom supportforum visar enbart hundratals andra personer i samma sits där inget av dem tre företagen vill ens röra ärendet.