Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nvidia erbjuder drivrutiner till bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Nvidia erbjuder drivrutiner till bärbara datorer

Grafikkortstillverkaren Nvidia hoppar över mellanleden och erbjuder drivrutiner för bärbara datorer direkt på företagets webbplats.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vettig ide faktiskt !

Allt för ofta så håller inte 3e parts tillverkarna drivrutinerna uppdaterade.

Så skönt att nVidia bryter trenden.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

"Dell Vostro, Lenovo Thinkpad och Sony Vaio placeras däremot på listan datorer som inte alls fungerar med Nvidias generella drivrutiner."

Jasså? Jag har en dell inspiron 1720 och denna drivrutin fungerade bra för mig. Dessutom så har alla vanliga drivrutiner fungerat prima för mig. Har testat 180.44/180.84/181.00 etc. Dock så gillar jag 17x.xx serien mer eftersom den inte blir lika varm. (10-15 graders skilnad)

Men för de som vill använda dom senaste drivrutinerna till sina laptops kan gå till http://www.laptopvideo2go.com Jag kan också rekomendera DOX forceware eftersom dom ger en prestanda ökning jämfört med vanliga forceware.

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lisianthus
"Dell Vostro, Lenovo Thinkpad och Sony Vaio placeras däremot på listan datorer som inte alls fungerar med Nvidias generella drivrutiner."

Jasså? Jag har en dell inspiron 1720 och denna drivrutin fungerade bra för mig.

Det står ju inte att det inte funkar.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

hms flickvännens grafikortsdrivrutin är ett år gammal, lär ju sitta fint med denna, annars får man väl la fixa driverheavens version då omegadrivers inte uppdateras längre

btw flickvännens dator har go 6 när stöds den??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lisianthus
"Dell Vostro, Lenovo Thinkpad och Sony Vaio placeras däremot på listan datorer som inte alls fungerar med Nvidias generella drivrutiner."

Jasså? Jag har en dell inspiron 1720 och denna drivrutin fungerade bra för mig. Dessutom så har alla vanliga drivrutiner fungerat prima för mig. Har testat 180.44/180.84/181.00 etc. Dock så gillar jag 17x.xx serien mer eftersom den inte blir lika varm. (10-15 graders skilnad)

Men för de som vill använda dom senaste drivrutinerna till sina laptops kan gå till http://www.laptopvideo2go.com Jag kan också rekomendera DOX forceware eftersom dom ger en prestanda ökning jämfört med vanliga forceware.

Sen när är Vostro och Inspiron samma dator?

Permalänk
Hedersmedlem

Bra att dom äntligen fattar att man vill ha uppdaterade drivrutiner till en laptop också... Hoppas bara att AMD följer efter!

Permalänk
Medlem

Äntligen. . .

Visa signatur

Acer Predator G3-605: i7-4790, 8GB, 120GB SSD, GTX 970 - Acer XB280HK 28", 4K, G-SYNC

Permalänk

Hur kan de inte stödja "Dell Vostro, Lenovo Thinkpad och Sony Vaio" De är ju några av de större ju.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
hms flickvännens grafikortsdrivrutin är ett år gammal, lär ju sitta fint med denna, annars får man väl la fixa driverheavens version då omegadrivers inte uppdateras längre

btw flickvännens dator har go 6 när stöds den??

Om du läser artikeln igen så ser du vad som stöds och inte stöds. Det blir inte bättre stöd av att fråga

Jag har sjäålv 7600go, och det stödjs inte, inte tack vare att det är en sony vaio, utan för att det är ett 7600go. Dock går det ju att göra som allt med dessa drivare att byta ut nv_disp.inf så man får stöd för sin dator.

De grafikkort ur 7-serien som stödjs är bara 7900/7950GTX och 7800 och inte några 7400, 7600 eller andra lägre modeller. Så artikeln är ju lite felaktig.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Dom är nog fulla, jag har en Vostro 1310 med 64-bits Vista, den drivrutinen fungerar klockrent, mycket bättre än senaste från Laptopvideo2Go...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN! Även om inte alla bärbara funkar med den första omgången drivrutiner så är detta ett väldigt välkommet med försenat steg i rätt riktning. Äntligen slipper jag surfa till laptopvideo2go.com och strula med hackade drivrutiner som visserligen fungerar till spel men inte till datorns strömsparfunktioner eller specialknappar, som de flesta bärbara har.

Min dator har GeForce Go7700 512MB - inte det vanligaste grafikkortet! Förutom den 2 år gamla originaldrivisen som följde med datorn har det inte kommit någon ny sedan dess - jo på Asus hemsida men inte hos nvidia själva.

Äntligen - keep it up nVidia! Det är sånt här som skapar goodwill

Nu ska jag surfa dit och kolla om drivrutinen funkar också

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Sitter med 180.84 på Mitt 6800 Go.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epatnor
ÄNTLIGEN! Även om inte alla bärbara funkar med den första omgången drivrutiner så är detta ett väldigt välkommet med försenat steg i rätt riktning. Äntligen slipper jag surfa till laptopvideo2go.com och strula med hackade drivrutiner som visserligen fungerar till spel men inte till datorns strömsparfunktioner eller specialknappar, som de flesta bärbara har.

Min dator har GeForce Go7700 512MB - inte det vanligaste grafikkortet! Förutom den 2 år gamla originaldrivisen som följde med datorn har det inte kommit någon ny sedan dess - jo på Asus hemsida men inte hos nvidia själva.

Äntligen - keep it up nVidia! Det är sånt här som skapar goodwill

Nu ska jag surfa dit och kolla om drivrutinen funkar också

Om det inte fungerar, testa http://www.tweakforce.com eller http://www.laptopvideo2go.com
Där hittar jag alltid bland dom nyaste drivrutinerna till mig Go6400

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Göttans ska se om de gör någon skillnad på 9600M GT kortet i min MBP

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Jag använder alltid Laptopvideo2go:s drivrutiner. det är de senaste och fungerar utan problem.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Men annars kan man köpa med ATI, aldrig haft problem med drivrutiner och kommer nog aldrig ha det heller.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

När det kommer till bärbara datorer är det ju inte alltid så jäkla lätt att bara välja ett annat märke på grafikkortet...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Bra initiativ av Nvidia

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Mina drivrutiner till min Asus är inte uppdaterade på över 1 år.. så det är verkligen dags nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man kan ju undra varför det skulle vara svårare att göra drivrutiner till bärbara pga av den stora mängden varierande system än det är till stationära det måste ju finnas mycket flera variationer på stationära än bärbara och där fungerar samma drivrutin fint i alla system.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Men FF... Varför inte Vaio? kommer Vaio Alrig stödjas eller? sitter med version 156.65 den är uppe i 180!! Skynda Nvidia!

jag har 8400m GT men den finns inte verkar det som.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk

Efterlängtat

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk
Avstängd

"Erbjuder", men oj...
lol

Permalänk
Medlem

Trevligt, lite drygt 50 poäng mer i 3Dmark06 med mitt 9600m GT.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
"Erbjuder", men oj...
lol

Är väl bra det. Nvidia tänker på sina kunder

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt, men synd att apples macbooks ännu inte stöds

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Lysande...

Detta har jag väntat på. Blir intressant att notera om det blir någon skillnad mellan drivisarna.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk
Medlem

Soft! Det tackar min MBP för med tanke på apples horribla drivrutiner för win

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk

Perfekt, har väntat länge på nya fräsha drivrutiner till mitt 9600M GT!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl