Permalänk
Medlem

Köpråd bärbar dator?

Nu när min gammla stationära dator börjar bli gammal och krånglar nåt såini h#!¤%%e så tänkte jag kolla runt lite på en bärbar. Finns ju hur mycket som hellst att välja på. Kollar man runt på pricerunner så räcker det ju inte med att filtrera. Så jag tänkte kolla här lite vad det är man skall gå efter om man ska ha en dator som jag kommer att ha nästan uteslutet till surfa,musik & film (kopplad till hd tv). Spel kommer jag nog väldigt sällan spela på då jag har ett X360, men skadar väl inte att ha en någorlunda spelvänlig dator som klarar typ nya C&C. Så vad ska jag kolla efter när det gäller bärbara? Är det viktigast att ha en kraftfull proceccor eller ska jag hellre gå efter mycket ram? HDMI bak är väl nästan ett måste om man ska koppla till tv och se på högupplöst film från datan. Vilka priser borde det röra sig runt? 5k? Nu tänkte jag inte skaffa mig datorn omgående, utan kanse inom ett halvårs tid, så jag vill mest ha hjälp med vad det är man ska kolla efter när det gäller de bärbara. Tips är givetvis välkomna ändå

Permalänk
Medlem

HDX16-1000

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Okey, kanse lite i det dyraste laget, hade tänkt mig något så prisvärt som möjligt, med kraven för att den skall klara av att spela höguplöst film på stor hd tv.