Rockband 1&2 VS GH:World Tour

Permalänk
Medlem

Rockband 1&2 VS GH:World Tour

Sökte runt lite men hittade ingen tråd om detta, men finns det en så hänvisa mig gärna till den.

Står och väljer vilket av dessa spel jag skall köpa. Skall köpa det till Wii, och vad jag har läst funkar inte rockband instrumenten till world tour och tvärtom på Wii.

Kan man få lite tips på de olika spelen? Kvalité på instrument osv.
Allmän spelkänsla.

/robin

Permalänk
Testpilot

Trummorna till Guitar Hero ska vara tystare men cymbalerna ska man vara tvungen att skruva åt hela tiden då de lossnar. Jag har testat alla tre spel till Xbox 360 men med Rockband-trummorna och jag tyckte låtarna var rätt dåliga i Guitar Hero, kan hända att det är roligare att spela gitarr i det spelet.

Trummor är min favorit och då skulle jag säga att Rockband är det bästa spelet i det avseendet men vilka trummor som är bäst kanske nån annan kan svara på bättre då jag inte testat de som följer med Guitar Hero.

En viktig sak jag kom på är att i Guitar Hero krävs det att du har en Wiimote till varje instrument, det går alltså åt fyra stycken om du vill ha ett komplett band (en extra gitarr måste även köpas men det är lika dant i Rockband).
Rock bands instrument är inte trådlösa så det behövs inte stoppas i en Wiimote i dom utan det räcker med endast en till sångaren.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

kan man spela gh:wt med gitarren man fick med gh2? (xbox 360)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phobiiz
kan man spela gh:wt med gitarren man fick med gh2? (xbox 360)

http://www.joystiq.com/Instrument-Compatibility-Matrix/

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

En viktig fråga är ju när instrumenten till Rock Band 2 kommer. I december är det senaste officiella budet men det lär ju aldrig hända då man inte ens kan förboka dem på Webhallen.. Jag funderar på att köpa GH:WT, lämna in själva spelet och sedan köpa Rock Band 2, känns som att det är det vettigaste valet.. Dock missar man den grymma gitarren till Rock Band 2 som innehåller en hel del fina finesser. Får väl bli ett köp av den så fort den kommer ut då helt enkelt

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fanboy90
En viktig fråga är ju när instrumenten till Rock Band 2 kommer. I december är det senaste officiella budet men det lär ju aldrig hända då man inte ens kan förboka dem på Webhallen.. Jag funderar på att köpa GH:WT, lämna in själva spelet och sedan köpa Rock Band 2, känns som att det är det vettigaste valet.. Dock missar man den grymma gitarren till Rock Band 2 som innehåller en hel del fina finesser. Får väl bli ett köp av den så fort den kommer ut då helt enkelt

Vilken konsoll snackar du om nu? trådskaparen hade ett Wii och då kräver som sagt Guitar Hero-instrumenten massor av Wiimotes så det känns väldigt ovärt om man nu inte sitter med 4 stycken men det tror jag det långt ifrån alla som gör.

Enligt Gamestrailers recension av Rockband 2 är instrumenten inte så mycket häftigare än dom till 1:an, förstärkt baspedal är väl i princip det häftigaste.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Funkar Rock band 1 instrumenten till Rock Band 2?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rabski
Funkar Rock band 1 instrumenten till Rock Band 2?

Ja, det är ju samma utvecklare så det vore väldigt klantigt av dom om det inte gick. På Xbox kan man även föra över sina låtar från 1:an så man kan spela dom i tvåan så slipper man byta spel fram och tillbaka för att spela olika låtar. Det kostar cirka 50 spänn dock och det är fem låtar man inte får överföra på grund av licenser. Kan hända att man får överföra låtarna på Wii också men det kan jag inte säga säkert.

Hur som helst så kan man spela två spel med Rockband-instumenten men bara ett spel med Guitar Hero-instrumenten, om vi snackar Wii då

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

ja RB1 instrumenten fungerar, dock är RB2 instrumenten av högre kvallite. Tycker GHWT guitarrens slider bar är en gimmick som inte har någon större funktion men trummorna verkar intressanta.

Att spela Guitar i RB2 är bra mycker roligare än i RB1 nu, finns hammerons osv där nu också.

Visst är det enklare än GHWT men saker i RB2 som tex "no fail mode" är underbart klockan 3 på natten när alla bandmedlemmar fått i sig tillräckligt för att knappt hitta rätt håll på guitarren. i RB2 kan du även rädda dina polare ifall det går åt helsike för dem.

RB2 är enligt mig roligare att spela tillsammans än GHWT just pga hur polerat flerspelar läget är. Men visst är GHWT bättre i guitarr läget, alltså svårare.

GHWT = För de som vill ha en rejäl utmaning
RB2 = För de som bara vill ha riktigt kul.

Grymt mycket låtar blir det även
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_songs_in_Rock_Band_2

+ 5 dollar för http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_songs_in_Rock_Band

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Är det något release datum satt på RB2?

Permalänk
Medlem

RB2 är släppt, finns på webhallen. Dock inte instrumenten av nån anledning.
Men men, skiter jag i. Kör med mina gamla hederliga jag.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Har önskat mig superbundle i julklapp och undrar nu ifall det är något mer man behöver köpa in eller tänka på?

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

Vad är det ni säger?! Funkar mina PS3 rock band instrument till GH world tour? Hur blir det då med tex trummorna, GH:WT-trummorna har ju 5 pads tex (2 cymbaler) medans RB-trummorna bara har 4 pads (1 cymbal)...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
Vad är det ni säger?! Funkar mina PS3 rock band instrument till GH world tour? Hur blir det då med tex trummorna, GH:WT-trummorna har ju 5 pads tex (2 cymbaler) medans RB-trummorna bara har 4 pads (1 cymbal)...

den orangea cymbalen används inte i RB2

Permalänk
Medlem

Robster1986 jag tror faktiskt du behöver läsa mitt inlägg igen...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
Vad är det ni säger?! Funkar mina PS3 rock band instrument till GH world tour? Hur blir det då med tex trummorna, GH:WT-trummorna har ju 5 pads tex (2 cymbaler) medans RB-trummorna bara har 4 pads (1 cymbal)...

Spelet får samma upplägg som RB2 ,dvsa fyra rader att banka på.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

En enkel fråga.

Jag funderar på att köpa rock band 1&2 till wii. Men vilka instrument ska jag ha? Finns det nya instrument till 2an, som inte ännu släppts i norden men skall släppas? Vad är i så fall skillnaden, och vad tillför cymbalerna som finns som add-on till rb2-trummorna?

En evig soppa, hoppas någon vet hur det ligger till.

Bittert att instrumenten är nedsatta på cdon, till alla system utom wii.