Guitar Hero (4) World tour

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag inbillar mig men jag tycker det är sjukt mycket loading screens, ska man t.ex. hoppa in i practice mode från en låt så är det 15s loading för att ens få välja stycke + hastighet, sedan 15s loading screen + 10s väntan innan låten börjar. Sen kanske man inser att man valde fel stycke så man tar "change section" vilket ger 15s loading screen, man klickar i rätt stycke och hastighet, sedan ytterligare 15 sek loading screen, spela igenom solot på 20s eller vad det nu är, sen vill man köra en gång till vilket ger ännu en 15s loading screen + 10s väntan innan låten börjar. Efter tre försök så ids man inte vänta på skiten längre.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Jag har feta problem med mina trummor, Dom tappar anslutningen ganska ofta, ingen annan som har samma problem? Borde väl få nya om jag går till onoff?

Jag upplever också att min gula cymbal är lite trög..

Extremt dåligt att så sjukt många instrument är felaktiga..

Samma problem här, man måste slå riktigt hårt för att den gula ska reagera. Sen stänger trummorna av sig helt ibland också så man får starta upp dom igen.

:/

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

I mina öron låter GHWT som ett desperat försök att inte förlora marknadsandelar. Bara ett hastverk kan ha så här dålig kvalité. Hoppas inte RB2 failar, hoppas jag verkligen. Vill banga på trummor och det spelar egentligen inte någon roll vem som har gjort dem. BARA DE ÄR BRA!!
Men det verkar som om harmonix har lärt sig av RB1 och gjort trummorna tystare och mer hållbara. Tydligen ska pedalen vara i metall Smaskit!

Permalänk
Medlem

Om ni har problem med cymbalerna tycker jag ni ska testa detta
http://www.youtube.com/watch?v=dhF5noVUBN8
Mkt lätt att göra

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Jag har haft tur med min instrument verkar det som.

Trummorna reagerar på även de lösaste slag.
Dock så är pedalen lite konstig ibland, beroende på hur man trycker på den så får man ibland dubbelnot. Någon annan med samma problem och vet om det finns en fix för detta?

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Ja men det fungerar också åt andra hållet, att rb2s instrument fungerar till ghwt.

Funkar Ghwt instrumenten till rockband 2 till wii ??

Visa signatur

Msi K7n2 Delta | 1.7Ghz @ 1.85Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 | Maxtor 120Gig 7200rpm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
Om ni har problem med cymbalerna tycker jag ni ska testa detta
http://www.youtube.com/watch?v=dhF5noVUBN8
Mkt lätt att göra

Tack för den, jag gjorde som på videon och tejjpade lite med silvertejjp och vipps så fungerar dom utmärkt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chif
Jag har haft tur med min instrument verkar det som.

Trummorna reagerar på även de lösaste slag.
Dock så är pedalen lite konstig ibland, beroende på hur man trycker på den så får man ibland dubbelnot. Någon annan med samma problem och vet om det finns en fix för detta?

Japp, jag hade samma problem och tog återigen fram silvertejjpen och drog ut en lång bit som jag vek ihop till en fyrkant och tejjpade fast under pedalen på den lilla grejjen där pedalen slår på.
Fungerar klockrent, nu kan jag stampa hur hårt jag vill utan dubbelnoter!

*Offtoptic* Det är sjukt vad silvertejjp kan göra när man tänker efter, allt i mitt rum har i princip en silvertejjp på sig nånstans.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jag väntar på ps2 releasen ska ju tydligen vara imorgon det, tror ni man kan hoppas på att få det då? Kanske inte så troligt

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Är det nån som har nått knep för att få bort gnissel-ljudet på strumknappen? Riktigt störande att höra på de när man slår upp och ner.
Sen är min röda och gula knapp usel. Man måste trycka mitt på den eller lite på ovansidan annars tar dom i nederkanten ifall man trycker för långt ner, och då måste man trycka riktigt hårt för att få ner den.
Så om man inte trycker hårt nog så är det ofta jag missar noter pga detta.
Det är väl bara att byta gitarren iofs men även 2 av mina kompisar har samma problem med både färgknapparna och strum-knappen

Permalänk
Medlem

Har ni problem med grejorna så får man nya på garantin här ifrån: http://www.redoctanegames.com/Warranty/

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk

Mina instrument har hållit ihop så här långt i alla fall. Synd bara att låtlistan är så extremt dålig i spelet, känns segt att sitta och dra igenom 80+ låtar när det endast är runt 10 som är bra.

Permalänk

Jag har en fråga om ghwt till ps2:

kommer gitarrerna vara sämre till ps2 än till tillexempel 360?

efterssom så brukar det vara:S hoppas jag har fel...

Med sämmre menar jag tillexempel att någon "feature" fattas etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zack
Funkar Ghwt instrumenten till rockband 2 till wii ??

Nä..
http://www.joystiq.com/Instrument-Compatibility-Matrix/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Japp, jag hade samma problem och tog återigen fram silvertejjpen och drog ut en lång bit som jag vek ihop till en fyrkant och tejjpade fast under pedalen på den lilla grejjen där pedalen slår på.
Fungerar klockrent, nu kan jag stampa hur hårt jag vill utan dubbelnoter!

*Offtoptic* Det är sjukt vad silvertejjp kan göra när man tänker efter, allt i mitt rum har i princip en silvertejjp på sig nånstans.

Jo jag tog en bit kartong och tejpade fast eftersom jag inte hade någon silver tejp. Men jag ska nog byta eftersom kartongen inte kommer hålla speciellt länge.

Får dock hoppas på att det går att lösa det där med MIDI-kabeln man får från Red octane.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Mitt gick iväg från discshop i fredags enligt deras hemsida, men enligt schenker så har dom inte fått något paket ännu :(, hoppas verkligen ja får ett sms i eftermiddag så man kan få spela lite ikväll

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Kan man köpa mikrofon och trummor separat? Har redan Gt hero gitarr och vill inte köpa en till...

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Kan man köpa mikrofon och trummor separat? Har redan Gt hero gitarr och vill inte köpa en till...

Nepp, det går inte

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kberg
Nepp, det går inte

Ooou... Är det värt att spendera 1800kr för att få mic och trummor eller ska man bara köpa med 2 gitarrer?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Funkar GHWT trummorna till RockBand 1 på ps3 ännu?
Är de bättre än RockBand 1 trummorna?

Permalänk
Medlem

bara jag som märkt att trummorna inte är särskilt tysta?
jag hör dom inte mycket men dom som befinner sig på våningen under mig klagar på att det låter jättemycket, dock sså tror jag det är stativets föl. fär dom märker inte trummorna alls lika mycket när trummorna står på ett stabilt bord...

Permalänk

Jag har ett enormt problem, Så fort jag lirar trummor tillsammans med gitarren så tappar trummorna kontakten (stängs av) väldigt ofta, händer aldrig när jag kör solo trummor... har ändå bytt trummor 1 gång och det var samma problem på dom gamla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Jag har ett enormt problem, Så fort jag lirar trummor tillsammans med gitarren så tappar trummorna kontakten (stängs av) väldigt ofta, händer aldrig när jag kör solo trummor... har ändå bytt trummor 1 gång och det var samma problem på dom gamla

För nära förstärkaren?
Hört flera som haft problem när dom har haft sina trummor för nära sin förstärkare.

Har gått över till hard/expert på trummor nu, ruskigt roligt spel!

Permalänk

För er som har Playstation2 versionen.
FPS droppar det för er med? När jag spelar så droppar den ibland till kanske 20 fps. skit irriterande

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jckssn
För nära förstärkaren?
Hört flera som haft problem när dom har haft sina trummor för nära sin förstärkare.

Har gått över till hard/expert på trummor nu, ruskigt roligt spel!

Hade för mig att jag hade läst nåt liknande så jag testade att flytta bak trummorna i princip så långt man kan i mitt rum (dvs 1 meter eller så) men det hjälpte inte ett skit, Hur som helst borde det ju inte vara problemet då trummorna aldrig stängs när jag spelar ensam med dom..en halv meter från förstärkaren?

Hela instrument settet skriker dålig kvalité.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Hade för mig att jag hade läst nåt liknande så jag testade att flytta bak trummorna i princip så långt man kan i mitt rum (dvs 1 meter eller så) men det hjälpte inte ett skit, Hur som helst borde det ju inte vara problemet då trummorna aldrig stängs när jag spelar ensam med dom..en halv meter från förstärkaren?

Hela instrument settet skriker dålig kvalité.

Konstigt, har du provat att byta USB port? min ena funkade inte med trumsetet. Men så bytte jag så gick det bra

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Måste säga att jag tyckte GHWT hade grymt bättre kvalitet känsla än RB när jag testa hos en polare här om dagen. Körde hårt på trummorna i flera timmar utan problem. Var bland de roligaste jag gjort på länge.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Konstigt, har du provat att byta USB port? min ena funkade inte med trumsetet. Men så bytte jag så gick det bra

Va?:) det är trådlöst så jag använder ingen USB alls

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Va?:) det är trådlöst så jag använder ingen USB alls

Då tror jag att jag vet varför det strular för dig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jckssn
Då tror jag att jag vet varför det strular för dig...

Vet du något som inte jag vet? haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Vet du något som inte jag vet? haha

Du har en dongle till varje instrument, börja med att sätta in dom

Det var det han ovanför menade med att skifta usb-platserna.