Permalänk
Medlem

HJÄLP med Logitech MX518

Hej
Har haft min Logitech Mx518 i 4 år nu och vill verkligen inte slänga den.
Den tappar kontakten med datorn efter ungefär 1 minut, då måste jag dra ut och in usb kontakten ett par gånger sen så funkar den.

Jag har prövat använda flera stycken usb utgångar och inga andra usb grejer strular. Jag har prövat vinkla usb kontakten tryck in den hårt osv för att se om det är glapp någonstans i usb uttaget.

MYCKET tacksam för hjälp!

//Marmelad

Visa signatur

E8300 4,1 GHZ 24/7 - Antec Sonata III - 8800GT 700 / 1750 / 920 - 4GB Corsair PC6400

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väl absolut troligast att kabeln är skadad där den går in i musen isf.

Det finns två skruvar under etiketten i framkant och en baktill. Lyft upp skalet framtill först om jag minns rätt och var vaksam på scrollhjul och annat som kan trilla ut.

Edit: Kan vara tvärtom också, minns inte exakt. Bänd lite försiktigt så märker du.

Innan du gör detta, glöm inte bort Logitechs normalt sett generösa garantiåtaganden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan

Innan du gör detta, glöm inte bort Logitechs normalt sett generösa garantiåtaganden.

Finns det någon garanti efter 4 år?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min 500 som jag använde för länge sen. Med den så fungerade det när jag ominstallerade drivarna. Testa och återkom gärna med resultat.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-8B CPU: i7-3930K @ 4.55 + Corsair H80 Mobo: Asus P9X79 PRO Minne: 32gb G.Skill Ripjaws 1600 GPU: Gigabyte Radeon 6970 OC HDD: Intel X25-M G2 80GB PSU: Corsair AX 850W + 2x G2420HDBE 24".

Permalänk
Medlem

har du kvar cd för driv.. annars så borde det finnas på nätet.
om det inte är det som är felet så är det glapp

Permalänk
Medlem

Om inte problemet löser sig så kan du ju alltid köpa den nya mx518 versionen som t.o.m är skönare i underlaget.

Permalänk
Medlem

Köpte en MX518 2005 som höll i några månader, sen började problemet med att det glappade när man rörde musen snabbt, den slocknade under ett par sekunder, mycket jobbigt i spel. Gick tillbaka med den till affären och fick såklart en ny. Den andra musen hade jag i ca: 3 år innan samma problem uppstod. Det måste vara nåt problem med just mx518 eller så har jag bara otur att 2 av 2 möss hade samma problem.
Men när andra musen började glappa så försökte jag ta tag i problemet själv, jag skruvade loss underdelen av musen och öppnade och blåste bort massa damm och pillade och tryckte på lite saker, när jag skruvade ihop den igen så funkar den helt perfekt igen. Måste vara nåt skit i musen som gör att den glappar. Ren mus = fungerande mus.
Tänk på detta innan ni lämnar/skickar in musen.
Puss.

Permalänk

Har en mx518 som jag har haft sedan den kom 2005 någon gång och funkar perfekt men är vääääääldigt sliten (typ50-70% av det där gummiaktiga har slitits av och "Logitech Cirklen" är sliten i kanterna ssamt att alla tecken från knapparna är bortslitna sedan länge) sen har jag en av de nya sedan 2007 med högre dpi och även den funkar helt perfekt och inte alls är sliten, samma gäller min G5v2. Antar att jag har haft tur då.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]