OLOGISKT nätverksproblem mot en kompis i tyskland

Permalänk
Medlem

OLOGISKT nätverksproblem mot en kompis i tyskland

Hej!!

Såhär är det:
Internet är blockat på nått vis gentemot en kompis i tyskland, det går max 5kb/sec att skicka filer via msn tex, det laggar när man spelar via internet i spel mot varran osv, och det underliga är att alla mina andra kompisar kan skicka filer snabbt till honom, laggar inte i spel osv, HUR kan det just vara emellan oss internet segas ner så enormt??
Ingen av oss har firewall på eller dylikt, han har router men har inte ändrat något alls,inte jag heller. Det funkade felfritt för nån vecka sen.

Vart kan felet ligga ??? Vi är idélösa, svar önskar gärna!!!

Mvh Crille!

Visa signatur

IntelCore2duo 2,67ghz
HD2900PRO 512ddr3
3GB 800mhz cl5 ram

Permalänk
Medlem

Kan vara routing mellan era ISP:er som har ändrats.
Har någon annan som har bra fart till tyskland samma ISP som du?

Kan även vara något hos er som ställer till det såklart.

Visa signatur

"Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done." - Andy Rooney

Permalänk
Medlem

testa att använda kommandot "tracert" i CMD med hans ip nummer och jämför med dina andra kamraters resultat.

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk
Medlem

hej igen! tack för svaren,har jämnfört med en kompis nu och han har betydligt bättre ms,tänkte klistra in 3 screenshots av våra resultat så ni kan kolla?? hur skriver jag exakt för att göra det?

tack!!

Visa signatur

IntelCore2duo 2,67ghz
HD2900PRO 512ddr3
3GB 800mhz cl5 ram

Permalänk
Medlem

Makera texten i kommandotolken och därefter klsitrar du in det här i forumet m.h.a. taggarna [ code] (utan mellanslaget).

[ code]
Resultat här.
[/ code]