Backup av profiler/save games från xbox 360

Permalänk
Medlem

Backup av profiler/save games från xbox 360

Finns det något sätt att göra backups av sin profil/sparade spel från en xbox 360?

Har upptäckt att man kan flytta profiler, men jag har bara en USB-disk och man verkar inte kunna flytta till den eftersom den inte listas som en "storage device".

Anledningen till att jag vill göra backups är att jag tänkte dra ner den där uppdateringen det pratats så mycket om och är lite rädd att hela konsolen ska dö sönder för mig.

Permalänk
Medlem

Profilen kan du ju alltid ladda ner igen om du nu har kopplat upp dig mot LIVE.

Sparningarna blir nog klurigare. Rädd för att man isåfall får köpa ett minneskort/annan hårddisk.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Sparningarna blir nog klurigare. Rädd för att man isåfall får köpa ett minneskort/annan hårddisk.
//Gorian

Jag tycker ju att jag redan har en annan hårddisk, men den verkar inte duga.

Har tidigare läst att kosoler kan få RRoD när man uppdaterar, men hur vanligt är det egentligen?

Permalänk
Medlem

Har aldrig hört om något sådant, men jag har inte heller kollat efter

Med annan hårddisk så menar jag en hårddisk som är till just Xbox 360. Eller minneskort, som sagt.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibbles
Har tidigare läst att kosoler kan få RRoD när man uppdaterar, men hur vanligt är det egentligen?

Går konsollen sönder har du ju fortfarande kvar hårddisken, den pajjar inte. Ska du skicka in den på service säger dom tillomed åt dig att behålla hårddisken hemma.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag raderade en profil innan och alla mina sparningar gick sönder, gick även inte att köra recovery då det inte hjälpte och profilen slutade funka live. :/ Tycker du bara ska uppdatera, skulle det nu hända något med konsollen vilket jag inte tror så ligger trots allt det du vill ha sparat på Hårddisken.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

uppdateringen pillar inte med dina savegames, har inte hört några rapporter om att dina save games skulle försvinna

har hört lite snack om att några boxar skulle fått rrod vid uppdateringen, har inte läst nåt som bekräftar detta. Men det är mer om du skulle få strömavbrott mitt i uppdateringen eller nåt

/Daniel