Permalänk
Medlem

Microsoft exchange

Har en hemsida till ett wow forum stående på servern brevid. Adressen till den är en gratis no-ip.
Det jag har gjort är att installera microsoft exchnage på servern(win s2k3). Sedan lägger jag till gratis domänet som jag har under servern inne i exchange konfigurationen och lägger till ett epost konto. Men när jag sedan ska ansluta till den via outlook så verkar jag inte få kontakt.

Antar att jag har gjort ngt helfel eller tänker galet. Men tips ideer skulle uppskattas.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Byt i din hostfil att peka ut exchangeserverns internta IP och försök igen, eller bara peka ut datorns namn/IP (vilket som är enklast). Hostnamnet är inget krav att använda i inställningarna till outlook då det är en "skylt" på kontot och brevlådan bara (du kan ju faktiskt ha flera olika e-postadresser till samma konto)

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Outlook är på samma dator som exchange servern. Jag har provat både med dns namnet localhost datornamn och ip.
Får ändå samma felmedelande :/

Citat:

Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte godkände en av mottagaradresserna. E-postadressen som inte godkändes är 'min epost'. Ämne 'test', Konto: 'localhost', Server: 'localhost',Protokoll: SMTP, Serversvar: '550 5.7.1 Unable to relay for 'min epost'', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 550,Felnummer: 0x800CCC79

Det går heller inte att logga in på servern via outlook. Jag kan juh komma åt mina andra mails via outlook så det msåte vel lvara något i server inställningarna som itne är rätt?

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Hmm, det där är ju när du försöker skicka något?
SMTP kan inte vidarebefodra brevet.

Fungerar precis allt annat alltså... din kalender, dina anteckninar, kontakter och sådant?

Kolla hur du ställt upp din SMTP-connector och se om du inte bara har låst igen säkerheten lite väl hårt.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag var inne och kollade SMPT inställningarna. Allting så bra ut förutom en sak som jag ändrade. Men gjorde ingen skillnad.

Men problemet är att jag inte ens kan logga in på mail kontot. Kommer inte upp någon ruta "fel användarnamn" eller liknande utan inloggnings rutan bara hoppar upp igen.

det står att den försöker ansluta på servern(autentiserar), så jag vet inte riktigt vad som är felet

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Kommer du in OWA/Outlook Anywhere?
http://localhost/exchange

Permalänk
Medlem

Det blir såklart lite märkligt när du ansluter från servern till servern om du har olika konton för mail och inloggning, det är inte det du håller på med?
Vilken version av exchange är det?
Du har väl inte 'min epost' <- exakt så, som din adress ifylld, eller?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Provade att ansluta från min andra dator. Då står det att login elelr lösenord är fel. Jag vet att jag har skrivit in rätt.

Kollade autentiseringsmetod och ändrade från "lokala windows kontotn" till "krypterad lösenordfil" men samma sak.
Som adress har jag skrivit in adressen till servern

edit:
hmm, kanske jag som har sagt fel från början. Den mailservern jag har installerat är den som följer med win 2003 server. Och är vell då itne exchange?

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Nej, det är verkligen inte exchange

http://articles.techrepublic.com.com/5100-10878_11-5035180.ht...
http://www.ilopia.com/Articles/WindowsServer2003/EmailServer....

När du autentiserar, namn och lösen... skriv dom i formen servernamn\kontonamn på första raden och som vanligt med lösenord på andra

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T