Permalänk

Uppmärksamhet / Reklam som jag skrev ovan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Är det nån som lyckas aktivera? Jag får error när jag fösöker aktivera med min nyckel, klickar jag på "more info" så står det att det blev time-out.

Jag har lyckats aktivera... Men först fick jag det problemet du hade. Tror det är Error code: 0x80072EE2 eller liknande?
Nu fungerade det för mig andra gången jag provade men jag hade det i samband med windows update i vanliga vista. Det löses genom att stänga av windows brandväggen om jag inte har fel. Eller något utav dedär windows-säkerhets-programmen.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

grymt tackar och bockar tyoma!

Permalänk

kom hem nu o startade om firefox, fick 5 nya nycklar i alla flikar jag hade uppe :D:D:D:D:D:D

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

http://lifehacker.com/5126781/how-to-dual-boot-windows-7-with...

Tänkte installera win7 genom att följa denna guiden. (dualboot)
Jag kör nu Vista + Ubuntu via wubi.

Någon som vet om det blir några problem med Ubuntu ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Någon som vet om det blir några problem med Ubuntu ?

Det lär inte bli mer problem än vid installation av Vista, du kommer att få återställa grub och ställa in den på lämpligt sätt för att kunna boota Vista, Windows7 och ubuntu allt i ett.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Har tänkt att köra W7 i en Virtual Machine först. Det borde gå va?

Permalänk
Medlem

det är nedrans att nerladdning avbryts hela tiden.. någon som har någon annan länk?

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk

Inga problem, men du kan nog inte installera drivrutiner för grafikkortet mm när du kör det via VM

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overcow
Har tänkt att köra W7 i en Virtual Machine först. Det borde gå va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Ändra så att X-Fi drivisarna körs som Vista kompatibel, så fick jag göra när jag installerade den på Windows 7, både 32-bit och 64-bit.

Prova samma med Moderkorte drivisarna, kanske funkar.
Jag hade inga problem med mitt moderkort.

Tack för tipset, nu funkade det

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Ingen som har råkat ut för error 1935 än och vet hur man löser det? ^^;

Samt vart kan man tanka ner x86 versionen nånstans? De officiella nerladdningarna bara dör efter ett tag.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Windows Experience Index i Windows 7:

http://interakt.no-ip.org/blogg/wp-content/uploads/2009/01/sc...

det märks att jag körde in det på en gammal hårddisk, SATA gen 1, låg hårddisk-score. Annars som förväntat ungefär.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Ahw, kan inte uppdatera min skärms drivrutiner korrekt. (SyncMaster 2443nw)
Men min andra skärm (Flatron L222WS) fungerade utmärkt...

Hmm, kan meddela att det är ett väldigt jobbigt problem!! =( 1600x1200 är inte lika roligt som 1920x1200 och det är det enda problemet jag har innan det är dags att börja utforska alla nya funktioner osv.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Fungerar Aero Peek för er? Har tidigare bara kört det i VMware och där fungerade det inte, men nu får jag det inte att funka på min laptop heller. Drivrutiner är uppdaterade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perg
Fungerar Aero Peek för er?

Är det något man saknar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Är det något man saknar?

Ja för tusan, nice ju.... Inte fått igång det i VMware, men där antog jag att det bara berodde på att hårdvaruacc saknas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perg
Fungerar Aero Peek för er? Har tidigare bara kört det i VMware och där fungerade det inte, men nu får jag det inte att funka på min laptop heller. Drivrutiner är uppdaterade.

Det fungerar klockrent, Windows 7 installerade själv ATIs WDDM1.1-beta drivrutiner via WU det första det gjorde.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perg
Fungerar Aero Peek för er? Har tidigare bara kört det i VMware och där fungerade det inte, men nu får jag det inte att funka på min laptop heller. Drivrutiner är uppdaterade.

Fungerar fin fint för mig, min dator syns i min sig.
Kör med X64 versionen av Windows 7.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Det fungerar klockrent, Windows 7 installerade själv ATIs WDDM1.1-beta drivrutiner via WU det första det gjorde.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Fungerar fin fint för mig, min dator syns i min sig.
Kör med X64 versionen av Windows 7.

Tack, då saknar jag drivisar trots allt. Installerade på en lastgammal laptop.

UPDATE: http://www.windows-now.com/blogs/chris123nt/archive/2006/10/0...
Löste problemet

Permalänk
Medlem

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/beta-download.aspx

Länk för att ladda ner Windows 7

Mvh. Mathias

Edit: Verkar vara stopp där nu också, vill inte starta för mig..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Det var fanken vad seg installtionen var
Fick vänta som sagt en 5-10min innan det började hoppa igång igen.
Men nu vet ni alla som tror att det kanske stannat av

Tar drygt 3h att installera window på min Aspire One, haha

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Har läst några varningar om att det är beta osv.
Är sugen på att prova. Men har bara en dator att prova på. Och jag måste ändå installera om mitt OS på måndag.
Så tänkte prova Windows7.
Är det stor risk att man förlorar information från en annan partition eller annan disk än den windows7 ligger på?
Finns det nån risk med det att installera det annat än att man blir irriterad och vill byta tillbaka till XP?

Permalänk
Medlem

nycklar och nerladdning av beta 32bit och 64bit http://www.downloadwindows7beta.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Jag har exakt samma
Vi har jagat nycklar helt i onödan hehe, Microsoft som bluffat för att få lite extra reklam.

Haha, men vad är då meningen med att säga att det är begränsat? Eller fungerar det bara för 2.5 miljoner installationer totalt, sen går det inte att aktivera med nycklarna mer? Fan det kommer ju ta tid att rensa min disk och jag måste blåsa då jag betvivlar Windows 7 kan installeras på 1.5gb ledigt minne

Permalänk
Medlem

det är väl så att utan nyckel fungerar det i 30 dagar med nyckel till 1 augusti ?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
det är väl så att utan nyckel fungerar det i 30 dagar med nyckel till 1 augusti ?

Det stämmer.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nu så har jag fått en nyckel

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Nu har jag oxå fått nyckel nu måste jag bestämma mig för 32b eller 64b har endast 4 GB i datorn så gissar jag tar 32 bitars

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

För alla som inte uppmärksammat det ännu så fungerar betan äntligen att ladda ner och att få en nyckel. Gå bara in på www.windows7.com

Permalänk

Nu har jag installerat Win7
Kör trippel boot. winvista, ubuntu, win7