gamepad måste knappar

Permalänk
Medlem

gamepad måste knappar

Hej!
Tänkte höra om det är någon som vet någon gamepad till pc med 6 knappar på framsidan, 2st ovanpå kontrollen, samt 1 eller 2 knappar på undersidan

Tack på förhand

Permalänk

valfri playstation2 kontroll samt en adapter för såna till pc?
Är bland dom skönaste gamepads som någonsin skapats, annars så ska väl xbox 360 kontrollerna fungera till pc och rätt många av dom nyare spelen. Någon annan får gärna slänga in info om dom eftersom jag är tveksam på hur dom är.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Två knappar på undersidan blir nog svårt. Vet att N64-kontrollen hade en knapp undertill men annars är det nog dött på den fronten. Samma sak med sex knappar på framsidan; en PS3/360-kontroll har ju fyra knappar på framsidan. Kan inte riktigt förstå varför du behöver sex knappar på framsidan?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=314214#ProductTabs

Jag skulle dock säga att en adapter och en 360-kontroll är ett bättre val. Konsoll-kontroller har i mitt tycke alltiv vart överlägsna pc-varianterna i både kvalitét och känsla.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

är mest till för användning av emulatorer, eftersom 64 kontrollen har 6 knappar på framsidan, samt 1 där bak så tänkte jag mig att de inte skulle bli så bökigt i spel

Permalänk

Logitech's Dual action funkar prima før det ændamålet tycker jag, liten omstællning først att vænja sig, men sen går det fint! "C" knapparna kan man koppla till analoga styrspaken lætt om man vill också

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

Om du får tag i en äldre saitekkontroll borde den passa dina behov. Logitechs rumblepadmodeller i dualshockformat borde ju duga annars. Jag kan dock inte lova mer än axelknappar; om du vill ha "Z"knappar får du nog modda själv.

Visa signatur

"Love" is making a shot to the knees of a target 120 kilometers away using an Aratech sniper rifle with a tri-light scope.

~HK 47

Permalänk
Medlem

Jag har en logitech sådan som jag köpte för för flera flera år sedan. Synd att jag inte kan hitta den online någonstans =/

*edit* något liknande: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=276396 ?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JensJens
är mest till för användning av emulatorer, eftersom 64 kontrollen har 6 knappar på framsidan, samt 1 där bak så tänkte jag mig att de inte skulle bli så bökigt i spel

Va? En N64 har två knappar på framsidan och en undertill

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Jag har lirat nintendo 64 emulator med en ps2 dosa, då har jag satt C knapparna till höger spak, z(knappen på undersidan) till R2. Och själv tycker jag det har fungerat utmärkt.

Permalänk
Medlem

360-kontrollerna har ju två knappar på framsidan och två "triggers" undertill. Fast bara 4 spelknappar på ovansidan iofs, + back o start.

Har använt den utmärkt till N64 - playstation emulering.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

tack för alla svar, en eventuell 360 dosa går ju använda på eftersom den har 4 knappar på ovansidan, saitek dosorna verkar även bra, borde ju iof funka lika bra med den analoga styrspaken som C knapparna, kanske kan bli lite knepigt att rikta rätt upp snabbt utan att de blir lite framåt.

Saitek dosorna va ju även relativt billiga eftersom jag hade tänkt att köpa 4st