Nya Datorbutiken slår upp portarna

Permalänk
Medlem

Hade tänkt dra iväg en beställning där, men det fanns inte SO-Dimm i 4gb-paket. Att köpa 2st 2gb-paket blir lite dyrt.

Blir nog komplett, men har svårt att hitta gummiskruvar för HD till ett bra pris. Tror det skulle vara bästa lösningen för mig.

Permalänk
Medlem

En konkurs behöver inte nödvändigtvis vara negativ (om man bortser från dom som förlorat pengar). När Inet gick i konkurs för ett antal år sedan så blev dom både bättre och större efteråt.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Hahaha, då kan ni som inte fick era förbetalda prylar köpa dem IGEN !!!

eller... NAAAAAT

Haha, den var nästan under bältet

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Betalar du skulderna för den som bodde i ditt hus/din lägenhet före dig då?

WoW dummaste inlägget idag???

Killen jobbade på DB som tog över DB...

Så naiva ni är asså...

Permalänk

Jag måste säga att en av anledningarna att jag handlade troget på DB var för att jag fick bonuspoäng där, nu när mina poäng är borta kan jag ju lika gärna handla någon annanstans.
t.ex. Inet som fick äran att leverera mina senaste inköp och förmodligen kommer att få göra det i framtiden om inte någon annan firma blir unik på nått sätt!

Det unika med DB (för min del) är ju liksom borta!

Permalänk
Medlem

I min ögon verkar det som om de lyckats skaka fram den gamla sidan och håller just nu på för fullt och modifierar och aktualiserar...

Jag står med öppna armar och ser hur fågeln Fenix återuppstår.

Visa signatur

| Intel i5 3770K @ 4.2 Ghz | Evo 212 | 24 GB 2400Mhz RAM | MSI GTX 1080 Ti | Corsair HX620W |

| Intel i7 4770 | Evo 212 | 32 GB RAM | GTX 970 |

Permalänk

Lycka till Datorbutiken nu! welcome back

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
KÖP PÅ POSTFÖRSKOTT DENNA GÅNG FÖR ATT VARA PÅ DEN SÄKRA SIDAN!!!!!!!...

Tycker dom kan betala tillbaka deras skulder till folk innan dom säger beställ hos oss ja verkligen det är ju det vi vill göra ....

Kom Ihåg Nu Folk POSTFÖRSKOTT EJ FÖRSKOTT när ni köper prylar hos DB...

Se det såhär:

DU jobbar på en affär, och de går i konkurs. DU bestämmer dig för att köpa NAMNET på affären för att driva företag själv. Ska DU nu betala tillbaka pengar till icke-existerande kunder som köpt saker från den föredetta affären bara för att DIN affär heter likadant som det förra företaget? Du har inte hunnit sälja något till någon än och ändå kommer personer och kräver pengar av dig eller att du ska ta och ersätta trasiga varor för garantiärende. Skulle du gett dessa personer pengar?

Svarar du ja, så... kan inte jag få din nästa lön/studiebidrag? Du verkar givmild, så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Jag måste säga att en av anledningarna att jag handlade troget på DB var för att jag fick bonuspoäng där, nu när mina poäng är borta kan jag ju lika gärna handla någon annanstans.
t.ex. Inet som fick äran att leverera mina senaste inköp och förmodligen kommer att få göra det i framtiden om inte någon annan firma blir unik på nått sätt!

Det unika med DB (för min del) är ju liksom borta!

Om du läser detta från NoAim:

Q: Får jag behålla mina poäng från ”gamla” datorbutiken.com?
A: Om du lägger en ny order innan den 31/3-09 samt skickar ett mail till bonus@datorbutiken.com så kommer vi addera dina gamla poäng på ditt konto!

Se där, det var ju riktigt trevligt. Det fick dom iallafall tillbaka mig som kund på, inte för att jag bölar över att förlora poängen utan för att det ger mig en anledning att fortsätta handla där istället för som nu, hos dustin och inet. Snyggt!

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Jag måste säga att en av anledningarna att jag handlade troget på DB var för att jag fick bonuspoäng där, nu när mina poäng är borta kan jag ju lika gärna handla någon annanstans.
t.ex. Inet som fick äran att leverera mina senaste inköp och förmodligen kommer att få göra det i framtiden om inte någon annan firma blir unik på nått sätt!

Det unika med DB (för min del) är ju liksom borta!

Handla något billigt innan sista mars, och skicka ett mail till bonus@datorbutiken.com så är problemet löst

Visa signatur

| Intel i5 3770K @ 4.2 Ghz | Evo 212 | 24 GB 2400Mhz RAM | MSI GTX 1080 Ti | Corsair HX620W |

| Intel i7 4770 | Evo 212 | 32 GB RAM | GTX 970 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Kommer köra inet/komplett.. om jag ska köpa nåt! DB dra nåt gammalt över er...

Blåsa folk på hundratusentals kronor och sen köra samma namn på butiken seriöst värre.. med det ryktet.

Du har redan glömt att inet också kursat och starta upp igen?

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Lager...

Men hur är det med deras lagerstatus nu då?? Finns "lagervarorna" i lager hos Datorbutiken eller som i slutet innan konkursen; hos någon annan någonstans i Sverige..?

Det var ju detta som ställde till det för många som reklamerade köp vid konkursen, eftersom reglerna för kortköpsreklamation sa att om varan funnits i lager vid beställning hade man rätt att få den även vid konkurs. Men DB hade ju inget lager.. Har de det nu? Nån som vet?

/ Calle

Visa signatur

Troy and Abed in the morning...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alienware
Och du är en insider eller bara skitsnack från din sida? Vad vet du om deras syften egentligen...

Vet inte om du förstod mitt inlägg. Det är inte så lätt att få avtal för kortbetalningar med bankerna, speciellt om bolaget varit i konkurs. Prova själv, ring en bank och säg att du just startat upp ett gammalt konkursbolag och vill kunna ta betalt med kort och direktbetalningar på siten. Dom kommer att skratta högt tills du lägger på luren.

Visa signatur

| Asus P6T DELUXE V2 i7 | 2 x Gigabyte GTX 460 OC - SLI | Core i7 970 | Corsair Hydro H50 | Corsair 750W TX | 6x2GB Corsair DDR3 1600MHz | Creative X-Fi Fatal1ty FPS | Intel X25-M SSD 160GB G2 | Windows 7 Home Premium x64 | Cosmos S 1100 | Acer TFT 23.6" GD245HQ 120Hz |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kammestra
kontot va juh kvar:)

men inte mina bonuspoäng

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gender Bender
Va de inte tänkt att bonuspoängen skulle vara kvar?

Läs alla poster innan er så står det där.

Permalänk

Man får väl kolla om det finns något billigt där isf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Re: Lager...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sk8dude
Men hur är det med deras lagerstatus nu då?? Finns "lagervarorna" i lager hos Datorbutiken eller som i slutet innan konkursen; hos någon annan någonstans i Sverige..?

Det var ju detta som ställde till det för många som reklamerade köp vid konkursen, eftersom reglerna för kortköpsreklamation sa att om varan funnits i lager vid beställning hade man rätt att få den även vid konkurs. Men DB hade ju inget lager.. Har de det nu? Nån som vet?

/ Calle

Det är ju captech som levererar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
KÖP PÅ POSTFÖRSKOTT DENNA GÅNG FÖR ATT VARA PÅ DEN SÄKRA SIDAN!!!!!!!...

Tycker dom kan betala tillbaka deras skulder till folk innan dom säger beställ hos oss ja verkligen det är ju det vi vill göra ....

Kom Ihåg Nu Folk POSTFÖRSKOTT EJ FÖRSKOTT när ni köper prylar hos DB...

Men snälla, tänk lite innan du postar här. Det rör sig om två olika bolag, som dock har samma namn/varumärke.

Hur man sen betalar är upp till var och en att avgöra, alla sätt har sina för och nackdelar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Lycka till med dom priserna.

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Medlem

Varför köpa ett företagsnamn som har dåligt rykte?

Permalänk
Medlem

Hade önskat en länk till sidan i artikeln. Så bekväm av mig är jag ..

Förövrigt, sidan var väldigt mycket fräschare nu. Bättre än den förra designen, blä.

Permalänk
Medlem

Har de inte hunnit koppla in telefonen, eller
skippar dem kanske den?

Permalänk
Medlem

Ingen dbmannen i forumet längre?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Varför köpa ett företagsnamn som har dåligt rykte?

Antagligen ett bra pris och alla rykten är "bra" rykten.

Visa signatur

| Asus P6T DELUXE V2 i7 | 2 x Gigabyte GTX 460 OC - SLI | Core i7 970 | Corsair Hydro H50 | Corsair 750W TX | 6x2GB Corsair DDR3 1600MHz | Creative X-Fi Fatal1ty FPS | Intel X25-M SSD 160GB G2 | Windows 7 Home Premium x64 | Cosmos S 1100 | Acer TFT 23.6" GD245HQ 120Hz |

Permalänk
Medlem

Mina fina bonus poäng e borta :(.. men jätte kul att DB är uppe igen iallafall!

ALLTID bra med konkurens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aiur
Mina fina bonus poäng e borta :(.. men jätte kul att DB är uppe igen iallafall!

ALLTID bra med konkurens.

Gå till mitt förra inlägg på denna sida.
Där står det hur du får tillbaka dina poäng.

Läs innan man skriver.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Håller med, Väldigt fräsch och lätthanterlig sida =D

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Skitföretag, skitservice och skitpriser är vad jag skulle vilja säga. Kunde förblitt dött.
Typiskt att kursa ett företag för att sedan starta upp det igen. Visst rent lagmässigt sätt är det inte samma företag. Men att det är samma ledning igen är jag nästan helt säker på. Det är bara ett sätt att slippa undan sina skulder. Att men sen kört över en massa kunder i denna processen skiter man i. Har för övrigt inte drabbats av deras konkurs så det är inte det som genererat detta inlägget.

OSkar000: Vill bara veta om du kan nämna ens EN vettig anledning till att förskottsbetala ? (mer än att företaget är sniket och vill undvika returfraktkostnader)

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prog4u
Lycka till med dom priserna.

Bara dubbelt så dyrt som Inet!
(D-Link DWA-547)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
WoW dummaste inlägget idag???

Killen jobbade på DB som tog över DB...

Så naiva ni är asså...

Vad spelar det för roll? Om du bor i ett hus med flera lägenheter, sen tar du över hela huset, ska du betala förra ägarens skulder då?

Naiv ska du inte prata om då du inte förstår läget, seagate.

Kom tillbaks när du växt upp litegrann

Måste vara dummaste inlägget idag...

Permalänk
Medlem

kan folk sluta hojta om denna satans D-link router?

Kom med nått nytt som är fel istället, jefla ekotråd
"min bonus borta"
"dåligt att inte betala sina skulder"
"DB säljer minsan d-link dyrare"

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.