Konstiga problem med internet vid telefonsamtal

Permalänk
Medlem

Konstiga problem med internet vid telefonsamtal

Jag har ett skumt problem här med vår internet anslutning. Det yttrar sig tydligast då man spelar Counter-Strike.

Vad som händer är att telefonen ringer och någon i huset svarar och då får jag connection problems i CS. Det är lite skumt för det händer inte varje gång. Runt 70-80% av alla samtal som kommer triggar denna jobbiga effekt. Men man kan surfa som vanligt men om jag ansluter till någon ny server i CS så får jag snart connection problems igen.

Vi har testat att koppla bort de telefoner som sitter kopplade på samma jack som modemet (har ADSL btw) men inget har hjälpt.

Någon med en ide? / MTy

Permalänk
Medlem

Har du kopplat ALLA telekontakter i serie (kaskad) och satt ADSLpluggen i första jacket?
http://www.kjell.com/kjellfakta/teleuttag

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kundun
Har du kopplat ALLA telekontakter i serie (kaskad) och satt ADSLpluggen i första jacket?
http://www.kjell.com/kjellfakta/teleuttag

Har testat att köra med endast modemet inkopplat i jacket med samma problem så felet ligger nog inte där.

Permalänk
Medlem

Om du läser mitt inlägg en gång till, lite långsammare.
Har du kopplat telekontakterna i serie? Titta i länken hur det ska se ut.

ALLA teleuttag i huset ska vara kopplade så.
Du måste öppna ALLA uttagen för att se så det stämmer.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kundun
Om du läser mitt inlägg en gång till, lite långsammare.
Har du kopplat telekontakterna i serie? Titta i länken hur det ska se ut.

ALLA teleuttag i huset ska vara kopplade så.
Du måste öppna ALLA uttagen för att se så det stämmer.

Aha! då fattar jag vart du ville kommer, ska kolla upp det imon. Men i och med att felet inte uppstår i 100% av fallen då det ringer och man svarar i samma telefon så tvivlar jag ändå på att det kan vara det är där fel ligger.

Permalänk
Medlem

Man kan få lite konstigheter om det inte är rätt, fick själv dra om lite kabel i huset för att få förstajacket där jag ville ha det.

Du sa inget om det sitter i förstajacket eller ej men det antar jag.
vet inte om du redan vet detta men man kan inte vara nog tydlig ;D
om ni har tex 4 st teleuttag i huset så måste du sätta ADSLkontakten i det uttag som är det första av de fyra, dvs det uttaget som telekabeln (som kommer utifrån) går in i.

Det kan också tänkas att du bara behöver kolla att det första uttaget (där adsl sitter) är seriekopplat.

GLHF

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Hoppas du använder "adsl-filtret" du fick med i kartongen och inte nån egen gammal plugg i jacket. För då brukar dessa fel uppstå som du skrev om.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kundun
Man kan få lite konstigheter om det inte är rätt, fick själv dra om lite kabel i huset för att få förstajacket där jag ville ha det.

Du sa inget om det sitter i förstajacket eller ej men det antar jag.
vet inte om du redan vet detta men man kan inte vara nog tydlig ;D
om ni har tex 4 st teleuttag i huset så måste du sätta ADSLkontakten i det uttag som är det första av de fyra, dvs det uttaget som telekabeln (som kommer utifrån) går in i.

Det kan också tänkas att du bara behöver kolla att det första uttaget (där adsl sitter) är seriekopplat.

GLHF

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0p
Hoppas du använder "adsl-filtret" du fick med i kartongen och inte nån egen gammal plugg i jacket. För då brukar dessa fel uppstå som du skrev om.

Tack för hjälpen grabbar men nu kan jag ta anstånd från problemet då jag flyttat ifrån mitt temporära boende hos min bror. Det blir hans problem nu han skulle ringa och snacka med telia så de hjälper honom säkert.

Tack