Hur många Facebook-vänner har du?

Permalänk
Medlem

Har ett konto med kanske 10 vänner där...använder det knappt , kollar in där kanske en gång i månaden.
Inga bilder upplagda heller och namnet är inte mitt eget och inte ens ett namn...det enda som är mitt med det kontot är väl emailadressen.

Litar inte ett dugg på såna sidor och vad dom gör med all info dom får från användare...

Permalänk
Medlem

Jag tycker facebook är naajs!

Permalänk
Medlem

Har en kompis som har över 1000 vänner.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som lider av en stark facebook nojja?
Tanken på att folk kan söka på mig och vad jag gör/kontaktar gör mig nervös på gränsen till att skita knäck

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som lider av en stark facebook nojja?
Tanken på att folk kan söka på mig och vad jag gör/kontaktar gör mig nervös på gränsen till att skita knäck

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som lider av en stark facebook nojja?
Tanken på att folk kan söka på mig och vad jag gör/kontaktar gör mig nervös på gränsen till att skita knäck

Permalänk
Avstängd

Vad är ni rädda för då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Är det bara jag som lider av en stark facebook nojja?
Tanken på att folk kan söka på mig och vad jag gör/kontaktar gör mig nervös på gränsen till att skita knäck

Går ju att begränsa tillgången till ens personliga information och bilder.

Vad är du rädd för? Att din arbetsgivare ska se att du är ute och roar dig på helgerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mafnus
Går ju att begränsa tillgången till ens personliga information och bilder.

Vad är du rädd för? Att din arbetsgivare ska se att du är ute och roar dig på helgerna?

Nej inte så. Det finns ju idioter som sitter och rotar i ens liv och det är det jag inte gillar. Arbetsgivaren skiter jag blanka fan i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Facebook är skitbra för att hålla kontakten med folk man träffat på när man rest eller vadsomhelst. Det är mest det jag använder det till..

Har inte facebook men har märkt kompisar som tycker det är skitbra för att råka ut för folk man inte vill ha kontakyt med heller.... Och alla I-landsproblem som då uppstår.:-P

Permalänk
Medlem

Facebook är ju skitbra att hålla företagskontakter med. Har skött flera jobb genom fejjan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Nej inte så. Det finns ju idioter som sitter och rotar i ens liv och det är det jag inte gillar. Arbetsgivaren skiter jag blanka fan i

I och med att allting som man är med på tagas så kan de vara lite jobbigt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Facebook är ju skitbra att hålla företagskontakter med. Har skött flera jobb genom fejjan.

Annars fungerar Linkedin utmärkt för de seriösa kontakterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Annars fungerar Linkedin utmärkt för de seriösa kontakterna.

Jo, sure, men det beror nog på vilken branch man är i. Filmarbete på semi-professionell nivå lämpar sig facebook utmärkt.

Permalänk
Medlem

Har inte facebook. Varför ska man ha det när det finns irc ? :>

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Facebook är som internationell version av Lunarstorm.

Förresten...

Hörde på radion när programledaren i Brunchrapporten sa:

- "Men unga idag vet att det bästa sättet och det enda som gäller att agera i samhället är att gå med i en Facebook-grupp än att gå och agera utanför och tälta på gatan."

Jag skrattade när jag hörde det.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Har 255 vänner, alla som jag träffat och umgåtts med, stör mig som fan på folk som bara rå addar folk för att ha mer och mer vänner. Stor mening med det lixom.

Permalänk
Medlem

OMG! Om jag, av någon outgrundlig anledning, hade gjort den här omröstningen skulle jag ha satt alternativen:
1-5
6-10
11-15
16-20
21-25
26-30
31-35
36-40
41-
Har inte Facebook/Vill inte svara/Annat alternativ

Det är i min mening helt barockt att ha flera hundra "vänner" på Facebook.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Det är i min mening helt barockt att ha flera hundra "vänner" på Facebook.

Håller med, helt klart. Den inofficiella definitionen av "vän" på facebook verkar vara; Någon som man utbytt minst 5 ord med.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag har inte skaffat det av den simpla anledningen att storebror använder det för att hålla koll på oss. Samma sak med bilddagboken.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Har 255 vänner, alla som jag träffat och umgåtts med, stör mig som fan på folk som bara rå addar folk för att ha mer och mer vänner. Stor mening med det lixom.

Ja gud, jag med. Världens bästa sak att störa sig på.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

161 vänner på facebook.. bara vänner för min del (många man inte träffar längre och så givetvis).

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.