Permalänk
Medlem

Delar till Shuttle SD11G5

Tjena,

Fick precis tag på en Shuttle SD11G5 med moderkort.
Vet dock inte om kortet fungerar eller ej, vilket inte gör något då jag var ute efter lådan.

Nu är jag antingen ute efter en vääääldigt billig Pentium M 7xx-processor (socket 479), för att se om den går igång övh.. men om vi förutsätter att det inte fungerar..

Har ni några bra tips på vad man kan köpa som passar i en barebone? Behöver verkligen inte vara gamer-vänligt.. kan dock vara bra om man kan uppgradera det för att visa HD-film nångång i framtiden när jag fått tummen ur att skaffa HD-projektor

Permalänk

Re: Delar till Shuttle SD11G5

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffmeister
Tjena,

Fick precis tag på en Shuttle SD11G5 med moderkort.
Vet dock inte om kortet fungerar eller ej, vilket inte gör något då jag var ute efter lådan.

Nu är jag antingen ute efter en vääääldigt billig Pentium M 7xx-processor (socket 479), för att se om den går igång övh.. men om vi förutsätter att det inte fungerar..

Har ni några bra tips på vad man kan köpa som passar i en barebone? Behöver verkligen inte vara gamer-vänligt.. kan dock vara bra om man kan uppgradera det för att visa HD-film nångång i framtiden när jag fått tummen ur att skaffa HD-projektor

Kolla på mini-ITX moderkort, de bör vara tillräckligt små för att få plats. Men du kan ju mäta lite för att se hur mycket utrymme det finns i burken, så att det inte finns någon utstickande detalj just där processorn sitter eller liknande.
Shuttle har ju specialanpassade moderkort, som nästan är stört omöjliga att få tag på, så originaldelar är nog kört att få tag på.

Kolla även så att kontakteringen från nätaggregatet stämmer, vissa modeller har lite speciella matningskablar. (jag hade det på min gamla SP81P i alla fall)

Kolla på Tradera efter s479 processorer, har för mig att jag såg en senast jag kollade där.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Tjena

Mjo, får isf kolla på annat moderkort..
Hade nämligen turen att se inets lagerrensning i göteborg, där hade de just en S479 Pentium M 2.13Ghz för 495..
Tog hem den på öppet köp, men fick ingen som helst bild.. Kände att cpun blev varm å även chipset på moderkortet.. vilket för mig indikerar att iaf den delen fungerar.. testade med olika minnen, i alla möjliga kombinationer.. ingen reaktion.. tog även ur bios-batteriet, testade både vga å dvi.. helt död..

Ska åka å lämna tillbaka processorn nu efter jobbet.. får bli att snubbla över annat kort isf.. vill inte slänga lådan, den är lite för sexig