Anti-aliasing i Vista - Problem.

Permalänk
Medlem

Anti-aliasing i Vista - Problem.

Jag har stött på ett litet problem i Vista som gör att det inte går att köra med Anti-aliasing påslaget under nVidias kontrollpanel och få någon effekt i spel.

Tidigare har jag kört Windows xp x64 med:
"Anti-aliasing - setting = x4"
"Anti-aliasing - transparency = supersampling"
"Anisotropic filtering =x8"

Och då har spelen påverkats utav inställningarna, kanterna har blivit raka och grafiken sett mycket bra ut. Men nu med Vista och precis samma inställningar så ser det ut precis som om allting skulle vara avslaget, kanterna är helt fula och gubbarna går knappt att se på långt avstånd i counters-strike.

Det var en tid sedan jag använde vista senast, men jag har för mig att det har fungerat förut och den enda skillnaden mellan mitt gamla vista och det jag har nu är att jag köt mitt nya genom vLite och tagit bort lite onödigt lullull.

Är det någon som råkat ut för samma sak? Jag har testat att låsa de inställningarna i nHancer och använder såklart "override any application setting" i nvidias kontrollpanel utan någon framgång. Kan microsoft ha släppt en till värdelös uppdatering som stängt av detta eller kan det bero på att jag stängt av något viktigt i vLite?

Jag har testat söka utan att få något svar på en lösning.

Tacksam för svar //Filip

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk
Hedersmedlem

Dubbelpost
* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.