Permalänk
Medlem

Moderkortet hittar inte grafikkortet! :(

Hej!

Skulle uppgradera datorn igår med lite nya komponenter. Befintligt Chassi, hårddisk och dvd-brännare användes.

Uppgraderades med följande:
Nätagg: Corsair TX 650W
Moderkort: Asus P6T Deluxe
CPU: Intel Core i7 920 (orginal cpu-fläkt)
Grafikkort: Asus ENGTX295
Ramminne: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=404486

Men när det väl var dags att starta upp allt så funkade det inte alls. Det pep 1 lång gång och 3 korta vilket innebär enligt manualen till moderkortet betyder att moderkortet inte kan hitta grafikkortet.

Jag stoppade då in det nya kortet i min andra dator och då blev det samma sak där moderkortet kunde inte hitta grafikkortet. Tog då de gamla grafikkortet jag hade från den andra datorn och stoppade i den uppgraderade, då fungerade allt som det ska... :S

Okej, grafikkortet är trasigt tänkte jag och åkte till netonnet och bytte till ett nytt. Men när jag kom hem med det nya så blev det exakt likadant igen. Moderkortet kan inte hitta grafikkortet.

Jag har kopplat in strömkabeln från nätagget till grafikkortet men är det någon annat jag glömt koppla in eller vad? Fattar noll!

Tack för snabba svar!
William

Permalänk
Hedersmedlem

Bara en strömsladd till grafikkortet? Nu har jag inte full koll på det kortet men det låter som om den inte får tillräckligt med kräm?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det är två strömkablar som ska kopplas till grafikkortet! Har ett likadant, vet därför! Det är en 6-pin och en 8-pin! Även en S/PDIF om du ska ha ljud från HDMI uttaget!

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem

Tack som fan nu funkar det!