Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Jetway lanserar AM3-moderkort för både DDR2 och DDR3

Permalänk
Melding Plague

Jetway lanserar AM3-moderkort för både DDR2 och DDR3

AMD:s kommande sockel AM3 är främst avsedd för DDR3, men Jetway kombinerar det bästa av två världar med ett nytt moderkort som även kan hantera DDR2.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Vad är meningen med både ddr2 och ddr3 om båda ändå går i samma hastighet?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Vad är meningen med både ddr2 och ddr3 om båda ändå går i samma hastighet?

Chans till att uppgradera i framtiden typ..
Fult som stryk vad det och inga vinklade sata portar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Men du vinner väl ingenting om du inte har högre frekvens på ddr3 än ddr2?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

syfte med den röda SATA-porten borta vid backplejten?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
syfte med den röda SATA-porten borta vid backplejten?

hehe, sämsta placeringen nånsin typ. Annars såg grejerna bra ut.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
syfte med den röda SATA-porten borta vid backplejten?

syftet är att kunna koppla till E-Sata om man vill det

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
hehe, sämsta placeringen nånsin typ. Annars såg grejerna bra ut.

Hahaha, vilken usel placering

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Gör om gör rätt Jetway

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Riktigt gulligt med två PCI-express x16 på ett µATX.

Synd bara på alla legacyportar man måste dras med.

Legacylöst, EFI, och fyra DDR2 eller DDR3 hade varit bättre. Riktigt spännande hade det varit med fyra SO-DIMMar så man kunde byta minne utan att riva ut grafikkortet.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
Riktigt gulligt med två PCI-express x16 på ett µATX.

Synd bara på alla legacyportar man måste dras med.

Legacylöst, EFI, och fyra DDR2 eller DDR3 hade varit bättre. Riktigt spännande hade det varit med fyra SO-DIMMar så man kunde byta minne utan att riva ut grafikkortet.

Finns redan två PCI-express x16 på ett µATX. Känns som att DFI korten har en mycket bättre och genomtänkt layout.

AMD:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=417600

Intel:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=417597

Permalänk

Grymt! Jag hade lätt tagit m-ATX om det funnits några med dom sakerna jag velat ha, tycker tillverkarna borde satsa mer på små moderkort med komponenter som oftast sitter på stora moderkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
Finns redan två PCI-express x16 på ett µATX. Känns som att DFI korten har en mycket bättre och genomtänkt layout.

Nog har jag också sett en del andra µATX-kort med dubbla PCIe x16. Dock har jag ännu inte sett ett med SO-DIMMar.

Den lilla prisskillnaden skulle kompenseras av mycket bättre layoutmöjligheter. Speciellt när man får för sig att vilja ha en Core i7 på µATX.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
Nog har jag också sett en del andra µATX-kort med dubbla PCIe x16. Dock har jag ännu inte sett ett med SO-DIMMar.

Den lilla prisskillnaden skulle kompenseras av mycket bättre layoutmöjligheter. Speciellt när man får för sig att vilja ha en Core i7 på µATX.

Det börjar ju närma sig. Framtiden är inte här ännu.
http://www.dfi.com.tw:8080/portal/CM/cmproduct/XX_cmproddetai...