Permalänk
Robot

Uppdaterat system

mitt gamla moderkort dog för ca 3veckor sen och nu har ja äntligen fått hem mina nya delar och byggt ihop det och startat det.

dom nya sakerna:

moderkort - ASUS M3N-HT DELUXE/MEMPIPE NFORCE 780A AM2+ ATX

processor - AMD PHENOM II X4 940 BE 3.0GHZ 8MB SOCKET AM2+, originalkylare

minne - CORSAIR 4GB DOMINATOR DDR2 PC8500 CL5 DHX (2X2GB) 1066Mhz med fläkt

gammla saker

hdd - 1.sata 80gb 2.sata 250gb 3.sata 320gb
(extern trekstor 500gb)

chassi - antec p180

grafikkort - n-vidia geforce 7600gt (ska snart bytas)

dvd enhet - nec dvd r/rw +-

grafikkortet är ett lite äldre 7600gt men det ska snart bytas ska bara få ihop lite mer kulor

och när det nya grafikkortet kommer så kommer det även bli en snyggare kabeldragning då jag inte hade tid och göra det när ja satte ihopa den för ja va tvungen att skriva ett stort skolarbete

Besök albumet: Uppdaterat system av knemil1

Permalänk
Medlem

Nödvändigt att lägga upp 2 gallerier ?

Visa signatur

.- Asus P5Q-E - Intel C2D E8400 @ 3.0GHz - PowerColor Radeon HD4870x2 - Corsair 750W - Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb CL5 - Antec Threehundred -.

Permalänk

får man fråga varför du har två nästan identiska gallerier?

Permalänk
Medlem

Bättre bild! Och vf två gallerier? xD

Permalänk

lilla fläkten på moderkortet blåser åt fel håll

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nouge
Nödvändigt att lägga upp 2 gallerier ?

så fixat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bengtsson93
får man fråga varför du har två nästan identiska gallerier?

det är fixat nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alelale
Bättre bild! Och vf två gallerier? xD

fottade med mobilen hittade inte min digital kamera och ja har fixat så det är bra denna byggbloggen kvar nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
lilla fläkten på moderkortet blåser åt fel håll

nä det gör den inte den har kollat den blåser mot 120mm fläkten som sitter där bak i chassit och den blåser vidare ut så det e rätt

Permalänk
Medlem

Chipset kylningen är till för att användas vid vattenkylning, står till och med på plastförpackningen Med tanke på luftkylningen du redan har så behövs inget fläkt på chipset.

För övrigt ett ormbo, annars fin rigg

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Jag har kanske fel för mig men den lilla fläkten som sitter vänster om cpu kylaren ska väll bara användas om du gör vattenkylning på hela systemet?

Ang3r jag hade alltså rätt för mig

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk

är det altså en ny cpu kylare till phenom 2?

trodde det var samma som för tidigare phenom och de riktigt satsiga athlon prollarna

Permalänk
Medlem

det ser ju ut som: hej kom å hjälp mig.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Chipset kylningen är till för att användas vid vattenkylning, står till och med på plastförpackningen Med tanke på luftkylningen du redan har så behövs inget fläkt på chipset.

För övrigt ett ormbo, annars fin rigg

hehe jo men ändå man vill hålla nere alla temperaturer
jo ja vet men kabeldragningen ska fixas lite senare när ja har fixat ett nytt grafikkort, så det kommer fixas längre fram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jungklo
Jag har kanske fel för mig men den lilla fläkten som sitter vänster om cpu kylaren ska väll bara användas om du gör vattenkylning på hela systemet?

Ang3r jag hade alltså rätt för mig

nä när du kör med vattenkylning så tar man ju bort dom heatpipsen och bytar ut dom mot vattenkylningsblock elr va dom nu heter och där finns inte dom spåren till den fläkten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
är det altså en ny cpu kylare till phenom 2?

trodde det var samma som för tidigare phenom och de riktigt satsiga athlon prollarna

det kanske det är nu men vad jag sett och hört innan så har man fått med den vanliga i alu innan men om dom har ändrat det så e det bara tummen upp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av power56
det ser ju ut som: hej kom å hjälp mig.

a nä det går bara bra ska bara fixa kabeldragningen sen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knemil1
nä när du kör med vattenkylning så tar man ju bort dom heatpipsen och bytar ut dom mot vattenkylningsblock elr va dom nu heter och där finns inte dom spåren till den fläkten

alltså... det är inte alla som kör vattenkylning på alla varma komonenter i datorn. oftast e de cpu o grafikkort som man kyler med vatten. sen fiins de ju dem som kyler allt oxå o då kan man ju inte ens sätta fast den fläkten på moderkortet.

Alltså, han behöver INTE ha den när han har luftkylning. En del har till o med fått högre temperaturer med den på då luftflödet går emot/ifrån varandra = att det inte flyttas lika mycket luft då.

Men gör så att du gämför me o ha den på och av o se vilka temperaturer du får, sen kan du avgöra hur du gör

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

DU kan la ta o citera allihop i en post istället för att lägga in 5 i rad vilket man inte får.

Det ser ut att va överdrivet för ett moderkort med all kylning fasst kanske är så på nya kort :S

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

10P AMD rules!!! Love u

Visa signatur

Undvik belastningsskador, gå lätt packad till jobbet.