Permalänk
Medlem

Moderkort - Passar inte..

Hej!

För inte så länge sedan åkte jag iväg och köpte ett moderkort,
dessvärre, så upptäckte jag att moderkortet var för stort, klumpigt av mig, men sånt som händer, finns det något man kan göra istället för att byta chassi?

Permalänk
Medlem

Re: Moderkort - Passar inte..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogrun2
Hej!

För inte så länge sedan åkte jag iväg och köpte ett moderkort,
dessvärre, så upptäckte jag att moderkortet var för stort, klumpigt av mig, men sånt som händer, finns det något man kan göra istället för att byta chassi?

Köp ett nytt moderkort?

Har du brytit förpackningen så har du väl ingen garanti kvar så det finns väl inte så mycket att göra. Sälj det du har och köp ett nytt mindre.

Permalänk

Tja sticksåg är ju uteslutet. Du kan testa att fråga affären om du kan få byta det till ett m-atx. Annars gör du som Flashh föreslår. Säljer det.
T.ex. på tradera. Skriv att det är värt 100 spänn mer än vad du köpte det för så kanske du bara går ett par hundra back på försäljningen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

jag fick dock lämna tillbaka kortet (!)

det var antingen lämna tillbaka och få pengarna tillbaka eller ett nytt chassi á 700:- vilket jag inte tyckte var värt det PGA att denna dator är minst 4 år gammal och är inte hundra procentig säker på att det var moderkortet som är paj.

Detta moderkort var ett med sockeln 754, vilket betyder gammalt, vilket alltså betyder svårt att få tag på

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W