Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wannabeee
Du har säkert redan beställt men fan, lägg inte pengar på vista.

Banna mig eller något om det ska va så, men det är fan inte värt att betala pengar för enligt min mening. XP stödjer ju bara 3 GB tyvärr annars är det iaf värt tycker jag.

Du fattar nog var jag vill komma, lycka till iaf.

XP stödjer inte alls bara 3 gig. XP 32-bit stödjer 4gig minus grafikminne (minus något mer?). XP 64-bitars däremot, kan du smälla in stora mängder minne. dvs det är inte Xp:s fel utan hur många bitar processorn arbetar i.
och som jag sade, kör win7 betan istället för att spendera pengar på skit vista.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wannabeee
Du har säkert redan beställt men fan, lägg inte pengar på vista.

Banna mig eller något om det ska va så, men det är fan inte värt att betala pengar för enligt min mening. XP stödjer ju bara 3 GB tyvärr annars är det iaf värt tycker jag.

Du fattar nog var jag vill komma, lycka till iaf.

Men herregud nu börjar bli förbannad på alla som tror att XP inte klarar mer än 3gig, DET HAR MED 32 ELLER 64BIT ATT GÖRA! XP 64-bit klarar mer..

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Hmm har ändrat lite för att få ner priset, vad sägs om det här?

Asus P6T Deluxe

Intel Core i7 920 2.66GHz

550W Corsair CMPSU-550VXEU

640GB Western Digital Caviar Black SATA II

Antec Three Hundred, Utan nätagg

Optiarc AD-7200S DVD±RW Svart SATA, OEM

XFX GeForce GTX 260 896MB PCIe 2.0

Windows Vista Home Premium SP1 64-bit Sv Single

Sen några minnen, Xlex sa nånting om att CL7 var bättre än CL)... hajjade inte riktigt:)

Sen anldening till 550W är att jag ska sälja det, med graffekortet till en polare på sommarn, å köp 850-1000W och köra SLI:D men ser allt bra ut annas:D priset hamnar ju på typ 14500-15000:)

Jag kommer dessutom köpa typ hälften av grejjorna från Alina systems, detta är för att jag bor ganska nära deras butik... och kan drf bara åka dit och köpa och slipper därför betala frakt:D ( och kmr kolla vart allat finns billigst) men som sagt, vad tycks om paketet:D?

Permalänk
Medlem

Kanske dessa minnena är lämpliga ifall du tänker överklocka lite: OCZ Platinum XTC 1600MHz 6GB. Går på ca 2200:- enl prisjakt.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Hmm jo.. mkt möjligt, kan du länka?:D
har därremot sett de här minnerna från komplett som tydligen ska vara bra...http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=421284

MEN som sagt, frakt från komplett går på typ 300 spänn, väl? om man inte kan hämta i butik?

EDIT: undrar också om vanliga P6T är likdan som P6T Deluxe... och vad är skillnaden:D... för det står att P6T har stöd för 3-way SLI och CF... men har Deluxe också de då?:P

https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/asus-p6t/19017...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derbi Hd
Hmm har ändrat lite för att få ner priset, vad sägs om det här?

Asus P6T Deluxe

Intel Core i7 920 2.66GHz

550W Corsair CMPSU-550VXEU

640GB Western Digital Caviar Black SATA II

Antec Three Hundred, Utan nätagg

Optiarc AD-7200S DVD±RW Svart SATA, OEM

XFX GeForce GTX 260 896MB PCIe 2.0

Windows Vista Home Premium SP1 64-bit Sv Single

Sen några minnen, Xlex sa nånting om att CL7 var bättre än CL)... hajjade inte riktigt:)

Sen anldening till 550W är att jag ska sälja det, med graffekortet till en polare på sommarn, å köp 850-1000W och köra SLI:D men ser allt bra ut annas:D priset hamnar ju på typ 14500-15000:)

Jag kommer dessutom köpa typ hälften av grejjorna från Alina systems, detta är för att jag bor ganska nära deras butik... och kan drf bara åka dit och köpa och slipper därför betala frakt:D ( och kmr kolla vart allat finns billigst) men som sagt, vad tycks om paketet:D?

bra men som sagt.. du kan lika bra ta https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/corsair-6gb... det kan va att det går att dra ner latency till 7 7 7 7 20 på dessa också men det är inte så voldsamt stor skillnad endå...

och jag mins att du sa att du kanske köper nya grafikkort som är ennu bättre senare och kör SLI med dom vilket kan kräva 1000W men om du ska ha med GTX 260 så räcker ju 650W....

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

aa vet:D men då tar ja de där minnerna:D... ska beställa snart:D... MEN... aa vet inte riktigt hur jag gör med nätagget:d får se:)

HÄr e då datorn:D

Asus P6T Deluxe

Intel Core i7 920 2.66GHz

550W Corsair CMPSU-550VXEU

640GB Western Digital Caviar Black SATA II

Antec Three Hundred, Utan nätagg

Optiarc AD-7200S DVD±RW Svart SATA, OEM

XFX GeForce GTX 260 896MB PCIe 2.0

Windows Vista Home Premium SP1 64-bit Sv Single

Corsair 6GB (3x2GB) 1333MHz PC3-10666

Ska köpas från Inet och Alina:)... tkr ni något behöver bytas?:D.. och tror ni 550W räcker?:) borde väl göra de...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derbi Hd
aa vet:D men då tar ja de där minnerna:D... ska beställa snart:D... MEN... aa vet inte riktigt hur jag gör med nätagget:d får se:)

HÄr e då datorn:D

Asus P6T Deluxe

Intel Core i7 920 2.66GHz

550W Corsair CMPSU-550VXEU

640GB Western Digital Caviar Black SATA II

Antec Three Hundred, Utan nätagg

Optiarc AD-7200S DVD±RW Svart SATA, OEM

XFX GeForce GTX 260 896MB PCIe 2.0

Windows Vista Home Premium SP1 64-bit Sv Single

Corsair 6GB (3x2GB) 1333MHz PC3-10666

Ska köpas från Inet och Alina:)... tkr ni något behöver bytas?:D.. och tror ni 550W räcker?:) borde väl göra de...

perfekt men du kan ju fundera lite på CM690... de e ju chysst chassi och väldigt bra för SLI... kanske lite lite lite tystare också... 300 är så "fullplåt" 690 har lite mer gummi, men också en massa hål i sidan... hmm... men kolla upp dedär

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT: undrar också om vanliga P6T är likdan som P6T Deluxe... och vad är skillnaden:D... för det står att P6T har stöd för 3-way SLI och CF... men har Deluxe också de då?:P

Jo deluxeversionen har stöd för sli och crossfire, lite snabbt googlande fick man fram deras hemsida http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=179&l3=815&l4=0&mod...

Det som jag klurar lite över är om det finns någon mer skillnad än att det är 16 faser för vCore på Deluxe o 8 på vanliga P6T..

Permalänk

Är inne på liknande rigg, undrar dock bara om inte 1600MHz minnen för ungefär samma pris inte skulle ge en prestanda boost. Eller finns det en anledning varför ni väljer 1333MHz

Jag har inte hängt med på den här fronten sedan jag köpte min dator för 4år sedan. Så ursäkta om det är värsta noob frågan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manne_nr1
Är inne på liknande rigg, undrar dock bara om inte 1600MHz minnen för ungefär samma pris inte skulle ge en prestanda boost. Eller finns det en anledning varför ni väljer 1333MHz

Jag har inte hängt med på den här fronten sedan jag köpte min dator för 4år sedan. Så ursäkta om det är värsta noob frågan

1333MHz räcker nog... I7 920 stöder officieltt bara 800 och 1066MHz DDR3 ram.. och 965XE stöder 1333 och 1600... men om du klockar din 920 till 4GHz vilket är 200 QPI gånger 20 multipel så kan du också köra minnena på 1200MHz med 6 som minnesmultipel eller då kanske 1600MHz med 8 som minnesmultipel... så 1333MHz ´räcker nog

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk

skulle mitt gamla nätagg klara den datorn + ett av nvidias kommande grafikkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manne_nr1
skulle mitt gamla nätagg klara den datorn + ett av nvidias kommande grafikkort?

antagligen.. ingen multi grafikkorts grej med highend kort men ett bra kort ja.

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Men herregud nu börjar bli förbannad på alla som tror att XP inte klarar mer än 3gig, DET HAR MED 32 ELLER 64BIT ATT GÖRA! XP 64-bit klarar mer..

Det vet jag väll också men XP 64 bits är inte direkt något alternativ heller böbben.

Finns bara på engelska och har inte bra kompatibilitet. Skulle rekommendera Vista 64 framför det. Det jag menar är att VISTA i sig inte är värt pengar tycker jag, men vill man köra med mer än 3 GB i ram så får man antingen köra det eller använda en dålig version av XP som inte finns på svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wannabeee
Det vet jag väll också men XP 64 bits är inte direkt något alternativ heller böbben.

Finns bara på engelska och har inte bra kompatibilitet. Skulle rekommendera Vista 64 framför det. Det jag menar är att VISTA i sig inte är värt pengar tycker jag, men vill man köra med mer än 3 GB i ram så får man antingen köra det eller använda en dålig version av XP som inte finns på svenska.

jag är rätt led på dem som säger att man bara kan använda 3GB med 32 bitars OS... det är ju nämligen exakt 4GB man kan använda... allt minne då! grafik+RAM...

max av RAM i sig själv som man kan använda är väl typ 3.2GB eller något sånt

tycker man ska köra Vista home premium OEM 64bit... duger riktigt bra... om man är gamer alltså... skulle jag inte spela spel skulle jag sitta med en 17" mac

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s