Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaos_Kapten
bootcha, det är några som har sagt det men jag har ingen annan proccessor:(. hardware guy säker på att skiten är kass?

CPU ser bra ut, inga pinna är kassa men sen ser man inte vad som har hänt med mer än the ytliga.

Troligen är den INTE sönder.

Permalänk

1 pinne är av. men vissa säger att den är bra vissa att den e kass så jag veju inte vad jag ska göra.

Permalänk

Är du säker på att du inte använde för många "fästskruvar", alltså sånna skruvar som man sätter under moderkortet för att distansera moderkortet från chassiet. Om du har satt en extra sån på ett ställe det inte ska vara nån, kan den skruven kortsluta moderkortet. Testa skruva lossa moderkortet, lägg det på något icke strömförande (typ en kartongbit?), och starta datorn. Tänk på att om moderkortet inte har en egen on/off knapp måste du koppla chassits knapp till moderkortet för att kunna starta.

Jag tar inte ansvar om du skulle lägga moderkortet på något som leder ström och bränna ner hela skiten

Permalänk

jag har inte satt förmånga såna dära pluppar. jag har testat att lägga den i en kartong o starta men hjälpte inte

Permalänk
Medlem

Jaja låt detta bli en lärdom av dina misstag, gör om, gör bättre. Valpar födda -95 ser inte värdet av pengar än så när du tjänar dina egna så kanske du är mer försiktig.

Permalänk

för att vara en 95 så tänker jag väldigt mycket på pengar! mina kompisar kallar det för ett annat ord som heter SNÅL haha:P Ahh skulle lyssnat på morsan när hon sa vänta till du får hjälp:/ aja någon som har en beg 6000+ eller en 6400+ ev 5600+ te salu??. så det är säkert att den e skrot då? asså jag tycker att det är kånstigt att den startar o allt annat fungerar

Permalänk
Avstängd

Hade du testat processorn hos din kompis?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej alla, det var så att jag beställde nya delar för ett tag sen bla Proccessor minnen moderkort mm, och så vill jag ju koppla in det direkt inte vänta som mamma säger till mej aja så jag sätter igång där att ska sätta på proccessorn och så jag trycke o försökte o sätta på den men den gick inte att få på så jag tog i mera och mera tillslut såg jag att det satt en Pinne (Spärr) på moderkortet men då var det redan försent då hade några Pinnar på prollen gått av kanske fast bara 1 eller 3, så jag tänkte aja får väll tästa ändå men jag fick ingen bild på skärmen datorn starta som vanligt och så men fick ingen bild på skärmen och då blev jag sur på mig själv och så proppa jag in allt i gaderoben o sen har det legat när i typ 4 månader hehe, ja så nu vill jag gjärna veta om man kan göra något så att det fungerar eller om det är något annat fel? eller om man bara måste köpa en ny? då får dom nog ligga 4månader till haha,Väntar ivrigt på svar häst positiva svar, Hade gött Hajj

Citat:

jag tror jag hittade batteriet en rund silvrig grejj?

Först tänkte jag - det här kan inte vara på allvar, dolda kameran eller nåt.

Du bryr dig om vad hårdvara kostar ? Jag ge dig ett par tips..

Innan du ska sätta ihop din första dator:
* Se på när vänner / bekanta sätter ihop en dator.
* Läs HOWTOS på nätet.

Se sedan till att ha en kunnig vän bredvid dig första gångerna.

Cheers..

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk

Min kompis hade ochså 939 så det gick inte . nån gång får man väll tästa själv att sätta ihop en? jag kanske inte har någon pappa som kan hjälpa mej??

Permalänk
Avstängd

Jag har gjort massor av tabbar när jag lärt mig själv genom åren, det är så man lär sig, men kan vara dyrt :D. När jag skulle montera Bios chipet på ett riktigt gammalt moderkort, tror dom hette ICD chip. Det var lättare att att sätta chipet fel än med dagens Bios chip. Jag satte det fel och när jag startade datorn så började det ryka utav helvete och sedan var det bara att kasta det moderkortet, men det är ju så man lär sig. Jag gör fortfarande misstag även om det är mycket mer sällsynt. Nyligen dock så kortslöt jag genom att koppla ihop fel kablar med varandra så att en kanske inte alltför viktig sak brändes sönder, nämligen frontbelysningen på mitt chassi. Det kan man leva utan

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||