Permalänk

Välj den konsoll som flest av kompisarna spelar. När jag skulle köpa mig en TV och en konsoll så var XBOX 360 det enda valet, då kanske 8 jobbarkompisar använder den. Vi kör ni bl.a Fifa och NHL 09 över Live, och som alla vet så blir det (ibland) roligare med fler personer.

Snackar vi Single-Player så är det bara att kolla på spelutbudet då du ska välja konsoll, och inte snöa in så mycket på konsollerna.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Men nu snackas det inte om singelplayer.. vad jag sett så har wii gått bra hem hos tjejer oxå som aldrig spelar dator/tvspel annars.. och vad man vill ha på en fest är ju ett spel som alla gillar...
Nu finns det ju självklart mycket roliga fest-spel på xbox och playstation oxå.. men har för mig att han skrev att han inte ville skaffa rockband och sånt.. vet inte om han menar singstar då oxå eller inte.. det spelet brukar gå hem bland fruntimmer
När man är full så vill man gärna röra på sig.. så jag rekommenderar Wii. Ps3 eller Xbox360 skulle jag köra live eller singelplayer spel på.. men när det handlar om fest så är det wii för min del.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Tack för alla förslag, även om många verkar missa meningen till köpet av konsollen (inget singleplayer, utan endast partyspel för 2-4 personer). Priset spelar ingen roll.

Wii:
Visst funkar wii sports, men det känns aningen uttjatat... Så det behövs fler roliga spel här om det skall vara något! Tips på andra spel (inte mario party)? Mario Kart är ju självklart en klassiker.

PS3/Xbox 360:
Grafiken är helt klart bättre här vilket är ett plus! Men det krävs ju bra spel också.

EXEMPEL på spel som passar till fest:
1080 - snowboardspel
Mario Kart
Singstar
Wii sports
Mad Tracks (http://www.xbox.com/en-us/games/m/madtracksxboxlivearcade/)
Dansmattespel (tips?)

Har ni fler tips på partyspel? Det är kanske bättre att tipsa om bra spel än kivas om vilken konsol man skall köpa.

Permalänk
Medlem

Jag säger ps3 varför? Då har du blueray spelaren på köpet. Dom kostar ju annars runt en 2000kr det billigaste man kan hitta. En ps3a går lös på 4000kr med 80gb hd - 2000kr = 2000kr och en Xbox 360 med hd och hdmi går på 2300kr eller arcade runt 1700kr. Du slipper också alla småkostnader som kan komma med 360.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Jag säger ps3 varför? Då har du blueray spelaren på köpet. Dom kostar ju annars runt en 2000kr det billigaste man kan hitta. En ps3a går lös på 4000kr med 80gb hd - 2000kr = 2000kr och en Xbox 360 med hd och hdmi går på 2300kr eller arcade runt 1700kr. Du slipper också alla småkostnader som kan komma med 360.

Men frågan är fortfarande om det finns roliga spel till konsollen (se mitt inlägg över ditt).

Permalänk
Medlem

Wii alla dagar i veckan. Det är med största sannolikhet det spelet som jag hade köpt om jag skulle köpa något också det beror ju främst på att jag använder datorn till spel. Wii hade varit kanonbra till förfestarspel. Det som är illa är att man kan bli lite svettig ibland^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Några wii spel som jag spelat på fyllan hemma hos kompisar.

WII Fit,
balanserings övningarna och stepup passen är lika roliga att göra som att titta på när andra gör

World of Goo
Flerspelar co-op fysikpussel, spelades till 05.00 på nyårsafton

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Playstation 2, mycket bättre förfestkonsol finns väl inte? Utbudet är skamligt bra, maskinen går att chippa fast det skall man såklart inte göra och priset är billigt. Dessutom är maskinen så pass liten och diskret att man lätt kan stuva undan den när den inte används

Permalänk
Medlem

Wii är nog ändå den ultimata förfest konsollen, nog de enda gånger jag faktiskt haft kul med konsollen annars tänker man bara på dom jobbiga kontrollerna men på fyllan funkar det som sagt perfekt. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Shaun White Snowboarding: Roadtrip till Wii är ju givet. Hotseat mode, fyra spelare åt gången.
Rayman: Raving rabbits TV party är också ett skarpt spel för flera.

Dansmattespel finns det också, från Konami.

Skulle absolut välja Wii! Har det själv som "socialkonsol" och det som Wii är ämnat för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Köp ett 12 månaders kort för 400kr på nätet 400/12 = 33,33kr

klöpte ett 12+1mån för 330:- precis 330/13 = 25.4:-
VARFÖR HAR JAG EJ GJORT DET TIDIGARE!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madoor
Men frågan är fortfarande om det finns roliga spel till konsollen (se mitt inlägg över ditt).

Guitar Hero World Tour är ett bra exempel på partyspel. =D

Permalänk
Medlem

Wii skulle helt klart passa bäst för dig. Köp till Mario Strikers Charged Football, Smash bros, mario kart och rayman spelen!

Permalänk
Medlem

Var i samma situation för ett tag sedan och bestämde mig för en Wii.
Ångrar absolut inget då ja väldigt sällan spelar själva och Wii är en kanon maskin när polarna kommer på besök.

Nästan alla spel som släpps till Xbox släpps även till PC vilket gjorde valet enkelt.

Permalänk
Medlem

älskar idioter som skriver "xbox e ju M$ så den går bort" och senare sätter dem sig ner o käkar på mcdonalds o pillar med sin ipod o bär diverse märkeskläder.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rabski
Var i samma situation för ett tag sedan och bestämde mig för en Wii.
Ångrar absolut inget då ja väldigt sällan spelar själva och Wii är en kanon maskin när polarna kommer på besök.

Nästan alla spel som släpps till Xbox släpps även till PC vilket gjorde valet enkelt.

Vad för spel har du köpt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
what?

Är du seriös att du tycker att Xbox är dåligt BARA för att det är MS som gjort den? Isf så är du ju bara sorglig...
Jag tänkte skriva något om att Xbox har bland de bästa spelen enligt mång osv. men sen kom jag på att det skulle sänka mig till din nivå...

Håller helt med dig Xaar. Det argumentet var nog det sämsta jag läst på mycket länge.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrx
älskar idioter som skriver "xbox e ju M$ så den går bort" och senare sätter dem sig ner o käkar på mcdonalds o pillar med sin ipod o bär diverse märkeskläder.

True.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madoor
Vad för spel har du köpt?

Har köpt

Mario Kart, Rayman Raving Rabbids 1&2, Mario Party 8 samt Rock Band