Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Extern minnet upptäcks inte av datorn?

Jag har formaterat om min dator och sparat allt på extern minnet men när jag kopplar upp den upptäcks den inte av datorn?

Har testat att sätta in sladden bakom datorn men det funkar inte heller?

Permalänk
Medlem

Extern minnet?

Tror du får beskriva lite tydligare vad du menar annars kan det bli svårt att få hjälp.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

Har du installerat chipsetdrivrutiner till moderkortet efter ominstallationen? USB kan funka rätt knackigt innan dess. Kolla också i enhetshanteraren om du har några gula utropstecken.

Permalänk
Medlem

Extern minnet upptäcks inte av datorn?

Ja det är extern minnet som inte upptäcks av datorn vet inte varför den inte gör det?

Permalänk
Medlem

du menar alltså usb-minne eller extern hårddisk?, prova annan usb port. sök efter drivrutier, om du inte vet vad du har för moderkort kan du alltid dra ner Everest home o kolla. kolla sedan efter chipsetdrivrutiner.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawie
Ja det är extern minnet som inte upptäcks av datorn vet inte varför den inte gör det?

extern minne kan tolkas på flera saker därför ställer vi frågorna om va du igentligen menar, så vi kan ge svar på det du verkligen menar, hårdisk är ett extern usb media lagring som krväver att din dator har drivarna som gäller, sen har vi usb minne som är av samma sak. allt kröver drivrutiner. Så fort du stoppar i nått av följande ska datorn känna igen dom , om inte så saknas dessa drivare.

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.