Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Zeptos försäljning kraschlandar

Permalänk

Re: Äntligen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cardazio
Sweet

Min Zepto gick sönder rakt upp och ner 1 månad efter min 1 år gamla garanti. Köpte skiten för 11000 och de tyckte att det var normal livslängd på elektronik = kunde endast erbjuda mig att laga den för 5000 kronor.

http://www.cardazio.shacknet.nu/Zepto/Omstart%20efter%20haver...

(2 timmar senare var skärmen bara svart)

Jag är glad i alla fall.

Ett år och en månad är alldelles för kort. Man borde åtminstone vänta sej 2-3 år. Du borde yrka på reklamation tycker jag. Reklamationsrätten gäller i 3 år. Har du aldrig skruvat upp datorn så tycker åtminstone jag att det där felet verkar vara ganska självklart att det där felet i normala fall inte är självförvållat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ursäkta min franska;

Men vad fan snackar ni om?

Zeptos kundtjänst är värdelös, kommer man fram så hamnar man oftast i Danmark efter en vidarekoppling, människan säger "tyärr jag pratar inte svenska jag kopplar dig till svensk support istället" och efter 25 minuters YTTERLIGARE köande så kommer man ÅTERIGEN till dansk support.

Och OM man nu skulle komma till nån som pratar svenska så säger de oftast(flera gånger iaf, i mitt fall) "nej 98 grader på CPU är helt normalt, men skicka in datorn så testar vi den i 3dmark06, du betalar en massa pengar för det." - Vad gör då det för nytta? Och till råga på allt, när jag ringde igen en kvart senare(det här var på tiden då de inte kopplade en till danmark..) så får jag prata med SAMMA människa och jag upprepar mitt problem SAMT uppger Intels rekommenderade maxtemperaturer. DÅ säger han "Oj, du måste ha pratat med en av mina kollegor på fakturaavdelningen - självklart är det för varmt, skicka in datorn igen(!) så byter vi pasta(!) igen.

Så vi skickade in datorn, IGEN och de gjorde samma service IGEN("cleaned for dust, changed thermal paste")

Han ljög mig rakt upp i ansiktet!

Så nu sitter jag här med en 6324 som kostat sammanlagt 20 papp, den går inte att använda PGA värmeproblem och laddaren är glapp. De svarar inte på mail och de svarar inte när jag ringer.

NEJ, Zepto är inte speciellt billiga.

NEJ, Zepto är inte kundvänliga.

NEJ, Zepto är inte kunniga.

JA, Zepto borde lärt sig av sina misstag och slutat bete sig som nåt jävla blocketföretag.

Min vän var här över nyår och hade med sig sin Dell nånting1530 med PRECIS samma specs som min flickväns 6324, det var inga problem med den. Och den kostade 4000spänn mindre.

Kontentan; När jag försöker skicka in datorn för 3'e gången så är de helt okontaktbara, jag har förnamnet på människan som lovade mig att ge mig pengar till en annan modell, men honom får jag självklart inte tag på. Men det spelar ingen roll, för det var säkerligen nån oauktoriserad kollega på fakturaavdelningen som lovat mer än han fick.

Att VILJA Zepto olycka är omoget och inte alls speciellt kamratligt, men jag tror på karma så det räcker för mig.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Hahahaha, så går det när man försöker få folk att betala nästan 20 000kr för att väja 8GB minne istället för 4GB som är inkluderat

8 GB (2x4GB) DDR3 PC8500 1066MHz [+ 18.135,23 kr]

4 GB DDR3 PC8500 Original Zepto Ram [+ 5.330,96 kr]

4 GB (2x2GB) DDR3 PC8500 1066MHZ [Inkluderad]

hänvisning:
http://www.zepto.se/Shop/Config.aspx?configurationid=870&note...

jag trodde först de hade gjort nåt fel men det gör dem tydligen inte XD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victorix
Hahahaha, så går det när man försöker få folk att betala nästan 20 000kr för att väja 8GB minne istället för 4GB som är inkluderat

8 GB (2x4GB) DDR3 PC8500 1066MHz [+ 18.135,23 kr]

4 GB DDR3 PC8500 Original Zepto Ram [+ 5.330,96 kr]

4 GB (2x2GB) DDR3 PC8500 1066MHZ [Inkluderad]

hänvisning:
http://www.zepto.se/Shop/Config.aspx?configurationid=870&note...

jag trodde först de hade gjort nåt fel men det gör dem tydligen inte XD

Måste ju blivit något fel?. Det är väl okey att lägga på en slant.. Men det där är ju i det extrema laget. Sen är ju SO-DIMM DDR3 med 4Gb per sticka bland det dyrare man kan hitta i minnesväg. Men deras påslag är ju enormt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
Måste ju blivit något fel?. Det är väl okey att lägga på en slant.. Men det där är ju i det extrema laget. Sen är ju SO-DIMM DDR3 med 4Gb per sticka bland det dyrare man kan hitta i minnesväg. Men deras påslag är ju enormt.

jag tror inte det är så XD har varit så enda sen hydra 17 släpptes

Permalänk
Medlem

Jag har en nox med försäkring på tre år.. Kan man utnytja försäkringen även om zepto går i konkurs?

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale
Jag har en nox med försäkring på tre år.. Kan man utnytja försäkringen även om zepto går i konkurs?

Nej.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale
Jag har en nox med försäkring på tre år.. Kan man utnytja försäkringen även om zepto går i konkurs?

Försäkringen du har är inte tecknad hos Zepto Computers, utan hos USG. Ett extern liggande försäkringsbolag. Det är upp till försäkringbolaget att avgöra om de skall kompensera dig med en motsvarande produkt eller få den till reparation.