Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Någon som får Windows 7 och samabeta med 3g modemet ??
Jag får det inte att funka får inte connecta mot 3 som jag har som abb.

Vad säger det för fel då?
den hittar modemet och så?

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag inte hängt med i svängarna. Gick det att uppgradera en non-3G A110 till 3G (alltså stoppa i internt 3G modem och ev. antenn)?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Nu har jag inte hängt med i svängarna. Gick det att uppgradera en non-3G A110 till 3G (alltså stoppa i internt 3G modem och ev. antenn)?

De är jag osäker på :/
Dock så säljs ju AAO 150 med inbyggdt 3G modem.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Surrar era fläktar också hela tiden? När min idlar kan man höra den om man lägger örat mot den.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

"C:\bootsect.exe är inte ett giltigt Win32-program"

När jag kör "bootsect /nt60 f:", någon som vet varför och hur jag löser detta?

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Vad säger det för fel då?
den hittar modemet och så?

Den hittar modemet och allt verka funka, men när jag skall connecta så får jag felmedellande om att det inte går. Har motagning och allt sådant. Programvaran som används är Global trotterconnect(tror de heter så). Det är det enda jag inte fått att fungera, tråkigt att inte det funka när man har det inbyggt.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Den hittar modemet och allt verka funka, men när jag skall connecta så får jag felmedellande om att det inte går. Har motagning och allt sådant. Programvaran som används är Global trotterconnect(tror de heter så). Det är det enda jag inte fått att fungera, tråkigt att inte det funka när man har det inbyggt.

Så har jag också fått, testa att bara installera om programmet. Det funkade för mej.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Så har jag också fått, testa att bara installera om programmet. Det funkade för mej.

Okej, du menar att jag skall installera om drivrutinerna bara då?
Eller har tillverkaren någon annan nyare programvara än den man hittar på acers hemsida?

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Har du gjort nåt speciellt med den? Min har också varit på reparation en gång, fast att jag hade skurit bort metallen fick jag den på garantin. Ljög lite i felmeddelandet bara. Lite fult men annars hade det kostat mer än att köpa en ny:( Bytte moderkortet. Hade samma symptom som du att den inte startade..

hej,
nej ingenting särskilt. den bara slutade starta efter bootscreenen, inget hände, precis som att hårddisken saknades men den klagade inte på det. 5 min senare var den stendöd när jag tryckte på powerknappen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Okej, du menar att jag skall installera om drivrutinerna bara då?
Eller har tillverkaren någon annan nyare programvara än den man hittar på acers hemsida?

Toppen nu verkar allt funka som det skall!!!

Försten lyser er diod till wlan i Windows 7 men gör inte det fundra på om den är trasig eller inte. Vet du inte eftersom jag aldrig använt den med windows XP

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Toppen nu verkar allt funka som det skall!!!

Försten lyser er diod till wlan i Windows 7 men gör inte det fundra på om den är trasig eller inte. Vet du inte eftersom jag aldrig använt den med windows XP

Klockrent! hur gjorde du då?

Japps min wlan lampa både blinkar och lyser i W7.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Klockrent! hur gjorde du då?

Japps min wlan lampa både blinkar och lyser i W7.

MVH Johnny

Okej då utgår jag från att min diod är sönder men det spelar mig ingen roll, tänker inte lämna in den och vara av med den i flera månader bara för en lampas skull. Vem vet kanske man blir sugen på att byta den själv en dag.

Jag startade datorn kollade så det funkade dvs inga döda pixlar i skärmen sedan bootade jag bara om den med ett USB Minne. Sedan har jag hållt på med olika drivisar vissa har jag installerat om både en och två gånger men nu funkar allt till 100% Kör med ett redayboost Minneskort på 2GB.

Måste säga att jag är grymt nöjd och för första gången lite imponerad av vad MS verka åstakomma med detta Windows 7

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Vid vilken temp har ni ställt in att fläkten ska börja låta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Vid vilken temp har ni ställt in att fläkten ska börja låta?

Har satt min på 68c

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Har satt min på 68c

Vad står den på som standard då?

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Vad står den på som standard då?

66. i Fancontrol.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har precis matat in Fedora 10 på min Aspire One A110.
Någon som gjort samma sak och har tips på nyttiga program etc?

Följde denna guiden om någon är sugen på att testa: http://jorge.fbarr.net/2008/11/10/fedora-10-on-the-acer-aspir...

Permalänk
Medlem

Skumt problem: När jag använt min dator med Win 7 några timmar så händer det att den tappar kontakten med w-lan kortet och lösningen blir att stänga av och sätta på datorn igen, restart funkar inte. Har det senaste drivrutinerna. Någon som har upplevt detta problem?

Visa signatur

Simply the best

Permalänk

Ibland fungerar inte mitt trådlösa med Win7 när jag startar datorn, har löst sig med att jag har startat om. Har däremot problem med zippade/rarade filer, får crc-fel på varenda en jag har laddat hem. Störigt...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Windows 7 på min AA1 150 börja kännas seg(Trots 2GB redayboost), troligen massa skit som installerats, men jag har rensat ut det mesta.

Tips på bra sätt att rensa systemet från onödiga saker?

Vilka inställningar kör ni med för att snabba upp systemet?

Vill få en bra snabb netbook igen, då jag tycker om denna så mycket att jag använder den mer och mer.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Kan ni surfa behagligt? det kan i varje fall inte jag, känns som om jag sitter på 56K-modem när jag tankar aftonbladets hemsida samt att firefox hänger sig alltför ofta för att jag ska vara nöjd... Google chrome är likadant. Jag antar att den laddar ner grejer teporärt. finns det något sätt att förhindra detta? typ som ramdisk fast bara för webbläsaren. I windowsmiljön är den pigg och alert i alla fall:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Kan ni surfa behagligt? det kan i varje fall inte jag, känns som om jag sitter på 56K-modem när jag tankar aftonbladets hemsida samt att firefox hänger sig alltför ofta för att jag ska vara nöjd... Google chrome är likadant. Jag antar att den laddar ner grejer teporärt. finns det något sätt att förhindra detta? typ som ramdisk fast bara för webbläsaren. I windowsmiljön är den pigg och alert i alla fall:)

Firefox 2.x med 0mb cache funkar mkt bättre än v3.x för mig.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Firefox 2.x med 0mb cache funkar mkt bättre än v3.x för mig.

okej, ska testa detta, tack för tipset!

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Jag surfar med IE 8 i Windows 7 miljö, utan att ha det minsta problem. Enda som kan kännas segt är när man öppnar en ny eller byter byter flick.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Jag surfar med IE 8 i Windows 7 miljö, utan att ha det minsta problem. Enda som kan kännas segt är när man öppnar en ny eller byter byter flick.

IE har jag inte ens provat.. hehe korkat av mig, länge sedan jag använde mig av det, skall också testas!

Jahopp, IE 8 stöds inte av windows 7.

EDIT: verkar bara vara release candidate som inte funkar, bara för att vi ska fokusera på operativsystemet. Fjantigt tycker jag, får väl testa en beta istället:)

Edit 2: KLan berätta att Opera är min nya webbläsare. Anygg liten och vilket riv det är i den grrr:D

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Hrm okej man kanske skall testa opera då.

Edit: Någon som vet om man kan plocka bort IE8 ur Windows 7
Hittar inget ställe där man kan göra det, om det hade gått så kunde man ju köra med bara Opera för det verka ju funka förträffligt på denna lilla maskin.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Hrm okej man kanske skall testa opera då.

Edit: Någon som vet om man kan plocka bort IE8 ur Windows 7
Hittar inget ställe där man kan göra det, om det hade gått så kunde man ju köra med bara Opera för det verka ju funka förträffligt på denna lilla maskin.

Helnöjd med opera. Jag tog bort IE 8 med vlite. Nu kan jag alltså inte trycka in det. Tycker du ska behålla det ifall du inte blir nöjd med opera:)
Nåt som är tråkigt är att jag inte kan få igång flash på den här lille mackapären. Ska testa en äldre version och se om det löser problemet. Kan nämna att det inte bara gäller opera utan firefox också.

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Fördelen som jag såg (ser) med Opera är att det går att anpassa sidorna till att passa upplösningen på skärmen vilket kan behövas ibland. Denna funktion har jag inte hittat i IE 8 finns den ??

Det är därför valet av Webläsare tillfälligt fallit på Opera.
Finns den möjligheten i Firefox?

Sedan gör det ju inget om det är snabbt också.

Sedan finns det något bra alternativ till Outlook, (Kalender och mail) som går att synca mot en exchange server?

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Fördelen som jag såg (ser) med Opera är att det går att anpassa sidorna till att passa upplösningen på skärmen vilket kan behövas ibland. Denna funktion har jag inte hittat i IE 8 finns den ??

Det är därför valet av Webläsare tillfälligt fallit på Opera.
Finns den möjligheten i Firefox?

Sedan gör det ju inget om det är snabbt också.

Sedan finns det något bra alternativ till Outlook, (Kalender och mail) som går att synca mot en exchange server?

Japp, det finns i firefox. Du håller nere Ctrl och skrollar.

Permalänk

Jag har precis varit och köpt mig en AAO och trots att jag bara har använt den i ca 30 min samt att Linux egentligen inte är min grej så måste jag säga att det är en liten kompetent rackare detta. Tyvärr har jag stött på tre störningsmoment. Det första att det tar sin lilla tid för den att koppla upp sig till mitt trådlösa nätverk när man bootar upp. Det andra är att den tappar inställningen för hur ljusstyrkan var ställd, också detta vid varje boot. Det tredje är att Ctrl+A inte fungerar. Tips?

Edit: Jag har installerat VLC (Livna). Problemet är att när jag spelar upp en film får jag bara ljud och ingen bild. Tips?