Permalänk
Medlem

Helt ok fps trots att jag körde 1920x1200 och allt på ultra men ingen AA alls

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Det är ju jättesnyggt. Varför klagar folk på grafiken?

Permalänk
Medlem

det jag stör mig på är att det inte stödjer flera kärnor i processorn?

Endast 50 % av min processor används. Kom igen det är 2009!

grafiken tycker jag är snygg som fan, speciellt till havs. Det blir väl så grynigt eftersom det är så mycket smågräs som ska in. om du tar bort gräset så kanske det hjälper om du tycker det är så fult. Och nä, det är snyggare än föregångarna. De har bara lagt till mer gräs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yagel
det jag stör mig på är att det inte stödjer flera kärnor i processorn?

Endast 50 % av min processor används. Kom igen det är 2009!

grafiken tycker jag är snygg som fan, speciellt till havs. Det blir väl så grynigt eftersom det är så mycket smågräs som ska in. om du tar bort gräset så kanske det hjälper om du tycker det är så fult. Och nä, det är snyggare än föregångarna. De har bara lagt till mer gräs

Enligt dom så ska det ha det, tror bara inte dom har aktiverat det i betan bara.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

ah skönt. Då går laddningstiderna lite snabbare i riktiga spelet. Nu tar det evigheter på min stackars 6000+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yagel
ah skönt. Då går laddningstiderna lite snabbare i riktiga spelet. Nu tar det evigheter på min stackars 6000+

Det laddar segt för mig med på en 6000+ men jag tror att laddnings tider
hänger mer på hårddiskens hastighet än cpu kraft? ; hoppas dock de blir snabbare i de riktiga

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nu har jag bestämt för att tvinga mig själv att gilla det iallafall, så nu ska jag ge det en chans till
Nu jävlar, ska det forca's transparency-AA via driverpanelen och fixa kontrasten osv ingame.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
"Sweden dominates Scandinavia and the Baltic, a Northern European empire that is the legacy of the incomparable warrior-king, Gustavus II Adolphus."

LOLOL, hette han så "för utlandet"? På gammelspråk?
Gustavus II Adolphus. Inom det formatet ska jag börja kalla vår nuvarande kung!
Fasen vad fräck kung vi hade/har

Japp, fast latinsk version av Gustav Adolf (alltså inte gammelsvenskt) som användes som internationellt namn (engelska) .
(även Gustavus The Great användes i utlandet)

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Fyfan vad bra, lite småbuggar man stör sig på, men i övrigt var det precis vad jag ville ha

Permalänk
Medlem

Jag lyckades tvinga mig själv att gilla det
Bra bra, då har man nåt att spela i sommar (förutom EVE och SF4)

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

hmm jag tycker att grafiken på land var riktigt ful trots att jag ställde in högsta inställningar.. plus att spelet laddar i evigheter. hur som helst tyckte jag inte striderna var någon vidare roliga, shogun var mkt bättre imo.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

91 %, det gick mkt snabbare att ladda ner nu på morgonen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funkar inte för mig. Kommer fram till första sidan (Den me all text om Copyright och sånt), sen slutar de svara och man måste köra ctrl+alt+del och stänga ner det.

Får testa att ladda ner det igen.

Edit: Läste på Steam forumet, man behövde bara vänta typ 5 min. (-_-')

Permalänk

jävla kul va demot! men jag har som har problem med v-sync! nån mer som har det?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Enligt dom så ska det ha det, tror bara inte dom har aktiverat det i betan bara.

Borde stödja fler kärnor med tanke på att dom kör reklan för Intels Core i7
innan spelet startar!!!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Levde helt klart upp till förväntningarna. Ett givet köp.

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk

vad går spelet ut på om man kör skepp spelen! startar man från en hamn eller? tar man över skepp? påminner den om Port.Royale.2 eller vad går det ut på?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xitele810
vad går spelet ut på om man kör skepp spelen! startar man från en hamn eller? tar man över skepp? påminner den om Port.Royale.2 eller vad går det ut på?

Skepps striderna är när din flotta drabbar samman med fienden på strategikartan, inget annat. Läst previewer om Empire eller reviewer om Rome/Medieval (dom hade dock bara AI strider till sjöss) så fattar du vad Total War handlar om.

Permalänk

Skulle vilja ha lite tips då jag är N00b på det här, men jag gillar det. Hur ska man spela på land egentligen. Hur mkt gubbar som helst, anfaller ni med allt på en gg? Sen tycker jag det inte händer ngt när jag ska använda infanteriet, högerklickar på fienden men det bara står där.

Permalänk
Medlem

Laddade ner demot under kvällen, men nu när jag ska köra det kommer jag till första copyright-sidan sen får jag bluescreen och datorn startas om. Någon som har någon lösning?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorjoakim
Skulle vilja ha lite tips då jag är N00b på det här, men jag gillar det. Hur ska man spela på land egentligen. Hur mkt gubbar som helst, anfaller ni med allt på en gg? Sen tycker jag det inte händer ngt när jag ska använda infanteriet, högerklickar på fienden men det bara står där.

Först körde jag tutorial till sjöss och sedan sjö-slaget och vann det så tänkte jag: va fan inte behöver jag tutorial för land också jag kör på slaget direkt. Sedan stormade jag fram med infanteristerna och blev förbannad när de inte sköt, så jag körde tutorialen ändå och de skjuter verkligen segt.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Skepps striderna är när din flotta drabbar samman med fienden på strategikartan, inget annat. Läst previewer om Empire eller reviewer om Rome/Medieval (dom hade dock bara AI strider till sjöss) så fattar du vad Total War handlar om.

länk till vad spelet går ut på?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

Jag man blir ju skitförbannad, de skjuter ju inte. Äsch.

Permalänk

Svenskarnas musköter om det är realistisk ska vara 3 ggr snabbare än alla andra nationer när det gäller till att skjuta och ladda om =). Tycker spelet ser bra ut ja.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorjoakim
Jag man blir ju skitförbannad, de skjuter ju inte. Äsch.

Mina skjuter automatisk så fort de är inom räckhåll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saliciouscrumbs
Mina skjuter automatisk så fort de är inom räckhåll.

Men hur nära står du då?

Permalänk
Medlem

Grafiken på sjöstriderna är urläcker, men med allt på high och 4x AA & 8x AF så får jag 14-23 FPS, 8800gt'n börjar bli sliten.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PJBu
Levde helt klart upp till förväntningarna. Ett givet köp.

Håller med! Blir ett enkelt köp då jag fann demot väldigt roligt iaf, speciellt båtstriderna :]

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem

Båt striderna kan ju nu hänga på mer än bara tur som innan
Sjukt underhållande!

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorjoakim
Men hur nära står du då?

Musketör gubbarna har ett grått fält framför sig och när fienden är inom det så kan de skjuta. Eller om du trycker på sablarna nere till höger så blir de närkamp.

Men kör du tutorialen så kommer du absolut inte ha några problem sedan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb