Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FRizKo84
12/12 är nog en ganska god idé med tanke på hur mycket som en server ska styra. Har en spelare på servern dålig ping.. (chansen ökar för varje ytterligare) kommer hela spelet bli ospelbart. Dessutom är detta mer en retro grej än en ordentlig EA release. BF2 har en viss sorts spelare, de som hoppar från storlir till nästa storlir så fort det släppts något. BF1942 hade en rejäl skara fans som nog inte hade velat se något annat än 1943 istället för BF2.

Men va fan...

64p funkade bra i Battlefield 1942
64p funkade bra i Battlefield Vietnam
64p funkade bra i Battlefield 2
64p funkade bra i Battlefield 2142

Borde inte den erfarenheten typ... säga något? Folk laggar alltid, ja. Men det är inget nytt. Åtminstone så kunde dom ge oss 32p... Och hälften så många flaggor :/

Permalänk
Medlem

Om ni nu uttalar er om hur dåligt det är med mindre antal spelare. Kolla då först upp varför dom har valt att det ska vara så. Det finns en god anledning till det och det är inte för att reta upp förhastade forum-skrivare.
(Läs; Intervjun av Dice bloggaren på Fragzone.)

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Men va fan...

64p funkade bra i Battlefield 1942
64p funkade bra i Battlefield Vietnam
64p funkade bra i Battlefield 2
64p funkade bra i Battlefield 2142

Borde inte den erfarenheten typ... säga något? Folk laggar alltid, ja. Men det är inget nytt. Åtminstone så kunde dom ge oss 32p... Och hälften så många flaggor :/

Inget av de spelen hade förstörbara miljöer.. Tänk på att om du fäller ett träd ska det gå sönder likadant på alla klienter, inte bara hos dig. Den informationen måste skickas via servern som dessutom måste hålla reda på exakt vad som är trasigt för framtiden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Inget av de spelen hade förstörbara miljöer.. Tänk på att om du fäller ett träd ska det gå sönder likadant på alla klienter, inte bara hos dig. Den informationen måste skickas via servern som dessutom måste hålla reda på exakt vad som är trasigt för framtiden.

Jo men på pc så borde det fungera för mer än 12 vs 12 personer tycker man.
Kanske det är nått de sparar till BF3 om det nu kommer i framtiden och kommande 1943 är bara en aptit retare inför framtida BF spel.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jo men på pc så borde det fungera för mer än 12 vs 12 personer tycker man.
Kanske det är nått de sparar till BF3 om det nu kommer i framtiden och kommande 1943 är bara en aptit retare inför framtida BF spel.

Problemet är varken PC:n eller servern i sig, snarare bandbredden som krävs för att skicka all data (skulle jag tro).
Jag vet inte, har aldrig sysslat med nätverksprogrammering i den skalan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Det är 12v12 för att Sony och MS har strikta onlinetjänster på sina konsoler. Dock kommer det vara som BFBC där striderna flyttas runt på banan har jag hört.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

det blir nog bra ska ni se

Permalänk
Medlem

Ser framemot det här. Inte spelat Battlefield på 1.5 år.

Permalänk
Medlem

Ser också fram emot BF1943. Förhoppningsvis blir det något med spelglädje.

Permalänk

det kommer komma battlefield bad company 2! till pc!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paltkoma
joo skrev upp mig på beta första dagen dom meddelade det, väntar på en key, ser coolt som fan ut

Ursäkta men.. Va? Vad? Skriva upp, beta? Har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldarion
Ursäkta men.. Va? Vad? Skriva upp, beta? Har jag missat något?

Tror han menade Battlefield Heroes.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

24 spelare... Fan vad jag älskar konsoler.... NOT! Men men det gäller ju att satsa på konsoler då de ger mest pengar Även DICE är pengakåta.

Tror inte att förstörelsen skulle bidra till att spelet begränsas till 24 spelare. Kanske på konsolerna, men inte på PC. Tycker DICE borde satsa på PC:n som "grundplattform", Battlefield hör hemma på PC, Punkt slut!

Vore ju underbart om de fixade 64 spelare för PC samt gjorde en hel remake av 1942, det hade jag köpt på en gång

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag längtar ljusår mer efter Battlefield 1943, jämfört med BF3.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricke90

Vore ju underbart om de fixade 64 spelare för PC samt gjorde en hel remake av 1942, det hade jag köpt på en gång

Oj ja!

BF3 är ändå högsta önskan. Jag är mera en 2142 spelare, så jag ser mest fram emot en futuristiskt slagfält med frostbite motorn.

Eller, 3 olika tidsåldrar i ett spel? mumma! Best of the best.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
1943?

Men jag håller med dig skulle hellre sett BF3 än ett nytt WWII spel..
Dock så undrar jag mer exakt de menar med en nerbantad version?

kriget varade mellan September 1, 1939 – September 2, 1945 så det är ju fortfarande wwii

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

ohh jag längtar efter bf1943!!

Visa signatur

Hej =)

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta ska bli skitkul att testa ^^

Vi kommer alla säkert ihåg 1942 med dess kassa hitbox och annat strul som förekom på de spelet

Till er som längtar efter Bf3 så kommer det att släppas med.

Sweclockers hade nyligen en tråd uppe ang både 1943 och "BF3"
Så med andra ord är det het enkelt 2 spel som kommer att släppas då inte samtidigt.

Om det är någon som är intresserad av att joina en clan sen när bf1943 släpps så ta gärna kontakt med mig ang det ^^

Hade fint alla

Visa signatur

[OS: windows vista ultimate] | [Processor: AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz, AM2+ Black Edition] | [Mobo: GA-MA790GP-DS4H] | [Graffe: PowerColor ATI HD4870 X2 2GB] | [750w nätagg] | [Cooler Master Haf 952] | [Corsair Dominator 2x2gb 1066mhz] | [500gb WD]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiro
ohh jag längtar efter bf1943!!

idd

Permalänk
Medlem

tycker det är helt rätt att gå tillbaka och göra en remake av det roligaste spelet i serien. Finns inget som knäcker spelglädjen... och spelglädje är det som brukar saknas i dagens spel.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Blev sugen på detta spelet, men tyvärr har jag några farhågor.

Matchmaking verkar inte bra. Hur ska man då kunna spela med kompisar?
Jag finner stort nöje i att kunna välja server själv, chansen att man känner igen andra spelare är då större vilket är kul.

24 spelare är alldeles för lite tycker jag. 32 borde vara minimum, men helst vill jag ju ha 64. Ju mer spelare och större bana, desto mer variation blir det, enligt mig. Jag vet vad begränsningen beror på, men det gör inte saken bättre.

Systemkrav. Jag vet inte om detta är en portning från konsoll till PC eller tvärtom, men erfarenheten av spel som är portade från konsoll är att de oftast är dåligt optimerade för PC och trögdrivna.

Distribution endast via EA Download manager gillar jag inte heller.
Endast elektronisk distribution omöjligör vidareförsäljning av spelet ifall man tröttnar på det eller upptäcker att det inte funkar på ens dator.
Jag antar att det inte kommer någon demo på det så att köpa det är ju enda sättet att ta reda på det.

Ja vi får väl se om det blir nåt köp, annars håller nog BF2 ett tag till

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KRQKAN
kriget varade mellan September 1, 1939 – September 2, 1945 så det är ju fortfarande wwii

Krigsförklaringen skedde dock 3:e september..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Allierades krigsförklaring på Tyskland skedde 3 september. Tysklands förklaring på Polen var den 1 september.

Dessutom bör man räkna med både Japans invasion av Kina 1937 som en del av WWII + Spanska inbördeskriget som en sorts prelude.

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Blev sugen på detta spelet, men tyvärr har jag några farhågor.

Matchmaking verkar inte bra. Hur ska man då kunna spela med kompisar?
Jag finner stort nöje i att kunna välja server själv, chansen att man känner igen andra spelare är då större vilket är kul.

24 spelare är alldeles för lite tycker jag. 32 borde vara minimum, men helst vill jag ju ha 64. Ju mer spelare och större bana, desto mer variation blir det, enligt mig. Jag vet vad begränsningen beror på, men det gör inte saken bättre.

Systemkrav. Jag vet inte om detta är en portning från konsoll till PC eller tvärtom, men erfarenheten av spel som är portade från konsoll är att de oftast är dåligt optimerade för PC och trögdrivna.

Distribution endast via EA Download manager gillar jag inte heller.
Endast elektronisk distribution omöjligör vidareförsäljning av spelet ifall man tröttnar på det eller upptäcker att det inte funkar på ens dator.
Jag antar att det inte kommer någon demo på det så att köpa det är ju enda sättet att ta reda på det.

Ja vi får väl se om det blir nåt köp, annars håller nog BF2 ett tag till

Det kommer vara olika med konsoll och PC-versionerna. All information som finns ute nu rör endast konsoll-versionerna. Ske se om jag kan svara på dina frågor lite..

Det kommer finnas möjlighet att spela med vem du vill på ett eller annat vis, både på konsoll och PC. Kommer även finnas möjlighet till klanspel på något vis, alla plattformar. Servrar kommer hostas centralt för konsoll, osäkert för PC.

24 spelare är endast hugget i sten till konsoll, till PC är det fortfarande lite flytande. 24 fungerar bra dock, spelet känns aldrig tomt och det är aldrig långt till fronten. Jag tror det är olika från person till person, jag vänjde mig snabbt.

Systemkraven till PC är okända, grafikmotorn ska dock vara "cutting edge". _SÅ_ bra ser det inte ut, jag tror inte de blir övermänskliga. DICE är nog med att påpeka att det INTE är en portning, hela spelets grundidé kom när de satt och implementerade Frostbite på PC. Vi får helt enkelt se hur bra det blir, att allt ska vara perfekt har vi ju hört förr. Frostbite känns dock väldigt skalbar, så det kan nog bli bra.

Att distributionen endast ska ske via EA Download Manager är det ingen som vet, finns ingen info om exakt hur det ska gå till. Flera EA-spel finns på t.ex. Steam, ser ingen anledning till att detta inte skulle kunna hamna där med. Det kommer garanterat inte att säljsas på fysiskt media dock, det är helt enkelt ett för litet projekt för det. Jag gissar att kostnaden för manualer och tryck gör spelet såpass mycket dyrare att det inte är värt det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Vet inte om denna länken har postats tidigare:

BFHQ.se förhandstestar Battlefield 1943- http://bfhq.se/page.php?id=959&pg=7

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Kan säga att jag längtar ljusår mer efter Battlefield 1943, jämfört med BF3.

Så du har jämfört dessa och tycker att 1943 är bättre?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricke90
24 spelare... Fan vad jag älskar konsoler.... NOT! Men men det gäller ju att satsa på konsoler då de ger mest pengar Även DICE är pengakåta.

Tror inte att förstörelsen skulle bidra till att spelet begränsas till 24 spelare. Kanske på konsolerna, men inte på PC. Tycker DICE borde satsa på PC:n som "grundplattform", Battlefield hör hemma på PC, Punkt slut!

Vore ju underbart om de fixade 64 spelare för PC samt gjorde en hel remake av 1942, det hade jag köpt på en gång

Det är inte Dice som är pengagiriga utan EA som har järngrepp om Dice
och jag tror detta 1943 är en penga-mjölkare som EA tvingat Dice att fixa.
Men vem vet, jag kan ju ha helt fel.

Permalänk

Konsoler är djävulens påhitt!

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porre Hattyr
Konsoler är djävulens påhitt!

Coolt, kanske ska köpa en då

Ser också fram emot BF1943 (och BC2) mer än BF3, därför att jag har svårt att tro att BF3 kan medföra något nytt + att det knappast blir lika bra som 2:an.

Jag tycker att man kan säga att BF1943 och BC2 = BF3, jag behöver ingen 3:a.

EDIT: Glömde n:et i kanske

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Ny trailer: http://www.youtube.com/watch?v=RybI8gdgp5M

Explosionerna ser väldigt trevliga ut. Och även att det brinner här och där ett tag. Förstörbara miljöer is the shit

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.