Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Lättare att komma åt fildelare

Permalänk
Medlem

Överväg följande scenario:

Din klantiga polare har begått någon form av brott.
Du va där, du stödde inte brottet eller något alls, du sa emot, men, du va där och är vittne.
Dock vill du inte tjalla på din vän, säg att brottet inte påverkar någon direkt och det är orelevant för omvärlden.

Några dagar senare...
Polisen knackar på din dörr, de frågar om du vet något.
Du säger nej.

- Säker på att du inte vet? vi skulle ju kunna kolla i din dator efter bevis

TADA! dvs, de får en hållhake på vem som helst i princip.

Hur många på stan som lyssnar på mp3-spelare har 100% laglig musik i dom?

Alla kan ju, vid behov, bli pressade om att bli ditsatta...

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Medlem

Ni som är less på denna övervakning och vill ha frihet måste väl ändå vid det här laget förstå att regeringspartierna inte håller vad de lovar, eller att de är minsta frihetliga.
Rösta på Klassiskt Liberala Partiet -10 så slipper ni allt detta jävla hycklande.
Regeringspartierna förtjänar inte en 300:e chans.

Permalänk
Medlem

Wa haha!!!

De e ju ganska enkelt att slå igenom en sådan lag när man brukar skattebetalarnas pengar för att köpa sin musik.....

Sedan om några politiker sitter hemma och tankar full hårdisken med Film och musik så tror ja knappast att polisen har speciellt svårt att se förbi en sådan "petitess"

Visa signatur

Asus M3A32-MVP Deluxe AMD Phenom 9750 Quad-Core 2.4GHz 4x1MB Corsair TWIN2X4096-8500C5DF Dominator 2x2048MB DDR2 XMS2-8500 1066MHz 5-5-5-15 *WITH AIRFLOW FAN* Asus Extreme Radeon HD3870X2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Få av vem och varför?
Man har ett eget ansvar att hjälpa sig själv oxå och inte bara förlita sig på någon annan eller staten men i Sverige får man bra med hjälp oavsett vilka som sitter vid makten.

Skador eller olyckor någon? Alla har inte möjlighet att jobba på grund av olika anledningar...

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyntaX
Med betoning på FÅR.
Man får inte allt i händerna här i världen, man får söka jobb själv, arbeta själv och köpa sin egen mat för intjänade pengar.
Låter väldigt logiskt men det är det tyvärr inte idag.

Jag ringde Arbetsförmedlingen men dom GAV mig inget jobb i händerna när jag suckade fram "Har ni nått jobb åt mig".

... Skador, olyckor, personliga tragedier eller kanske sjukdomar... Många saker som kan hindra individer ifrån att "fiska själv"

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

men asså om alla fortsätter som vanligt efter 1a april och så märker dem att nästan hela befolkningen laddar ner, vad ska dem göra? sätta dit alla? usch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xanan
men asså om alla fortsätter som vanligt efter 1a april och så märker dem att nästan hela befolkningen laddar ner, vad ska dem göra? sätta dit alla? usch

Va inte naiv. Det är klart att de redan vet de. Men USA har påtryckningar och djupa pengafickor att gräva i. Det är POLITIK för fan, inte vad som är bäst för Sverige. Enligt mig är de Landsförädare.

Imed denna lagen så kan Amerikanska företag skicka privatpolis hem till dig och kräva dig på pengar. Ingen... INGEN verkar ha fattat det. FRA är fjantigt jämfört med dehär. Jag tar det på fullaste allvar men de flesta datanerdar sitter bara på röven och hoppas att det ska blåsa över... Vilket det INTE kommer göra. För här finns det "big bucks" att tjäna på Svenska folket. Väldigt underligt att det skulle sammanfalla med den Amerikanska finanskrisen. Så nu kommer de ju inte alls vara ute efter blod när de har fria tyglar. *ironi*

Amerikanska jätteföretag brukar väl inte vara så hemska med sina superadvokater?

Ni gör bättre i att vara lite rädda. Faktist. -w0rd-

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

@ vi0lat0r

Håller helt med dej jag, jag har sagt det förr och jag säger det igen, dessa politiker som egentligen ska representera folket skiter fullständigt i folkets opinion utan allt handlar om att själva tjäna så mkt på alla beslut som dom kan. Dom lovar precis allt för att bli invalda, sen när dom vet att dom har pensionen tryggad, lönen tryggad i minst 4 år så går dom sin egen väg, exemplen är ju tusentals.

Men men, it's sweden och folket bara muttrar och accepterar det.
Önskar vi kunde vara mer som Frankrike, säga vad man vill om grodlårs-ätarna men de tar ingen skit från sina politiker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akkaniclas
Håller helt med dig! Det är faktiskt inte en mänsklig rättighet att fildela upphovsskyddat material.
Jag säger inte att jag är oskyldig och skulle tycka det var bra om man fick ladda ner vad man ville, men om man tänker i det stora hela så kommer utvecklingen av t.ex. program och skapandet av t.ex filmer stanna upp lite om ingen betalar för jobbet...

Åter igen någon som verkar ha missuppfattat vad det hela rör sig om. Att fildela upphovsrättsskyddat material har varit olagligt ett tag nu (om du lyckats undgå det undrar jag under vilken sten du bott det senaste åren, det har länge varit ett brott mot upphovsrätten) och har som alla andra brott utretts av polisen. Nu däremot får även privata intresseorganisationer leka polis och få ut personuppgifter.
Tycker du att det är rätt, så utnämner jag dig till officiellt naiv och otroligt korttänkt. Tycker du att det är en bra ide att privata intressenter får utreda andra brott också, varför inte ha en privat polisstyrka per multinationellt bolag, coca-cola cops någon?
Som jag redan sagt tidigare: brott skall utredas av polisen, inte privata intressenter!

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrre
En folkomröstning skulle bara spegla människor egna vinning, den skulle inte vara av någon betydelse för rätt eller fel.

Dessutom kostar en folkomröstning skattebetalarna åtskilliga miljoner, vilket säkerligen kan användas till något bättre
Faktiskt, hur man än vrider och vänder på det är det fel att fildela upphovsskyddat material, sedan att vi vill få till en ändring i hur mediabolag hanterar film/musik försäljning är en annan sak

Tror du folk röstar på politiker för att de vill alla väl? Självklart röstar de på den politiker eller det parti som ger dom som du kallar det "egen vinning" så med andra ord ska vi inte ha några folkvalda alls eftersom det ju inte har någon som helst betydelse för vad som är rätt och fel. Fast det är klar om folk skulle tänka som du gör så skulle vi ju inte behövt det då någon hade ansett sig ha rätten att bestämma om våra öden, i vissa länder kallas detta diktatur och tro mig jag hade lätt kunnat offra några miljoner av våra skattepengar för att slippa få en. Om försäkringskassan kan spendera våra pengar på ny teknik (där vi snackar miljarder inte som i det här fallet miljoner) som sedan måste skrotas för att den är för svår att använda så är nog inte några miljoner hit eller dit det största problemet för staten.

Anledningen till att vi inte har folkomröstning är ingen annan än att de är mer än fullt medvetna om att vi hade röstat nej. Vi lever i vad många kallar en skendemokrati men jag skulle vilja gå steget längre och säga att det är en smygdiktatur vilket blir mer uppenbart för varje dag som går...

"men asså om alla fortsätter som vanligt efter 1a april och så märker dem att nästan hela befolkningen laddar ner, vad ska dem göra? sätta dit alla? usch"

Kommer få motsatt effekt. Bästa sättet att verkligen få dessa korkade bolag att inse att det är deras priser (och att om något så har piratkopiering ökat folks köpande) som är orsaken till att allt färre köper deras "skit" musik är att bojkotta dom. Om ingen köper eller laddar ner på till exempel en månad kanske de en gång för alla inser det som exakt alla andra branscher förutom medieindustrin verkar fatta, att det är köparens marknad.

Funkar inte det kan man gå ett steg längre och ladda ner som aldrig förr. Huvudsaken är att man inte köper något från dom överhuvudtaget. Finns inte en chans att de kan fälla ett helt folk, detta är bolagen mer än väl medvetna om. PB rättegången är inget annat än ett sätt att statuera exempel, tyvärr har dom nog gett sig på fel personer. De som driver PB är mycket kunniga och kommer vinna på grund av att dom kan mer än åklagarsidans s.k experter. Denna rättegång är inte något annat än ett patetiskt sätt att få folk att bli "rädda" för att detta kan drabba dom.

Förslaget ovan är inte något jag är för men om det är enda sättet att få bort en lag som urholkar vår demokrati så kan det mycket väl vara värt det...

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Åter igen någon som verkar ha missuppfattat vad det hela rör sig om. Att fildela upphovsrättsskyddat material har varit olagligt ett tag nu (om du lyckats undgå det undrar jag under vilken sten du bott det senaste åren, det har länge varit ett brott mot upphovsrätten) och har som alla andra brott utretts av polisen. Nu däremot får även privata intresseorganisationer leka polis och få ut personuppgifter.
Tycker du att det är rätt, så utnämner jag dig till officiellt naiv och otroligt korttänkt. Tycker du att det är en bra ide att privata intressenter får utreda andra brott också, varför inte ha en privat polisstyrka per multinationellt bolag, coca-cola cops någon?
Som jag redan sagt tidigare: brott skall utredas av polisen, inte privata intressenter!

Förlåt om jag var lite otydlig. Jag menade att jag tycker det borde komma alternativ till fildelning.

"Folk" verkar tycka att alla stora filmbolag har så mycket pengar redan och bara är giriga. Om alla tänker så får dom ju inga pengar, alltså stannar utvecklingen upp.

Däremot tycker jag att det är helt fel väg att gå att att skapa nya lagar, speciellt denna lagen där man får "leka polis" privat. Dom borde satsa på BRA alternativ till fildelning.

Permalänk
Medlem

Det är ju flera milijoner som fildelar... de kan ju inte sätta dit alla. Nu vet jag iofs flera sätt att förhindra feldelning på men de tänker jag inte nämna här för då får väl folk idéer.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Riksdagen jag undrar om dem läser innan dem röstar igenom nått . är inte sverige demokrati , när kan vi få rösta om sånt som berör oss, politikerna sitter där på sina kontor med nån gammla P3 som låter som röjsåg , såfort det kommer nått förslag som gör att dem kan kontrollera svensson ännu mera så röstar vi igenom , även om det innebär att man inte kan känna sig trygg när man går ut på internet känna hela tiden att storebror håller koll på oss,
Det här börjar spåra ur, vart är vi påväg, hoppas nån kommer på nått lustigt system som gör att storebror inte ser vad vi gör, Det är därför vi har hem VI VILL VARA ANONYMA. SÅ nu kan du ta din bulle Politik fjant

Från en som har ledsnat på svensk rättsväsende och riksdag

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlonen
Riksdagen jag undrar om dem läser innan dem röstar igenom nått . är inte sverige demokrati , när kan vi få rösta om sånt som berör oss, politikerna sitter där på sina kontor med nån gammla P3 som låter som röjsåg , såfort det kommer nått förslag som gör att dem kan kontrollera svensson ännu mera så röstar vi igenom , även om det innebär att man inte kan känna sig trygg när man går ut på internet känna hela tiden att storebror håller koll på oss,
Det här börjar spåra ur, vart är vi påväg, hoppas nån kommer på nått lustigt system som gör att storebror inte ser vad vi gör, Det är därför vi har hem VI VILL VARA ANONYMA. SÅ nu kan du ta din bulle Politik fjant

Från en som har ledsnat på svensk rättsväsende och riksdag

the law
I AM ThE LAW
hehe nej men
the law musnt' pass!

du har helt rätt i det du skriver.
sjukt om den går igenom. sjukt!

Permalänk
Medlem

Jag har nu tröttnat på sittande regerings stasi-fasoner. Kan inte göra så mycket som enskild privatperson, men vi har ju ÄN SÅ LÄNGE rösträtt (även om ingen verkar lyssna) så jag är numera medlem i piratpartiet.

Privatpoliser suger.
Maktfullkomliga politiker suger.
Men jag tänker inte suga någon.

Permalänk
Medlem

illigal fildelning är fel, och almänt slappt från almänhetens sida. Tänk själv om du lagt ner hundra tals timmar och massor av pengar på ett projekt. Du har planerat och skrivit ner massor av text, ritat upp olika bilder, åkt runt och tagit fotton som ska vara med. Sen när du är klar så kommer din kolega och kopierar Ditt projekt. Ni båda lämnar in projektet samtidigt och Chefen resonerar som så att eftersom båda har samma projekt så får ni dela på pengarnat.

Du förlorar då halva din inkomst för ditt jobb och killen som kopierat ditt projekt säger, äsh vad ska han vara sur över, han fick ju massor av pengar endå!

Kan liknas med Fildelning eftersom Kollegan i sig inte "snor" projektet eftersom du har det kvar. Han har "bara" kopierat det. Och varför skulle det vara fel?
Sen kan man tycka vad man vill om IPRED, men tyvär så kanske är det en sådan lag som kan behövas?
Däremot så borde Bolagen sluta vara så trångsynta och försöka möta den nya generationens behov istället för motarbeta det. Låt folk vara bekvämma och ladda ner, men låt dom även betala en vettig peng för det också.

Grattis är gott, svider bara för den som betalar.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Om de som verkligen gör allt material hade fått pengarna hade det varit en sak. Nu är man bara glad över att skivbolagen förlorar lite pengar.

Permalänk

Går detta igenom, så kommer vi få se mer underground fildelning och privata FTP servrar, precis som förr i tiden när det begav sig.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så tror ja Sveriga kommer gå åt helvete om de inte alla moderater blir "sparkade", allt har bara gått åt helvete sen de blev valda!

"Visst säger en del, det passar bra att skylle på dem nu när allt gåt så dåligt för Sverige"...men det är faktiskt deras fel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironmad
Ärligt talat så tror ja Sveriga kommer gå åt helvete om de inte alla moderater blir "sparkade", allt har bara gått åt helvete sen de blev valda!

"Visst säger en del, det passar bra att skylle på dem nu när allt gåt så dåligt för Sverige"...men det är faktiskt deras fel!

Man kan inte skylla finanskrisen på moderaterna om det var det du tänkte på. Men de har inte gjort mer än ett mediokert arbete, dock får man inte glömma att sossarna inte är bättre heller. I princip alla riksdags-partier vänder kappan efter vinden för att fiska lite röster.

Permalänk
Medlem

Danskt exempel på kravbrev riktat mot privatperson

Vad han säger är kort och gott, pynta nu eller så får du betala bra mycket mera sen (200.000dkr) om du inte gör som vi vill. Ren och skär utpressning med andra ord.

Det sorgliga är att dom som ska besluta om lagen inte tror detta är verkligt.

Så här går det när giriga advokater/bolag får fritt fram. Den som inte tror det kommer hända i Sverige är på ren svenska en fullständig idiot, det är samma bolag som ligger bakom hela rasket ju.. Varför skulle dom behandla svenskar annorlunda när dom har ett väl fungerande koncept som bygger på att man kräver någon på pengar som betalar i rädslan av att det kan uppstå livsförstörande utgifter annars. 200.000:- är inte småpengar för en medelsvensson och för t.ex en fattig student är det direkt livsavgörande eftersom att han/hon garanterat hamnar hos kronofogden.

Ni som är för denna lag.. Ni är tamigfan inte kloka om ni stöder ett sånt här rättsvidrigt system där utpressning och övergrepp på människor görs, dessutom kommer oskyldiga också att drabbas hårt av detta eftersom att den tekniska biten inte är felfri om man ser till IPloggar osv, det sker dagligen fel i dessa system och folk kommer att drabbas av det plus att det är ruskigt enkelt att bli drabbad på grund av andra saker. Tonåring hemma som laddar ner nåt, trådlösa nätverk som folk har öppna helt ovetandes om vad det egentligen kan innebära, osv (tonvis med folk har helt öppna oskyddade system som det står fritt fram att unyttja precis hur mycket som helst). Det finns tonvis med bitar som MÅSTE lösas innan lagen ens kan appliceras utan att oskyldiga drabbas.

En lag som utformas på så vis att du är skyldig och måste bevisa din oskuld bör inte existera. Så enkelt är det bara. En screenshot som kan fejkas hur simpelt som helst av vilken privatperson som helst ska inte räcka som bevis för att kunna ta sig rätten att skicka hotbrev, det är fanimej bara inte rätt någonstans, oavsett om man är moderat eller rödstrumpa eller sosse ut i fingerspetsarna så bör man fatta att detta är en katastrof och inget annat.

Kvalitetsäkring är tydligen ett begrepp som regeringen skiter fullständigt i numera, där man verkligen noga ställer orsak mot konsekvens och rent praktiskt genomförande och därutöver göra bedömningen och besvara frågeställningen, kan oskyldiga drabbas och kan folk ta illa av detta. Svaret som jag ser det är ett självklart nej, lagen är inte på något som helst vis redo att klubbas igenom men likt förbannat kommer det antagligen att röstas igenom imorgon och sen sitter vi där, totalt rättslösa och maktlösa.

Ett mycket sorgligt kapitel i svensk historia är detta, inget annat.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

Jag trodde att "all riksdagens makt utgick från folket" men tydligen är det inte så. Detta är inte demokrati, det är något helt annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Håller med dig till 100%.

Vem vill lägga ner miljontals kronor på en film om han vet att han aldrig får tebax pengarna åtminstonde?

Ekonomin för bolagen kommer inte hålla i längden då piratkopiering blir bara större och större.

Om TPB blir frikända och inte heller döms i högre instans under överskådlig tid skulle jag tro att det slutar med att de (amerikanska till att börja med) mediabolagen helt enkelt lämnar den svenska marknaden, stänger igen sina kontor, säger upp avtalen med sina distributörer, osv.

Sverige är en så liten marknad att det kostar mer än det smakar för mediabolagen att verka här - i synnherhet om landet utvecklas till att bli ett paradis för upphovsrättsbrott.

Vad blir resultatet då - jo att de som verkligen vill betala för sin mediakonsumtion blir utan om de inte övergår till att importera själva, vilket den stora massan antagligen inte orkar hålla på med, och att den ökade importen bara innebär att pengarna hamnar utanför Sverige.

Arbetslöshet i mediaindustrin, nedlagda företag, mindre intresse för konstnärligt skapande, och Sverige blir en paria i resten av världens ögon.

Ni som stödjer piratkopiering - är det den utvecklingen ni vill se?

Permalänk
Medlem
Citat:

Så här går det när giriga advokater/bolag får fritt fram. Den som inte tror det kommer hända i Sverige är på ren svenska en fullständig idiot, det är samma bolag som ligger bakom hela rasket ju.. Varför skulle dom behandla svenskar annorlunda när dom har ett väl fungerande koncept som bygger på att man kräver någon på pengar som betalar i rädslan av att det kan uppstå livsförstörande utgifter annars. 200.000:- är inte småpengar för en medelsvensson och för t.ex en fattig student är det direkt livsavgörande eftersom att han/hon garanterat hamnar hos kronofogden.

Jag har ett radikalt förslag: Fundera på konsekvenserna innan man begår brott?

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]Ursprungligen inskrivet av vi0lat0r
Va inte naiv. Det är klart att de redan vet de. Men USA har påtryckningar och djupa pengafickor att gräva i. Det är POLITIK för fan, inte vad som är bäst för Sverige. Enligt mig är de Landsförädare.

Det är klart att det är politik. Realpolitik. Realpolitik är vad som krävs när normal politik är för svag för att få någonting uträttat.

Sluta skäll på våra svenska politiker. Skäll på TPB och deras gelikar, det är de som bär ansvaret för den lag du nu kritiserar. TPB har också bedrivit realpolitik - med den skillnaden att de nu har tvingats inse att realpolitik oftast har konsekvenser långt allvarligare än vanlig politik - och kräver att dess utövare är beredd att ta ansvar för dessa.

Permalänk

Kollade på SVT24 under morgonen här, när de diskuterade Ipred. Det var nästan ingen där ens!!! Många tomma bänkrader.

Permalänk
Medlem

Klipp från

http://henrikalexandersson.blogspot.com/2009/02/i-dag-antar-r...

Vid 16-tiden i eftermiddag antar riksdagen IPRED1, den så kallade piratjägarlagen...

I dag ger riksdagen en viss part i civilrättsliga processer ett ojuste övertag över sin motpart.

I dag ger riksdagen klartecken till att civilrättsliga processer skall kunna påbörjas i hemlighet – utan att den ena parten till en början ens får reda på det eller ges möjlighet att försvara sig.

I dag ger riksdagen en bransch, ett särintresse, större möjlighet att ta till tvångsmedel än vad polisen har.

I dag ger riksdagen underhållningsindustrin klartecken att driva processer med skyhöga skadeståndskrav, på amerikansk nivå.

I dag ger våra politiker nöjesbranschen rätt att spärra människors bankkonton och andra tillgångar, utifrån enbart en misstanke om att fildelning kan ha förekommit.

I dag ges skivbolagen uttryckligen en rätt att genomföra privata husrannsakningar i svenska hem och på svenska arbetsplatser.

I dag stiftar riksdagen en lag som ger en viss bransch rätt och möjlighet att idka utpressning.

I dag ger riksdagen vissa företag rätt att använda samma sorts tvångsmedel som staten har till förfogande för att bekämpa till exempel terrorism – för att jaga folk som ägnar sig åt ett skitbrott som fildelning.

I dag stiftar riksdagen en lag som bygger på en metod som EG-domstolen uttryckligen har sagt att man inte behöver ta till – eftersom den innebär en allt för stor integritetskränkning.

I dag inskränks rättssäkerheten i vårt land.

I dag ger våra politiker ett visst särintresse speciella rättigheter, på andra medborgares bekostnad.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Lagen gick igenom i riksdagen med rösterna 150-106

Visa signatur
Permalänk

Suck...men det blev som väntat tyvärr.

Permalänk
Medlem

..så gäller lagen från 1:a April nu då eller? ..vilket skit..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro