Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nytt koncept från Asus utmanar Ultra Durable 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
Riktigt snyggt!!

Ok vart? är jag och otello blinda?

Det står ju iof att den har eget minne och ska ju inte behöver nått annat för att funka så... den kanske inte har några

Ja man kan ju undra om ni inte är blinda. Ser ni inte bilden som jag postade tidigare? Har gjort en röd rektangel runt SO-DIMM'arna. SO-DIMM är en typ av minne. Det egna minnet är vad jag har fattat det väldigt litet och används endast om SO-DIMM stickorna går sönder eller om man inte har något minne men ändå vill starta upp systemet. Det är iaf så jag har uppfattat det

Edit:
Håller med om att floppyskiten borde försvinna. Framförallt ps/2 skiten. Det är lika många jobbiga känslofyllda känslor av en inre djup börda/hat/gråt/sorg som sakta men säkert tränger fram djupt inne i själen varenda jäkla gång man vänder blicken mot IO plåten och inser att det på fullt allvar hade fått plats mellan 2 och 4 extra USB ingångar istället för ps/2 skiten Mår illa av att bara tänka på saken.

Permalänk
Medlem

Bangar inte på det där.. gief ett matchande grafikkort och CHASSI lol?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Yaay ett UFO

Visa signatur

http://www.youtube.com/user/TheHarduploader?feature=guide För dig som gillar Hardcore Hardstyle Dubstep Drumstep Triphop Electro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Bangar inte på det där.. gief ett matchande grafikkort och CHASSI lol?

Känns som att ett modifierat Cooler Master HAF 932 skulle kunna skapa ett fint militärtema tillsammans med något fint grafikkort. Tex ställa dit leksakssoldater på grafikkortet eller liknande. Moderkortet ser ju ut som någon leksaksborg med militärstuk

Om någon genomförde en sådan mod så vore det ju en skam att inte köra "crossfire" . Kanske är rätt tur att man inte har någon inkomst. Moddandet hade ju gått över styr med några hundra procent.

Permalänk
Medlem

Det där LiPo-batteriet verkar lite läskigt, sådana batterier kan börja brinna och brinna ganska häftigt. Inte så roligt med en ny i7 rigg med Extreme-cpu:n kanske. Nu vet jag inte hur stort batteriet är men om det ska kunna hålla liv i datorn ens nån sekund så måste det vara hyfsat stort iallafall och därmed allvarlig brandfara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
J
Edit:
Håller med om att floppyskiten borde försvinna. Framförallt ps/2 skiten. Det är lika många jobbiga känslofyllda känslor av en inre djup börda/hat/gråt/sorg som sakta men säkert tränger fram djupt inne i själen varenda jäkla gång man vänder blicken mot IO plåten och inser att det på fullt allvar hade fått plats mellan 2 och 4 extra USB ingångar istället för ps/2 skiten Mår illa av att bara tänka på saken.

Floppy kan jag hålla med om, men rör inte min ps/2

Snyggt kort förövrigt, inte som Gigabytes "Barbie" kort.
(utseendet endast, ser ju ofta ut som Barbies "pastel dreams" )

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Citat:

Håller med om att floppyskiten borde försvinna. Framförallt ps/2 skiten. Det är lika många jobbiga känslofyllda känslor av en inre djup börda/hat/gråt/sorg som sakta men säkert tränger fram djupt inne i själen varenda jäkla gång man vänder blicken mot IO plåten och inser att det på fullt allvar hade fått plats mellan 2 och 4 extra USB ingångar istället för ps/2 skiten Mår illa av att bara tänka på saken.

Hur ska man kunna starta burken från tangentbordet då?

Permalänk
Medlem

Ruskigt snyggt var det i alla fall, om inte annat har man ett köpargument redan där
Extra kylning uppskattas aldrig, undrar vad priset kan hamna på..?

Permalänk
Medlem

Häftigt var det, men vet inte om det går att kalla det snyggt. Jag tror det skulle varit snyggare om man bytt ut "militär-grejerna" mot enbart koppar. Det hade varit clean.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Så släpper Gigabyte ett NOD-moderkort som ska kriga mot detta GDI

Ser ut som man får punga ut 1500:- extra för designen.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk

Detta landar lätt på "titta listan" för CeBit =D

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diangel
I Asus tävling här på sweclockers juli -08 kunde man föreslå framtida funktioner på moderkort som skulle vara önskvärda... gissa vem som skrev en halv bibel om att sätta ett mindre batteri på bra prestanda-kort likt en inbyggd UPS. Den utökade idén var även att diskarna (mekaniska) skulle hållas "roterande" vid systemhängningar/reboot med hjälp av batteriet, detta för att minska risken att läsarmarna trashar data i onödan vid strömfall...

...sabla as!us

Hmm, så de tog din idé och utvecklade den?

Visa signatur

joråsåatte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cymon
Hmm, så de tog din idé och utvecklade den?

Visst gjorde dom det!

Skämt åsido,.. hade dom redan idén på lager så borde ju ett sådant förslag från en lekman uppmärksammats i tävlingssammanhang.. men icke. hmm nåja, det är ju inte raketforskning vi pratar om dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
Detta landar lätt på "titta listan" för CeBit =D

Helt klart! Nice att man ändå ska dit i jobbet

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är lite intressant att det som mest diskuteras i kommentarerna är färgsättningen på moderkortet, för mig personligen kunde moderkortet gärna vara i vilken färg eller vilken färgkombination som helst.

Gissar att konceptet om det kommer i produktion inte främst kommer användas till entusiast produkter utan snarare till serverprodukter då integrerat minne samt batteri för ups funktionalitet låter som rätt dyra funktioner att implementera.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Snyggaste mobot någonsin var det i varje fall... synda baa att det inte kommer att vara i min prisklass när det släpps

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

0,01% produkt och resten marknadsföring

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

moderkortet är grymt snyggt, kanske man ska våga köra det i ett "antec skeleton" för att kunna se och tafsa på det på fyllan (när tjejen däckat givetvis..) !

tycker det borde komma ett schysstare "antec skeleton" btw, med typ en knapp som sätter igång en svag "dammsugare" så dammet som bildas på alla komponenter med en knapptryckning kan tas bort!

over n' out..

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Hur ska man kunna starta burken från tangentbordet då?

På mitt moderkort så går det iaf att bygla om för att kunna starta med USB. Dock har jag inte testat det men det ska ju fungera enligt manualen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc

Gissar att konceptet om det kommer i produktion inte främst kommer användas till entusiast produkter utan snarare till serverprodukter då integrerat minne samt batteri för ups funktionalitet låter som rätt dyra funktioner att implementera.

Tvivlar på att nån som kör serverhårdvara är intresserad av ett litet pluttbatteri på moderkortet. Snarare några tiotal kg blybatteri i riktiga UPSer.
Vi har rätt fin ballast i serverracken på jobbet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pludder
Tvivlar på att nån som kör serverhårdvara är intresserad av ett litet pluttbatteri på moderkortet. Snarare några tiotal kg blybatteri i riktiga UPSer.
Vi har rätt fin ballast i serverracken på jobbet

Håller med där. Dessutom kan man ju undra varför någon som kör serverhårdvara är intresserad av att betala kanske 20-30% extra för design.

Permalänk
Medlem

riktigt läcker moderplanka...

skulle köpt det direkt om det hade DDR2 slots + borttagandet av IDE + ps/2 samt floppy

Permalänk
Medlem

doom3 vibbar

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Ruggigt snygg moderkort, men jag förstår inte riktigt hur man kan få bättre kylning av med hjälp av en keram? Keramer är ju inte direkt kända för att leda värme bra.

Permalänk
Medlem

Ruggigt snyggt!

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Ruggigt snygg moderkort, men jag förstår inte riktigt hur man kan få bättre kylning av med hjälp av en keram? Keramer är ju inte direkt kända för att leda värme bra.

Kanske stänger in kyla? haha

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Inaktiv

hehe, såg inte at de va so-dimm, är ju inte direkt supervanligt på vanliga moderkort
undrar varför dom vill köra so-dimm ?

Permalänk

Verkar ju rysligt gött med inbyggt RAM och UPS och designen! <3

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5