Permalänk
Medlem

okey vad tycks

okey tänkte bygga en dator som Klarar falout 3 väldigt bra men den får inte bli svin dyr det jag tänk mig är.

AMD X2 black edition

4850

GigaByte - Socket AM2+ AMD 770 (GA-MA770-DS3)

Kingston 2X2GB ram

sedan e det en ny skärm och en ny låda

Skärm

Chassi

PSU har jag sedan förut en 480W och jag har 3 Hårdiskar sedan förut så det e dom 4 sackerna jag länkat till plus skärmen ich den nya data lådan.

allt gick på 6152kr (nöjd med priset då jag ville ha råd med ny skräm och Låda
har en fungerande 19tum redan men ska köra dubbel skärm.)

okey jag vill nu ska vara 100% ärliga är det e bra gaming data som kan spela Falout 3 på high graff utan lagg ?? ska jag trycka på köp eller byta ut någe ?pris klassaen får vara 6200kr och jag vill ha lådan och skärmen ><

Permalänk
Medlem

nehe ingen som har svar ?

Permalänk
Medlem

kör med intel istället. köp intel i7 920

Permalänk
Medlem

va i helvete är gaming data? trimmade ettor och nollor? och rubriken kan du arbeta vidare på.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

tänkte väll de6t finns nog ingen som kan någe om sånt på denna sida bara tror dom kan och är allmänt otrevliga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Djmadox
kör med intel istället. köp intel i7 920

han skrev att de får kosta runt 6200 kr.

du säger core i7, bara moderkort och processorn kostar ju 6k då.

paketet som han har plockat ihop duger bra.

Permalänk
Medlem

Min dator klarar fallout 3 på högsta grafiken. Har 9600gt, athlon x2 3,1 gHz, 4gb ram. Så den borde ju klara av det.

Permalänk
Medlem

Ja, jag kan nästan maxa Fallout 3 med en nvidai 8800gt och en amd athlon 4600+. Har 4x aa, man kan ha 8x aa, annars allt maxat.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

okey jag tänkte ska jag köra AMD eller intel.

Permalänk

Den kommer utan att tveka klara fallout 3 maxat, och ett 4850 räcker långt. Personligen gillar jag intel bättre men det spelar inte så stor roll, bra om man stödjer konkurrensen:D. Annars skulle du kunna köra på socket 775 och en begagnad E8400 eller nåt. Tyvärr är ju priserna åt helvete så skulle inte köpt nåt nytt i dessa dagar :/

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Medlem

men skulle en AMD Phenom X3 8450 2.1GHz vara bättre än den där black edition??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duero
men skulle en AMD Phenom X3 8450 2.1GHz vara bättre än den där black edition??

Själv tycker jag att tre kärnor är onödigt. 2 kärnigt är lixom budget, men fungerar bra med dagens spel. 4 ska man ju ha om man tänker på framtiden. 3 kärnor blir något äckligt mittimellan. Om du inte har råd nu med en 4 kärnig processor, kör 2 kärnigt. Men om du har råd så är det mycket bättre.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

okey tack

tror jag ska gå på en Intel Pentium Dual Core E5300 2.6GHz / 800MHz / 2MB - Socket 775 (Boxed)

sedan som moderkort en MSI - Socket 775 - ATX Intel P43 (P43 NEO-F) - PCI-E / SATA / Audio

Permalänk
Medlem

Re: okey är Detta en bra spel Låda för 6K ????

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duero
okey tänkte bygga en dator som Klarar falout 3 väldigt bra men den får inte bli svin dyr det jag tänk mig är.

AMD X2 black edition
4850
GigaByte - Socket AM2+ AMD 770 (GA-MA770-DS3)
Kingston 2X2GB ram

sedan e det en ny skärm och en ny låda

Skärm
Chassi

PSU har jag sedan förut en 480W och jag har 3 Hårdiskar sedan förut så det e dom 4 sackerna jag länkat till plus skärmen ich den nya data lådan.

allt gick på 6152kr (nöjd med priset då jag ville ha råd med ny skräm och Låda
har en fungerande 19tum redan men ska köra dubbel skärm.)

okey jag vill nu ska vara 100% ärliga är det e bra gaming data som kan spela Falout 3 på high graff utan lagg ?? ska jag trycka på köp eller byta ut någe ?pris klassaen får vara 6200kr och jag vill ha lådan och skärmen ><

Kolla gärna in Inet.se:
Moderkortet är 50 kr dyrare men prollen är 100 kr billigare, grafikkortet 60 kr billigare, minnena 15 kr billigare och du kan få en Antec 300 som är ett bättre val enl mig för 275 kr mindre pengar. Detta gör att du har råd till en LG skärm 21,5" och ändå blir det ungefär lika dyrt.
Inet har dessutom fri frakt till sweclockers medlemmar:
Fri frakt Inet.

Vad det gäller AMD vs Intel så kommer du kunna uppgradera ett bra tag längre med AMD då AM3 prollar är bakåtkompatibla med AM2 moderbrädor. Intel kommer snart släppa en ny socket för mainstream datorer, socket 1156 vilket gör att Intel inte kommer släppa nya processorer till socket 775.

Visa signatur

[Gigabyte GA-MA970A-UD3] [AMD FX4100@4GHz] [Scythe Mugen 2] [4GB Corsair XMS3 DDR3 1600Hz] [Sapphire Radeon HD6870 1GB]

Permalänk
Medlem

tack för tipset