Permalänk
Medlem

Snygga kablar?

Egentligen är jag bara ute efter en sorts kablar i nuläget.
Tänkte försöka mig på att inreda min dator i så mycket svart och vitt som det är möjligt.

Så det jag är ute efter nu är vita S-ATA kablar.

Men tar gärna andra tips på hemsidor/affärer/ställen/DIY på innanmäteskablage..

Permalänk

Menar du Datakablen? Finns silvriga om det räcker? Dock så kan du ju måla de om du inte böjer de för mycket så färgen spricker och lossnar.

Tror det kan vara svårt tt hitta vita kablar dock

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ja precis datakablar sånna till hårddiska o så...

Det är ju väldigt lätt hänt att man böjer dom små rackarna.
Men det hade ju vart för snyggt med vita sådana.

Jag slänger in en till grej här, nån vit ljuskälla att fästa i taket av chassit.
Kanske en ledslinga, eller ett lysrör eller sådär vad ska man välja(orkar/kan inte löda själv).

Permalänk
Medlem

Vit eltejp hanske kan vara ett alternativ?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk

Nja beror lite på vad man använder för färg. jag målade ett par mindra kablar svarta för att dölja de och de böjde jag mer än tilllåtet böjning. färgen har inte spruckit änny så det beror lite på färg och underlaget. Se bara till att inte få färg på kontakterna

Ljus i taket? ett 30cm vitt CCFL rör kanske duger åt dig? finns väl att köpa för runt 60-150kr med inverter 1-2rör.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vita kabel strumpor borde ju kunna lösa färg problemet, då kan man ta vilka kablar man vill.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Inreda datorn? Skaffa ett jobb eller börja plugga...

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Mjo man kanske skulle börja strumpa kablar...
Men det snyggaste alternativet hade varit sån där plastig härlig vit färg.
Jag får la leta, men man tycker ju att det borde finnas nån stans på internet i usa eller china eller nånstans.

Jobb har jag redan ett, men jag får väll inte pilla planera och köpa tillräckligt mycke där...

Permalänk

Vit krympslang kanske är lättare att få tag i?

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Medlem

Verkar vara rätt omöjligt att få tag på vita kablar...det bästa jag hittat var genomskinliga men då är det nog snyggare med svarta.

Men jag är ute efter lite ljus tycker den här ser bra ut
http://www.frozencpu.com/products/8189/lit-169/Logisys_12_12V...

MEN den kostar ju multum att få till sverige och tycker det verakr lustigt om man inte kan hitta nått liknande i sverige eller närheten.
På den sidan finns även korta S-ATA kablar vilket är mycket välkommet i min dator. typ 15-30cm nånting...

Permalänk
Medlem

http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=35127670&itemName=Su...

Nått sånt du letar efter? Butiken ligger i Göteborg dessutom.

http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=116850728&itemName=S...

Dom har korta sata-kablar med. Fast dom är svarta och inte vita.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk

kan ju alltid köpa vita kablar och byta ut dom som redan sitter där.

55-330-96 på elfa.se

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk

Eller varför inte sleeva?

Helt klart snyggaste du kan göra.

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Så det jag är ute efter nu är vita S-ATA kablar

Hm, några som missar något?

Tips om ljusslingor och fan vet jag samt vanligt sladd... vad har det med DATAÖVERFÖRINGS kabeln SATA å göra med?

Men till skillnad ska jag komma med något vettigt
Det finns tyvärr bara standard röd, sen svarta och UV-reaktiva blåa och gröna.
UV-reaktiva är något svårt att hitta men finns, dock vita har jag inte sett någonstans.

Hoppet är inte ute helt, finns vit "gummi" färg.. alltså inte sådan däck färg utan en färg som är rätt så slitstark så det inte lossnar vid böjning och passar gummi.

Annars blanda vit färg med förtunning tills det blir så tunt att det sugs in i gummihöljet på sladden

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

XYZ-saft: Den där ljusslingan verkar tipp topp ju. Undrar hur lång den är bara...
Dock fanns bara 10cm kablar där och det är avståndet fågellvägen mellan hdd och kontakt på moderkortet....

bomber3: Jag har lagt till några ytterligare frågor under resans gång, så ljustipsen är väl på plats
Det verkar nästan vara så att det bara finns svarta och röda normalfärgade sata kablar. Tror det får bli svarta sådana.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hlafk
XYZ-saft: Den där ljusslingan verkar tipp topp ju. Undrar hur lång den är bara...
Dock fanns bara 10cm kablar där och det är avståndet fågellvägen mellan hdd och kontakt på moderkortet....

bomber3: Jag har lagt till några ytterligare frågor under resans gång, så ljustipsen är väl på plats
Det verkar nästan vara så att det bara finns svarta och röda normalfärgade sata kablar. Tror det får bli svarta sådana.

Hehe, nu var det jag som missade något..
Men hoppas du finner det som du söker, synd att gtek slog igen, där fanns i princip allt man behövde.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ja juste dom fanns med ja...

En lista över mer eller mindre samtliga internetbutiker som säljer pc-delar skulle förmodligen lösa de allra flesta av mina problem...

Permalänk
Medlem

http://www.chilledpc.co.uk/shop/index.php?cPath=60_94

Dom har diverse "dator pynt" och bra fraktkostnad till Sverige.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70115564 belysningen kanske iaf

varje rad med dioder är ca 30-40cm och har för mig att transformatorn var ner till 12v men inte säker. men om så bara att modda på en molex i änden på diodslingan och skippa trafon

sata kablarna har ja inga idéer om

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows