Permalänk
Medlem

löenord

Hejsan!

det är så att jag brukar formatera och hjälpa släkt och vänner med och formatera datorn osv.

Nu har jag ett problem med att formatera en dator till XP OS den har redan OS

Men datorn har lösenord och användaren har nu glömt lösenordet och sitter där och kan inte logga in.

När man stoppar skivan och ska försöka starta SETUP för XP OS
och när det står

''. Sätt i Windows XP-skivan i CD/DVD-läsaren på din datorn och slå på strömmen för datorn. När meddelandet ”Tryck ned valfri tangent… ” dyker upp högst upp på skärmen trycker du helt enkelt valfri tangent varpå din dators hårdvara kontrolleras innan installationsprogrammet laddas.
''

när meddelandet dyker upp Tryck ned valfri tangent

och jag trycker på vilken kanpp som helst så funkar det absolut inte!!

jag har till och med tagit ut lilla grejen som heter JUMPER och det är en liten grej som gör att Cd skivan startar den sitter på cd splaren på baksidan jag har dragit ur den och den startar ändå inte när jag tryker på valfri knapp

Det är inte fel på tangnenten!

anledningen till att jag nämde jumper är att jag har tidigare använt cd spelare utan jumper och då har valfri knapp funkar..

har ni varit med om detta tidigare!

Mvh Spxat

Permalänk

Har du USB-tangentbord?
Annars prova att koppla ett tangentbord med PS2(nu blev jag osäker på namnet, den runda kontakten iaf..) koppling istället och testa.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

fixar

Det funkade med PS2