Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opticz
tror du verkligen vi kan se problemen med din skärm med screenshots?

Du ser väll hur kantigt det är på högsta upplösningen? Det är ju det jag försöker vissa...

Permalänk
Medlem

Du!

Det var GTA IV du spelar va?
Kolla så inte själva kvalitén har ändrat sig, och dubbelkolla upplösningen.

Permalänk
Medlem

Ta en bild med en vanlig kamera när båda ni kör GTA IV med skärmarna bredvid varandra, så man kan se skillnaden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raikick
Du ser väll hur kantigt det är på högsta upplösningen? Det är ju det jag försöker vissa...

vad vi ser när du tar ett screenshot är endast datan ditt grafikkort pumpar ut, vi har inga möjligheter att se vad din skärm gör med informationen.

Jag kan se att det ser förjävligt ut när du spelar gta, men det beror ju på grafikkortet... sen vet jag inte vad du tycker är bra lr dålig grafik, men gissar på att det ska se ut så....

det är inte så att din kompis har ett mycket bättre grafikkort än vad du har?

Permalänk
Medlem

Re: .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raikick
Hej alla nu är jag tillbaka...........

Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankof
Exact vad har du för skärm?

Finns det någon speciell anledning till att du inte vill svara på vad du har för skärm?
Utan relevant info är det bara en gissningslek att hjälpa.

Skärm?
Grafikkort?
Drivrutiner? (uppdatera!)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Rolig trådskapare detta som klagar på andra utan att ge oss information :P. Jag tror som andra att det har med AA att göra

Permalänk
Medlem

prova att slå om till application controlled i ccc, en "longshot" kanske men det har löst många mysko grafikproblem för andra.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

Rolig tråd xD

Säg bara vad du har för skärm så blir det nog lättare att hjälpa dig.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Haha, vilket nöt.

1. Lägg fram fakta om den hårvara du har.
2. Slå på AA
3. Sluta vara dryg mot de som försöker hjälpa dig.
(Valfritt): 4. Googla / wiki / läs på själv. Det är utvecklande att använda hjärnan ibland själv.

-Out

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Hedersmedlem

Sluta nu med spydigheterna! Vill ni inte hjälpa så ge f*n i att svara i tråden...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Du har inte tänkt tanken att din kompis kanske har "force AA" eller motsvarande på i sin kontrollpanel?

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

I GTA IV finns en funktion som mjukar ut kanterna (CTRL + P). Det kan mycket väl vara så att din polare kör med denna funktion på.

EDIT: Annars så stödjer väl inte GTA IV kantutjämning?

Visa signatur

|| Q9300 @ 3,2 Ghz 427,5 x 7,5) || Corsair DDR2 XMS 4x1Gb 855Mhz || 2x Asus 8800GTS 512Mb SLI @ 750/1850/1050 || Raptor 150Gb 10k rpm || Seagate 500Gb || Antec TruePower Quattro 1000W || Creative X-Fi XtremeGamer ||Samsung 226BW || Altec Lansing ADA-995 || Logitech G15 || Logitech G5 || QPAD 4mm Large || Dual boot; WinXP 32-bit SP3 & Win7 32-bit ||

Permalänk
Medlem

Skärmen är då en LG w226
Grafikkort Ati hd4850
Drivrutiner Catalys 9.3

Men som sagt så har jag testat med 2st olika grafikkort, Vi har samma AA, samma uplösning etc det enda som skiljer sig är att jag har en "Bättre" skärm.

Problemet är kanske att min vissa mer kontrasst och bättre färger etc så kanterna kanske syns mkt mer? iaf det ser helt förjävligt ut.

Spelar jag tex Crysis och kollar på träden långt iväg så flimrar dom så in i helvete.

AOC samma problem kör med 4x AA och gräss etc blir sjukt kantiga.

Permalänk
Medlem

Enkelt test: Koppla polarens skärm till din dator och vice versa. Vilken ser bäst ut nu? Är det fortfarande hans skärm så är den väl bättre än din, eller så har du inte ställt in den ordentligt.

Att du betalat mycket mer än din kompis behöver inte betyda att den är bättre. Han kanske bara hittade en bättre deal.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Gör det som Nioreh83 skrev och skriv sen vilken skärm din kompis har också. Det är lättare att jämföra då om vi vet den också.