HUR lägger man in nya drivrutiner till nytt moderkort?? SNABBT

Permalänk

HUR lägger man in nya drivrutiner till nytt moderkort?? SNABBT

Hej igen, hade tänkt att instalera om xp nu eftersom att jag har haft andra driv rutiner+annart moderkort med denna hårddisken. men nu undrar jag bara hur lägger jag in drivrutinerna sen efter jag har instalerat om datorn? jag kommer ju inte längre än bios typ. jag har ingen orginal skiva men jag tänkte bränna ut dom på en skiva och då undrar jag ska jag bränna dom som den är i en RAR fil eller ska jag packa upp dom och sen bränna dom för att datorn ska kunna läsa skivan? behöver snabbt svar. tack

Permalänk
Medlem

Vad menar du med kommer inte längre än BIOS? Har du en modern version av XP med SP3 ska den kunna installera det mesta så det fungerar temporärt tills du hittat riktiga drivrutiner. Så bara å ladda ner från nätet drivrutinerna när du är inne i Windows, eller lägga dem på en partition som du inte formaterar och installera därifrån.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

men jag har sp2 och jag kommer typ till precis innan den startar och då står det no drivers found oså startar den om men det var inte frågan. hur instalerar jag drivrutinerna? och hur ska jag bränna dom

Permalänk
Medlem

du får nog förklara lite bättre vad du menar om någon ska kunna hjälpa dej

innan vad startar menar du
är det innan istallationen startar eller är det innan du kommer till typ bios eller vad

du kanske har installerat xp nästan klart och tagit ut skivan för tidigt

ta allt från början med det som du har gjort

jag har aldrig haft några problem med drivrutiner när jag installerat xp
alla drivrutiner har funnits med på skivan så att man kan använda den från starten
och sen hämta nya drivisar

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Hedersmedlem

Du skall ju starta från din xp-skiva, och installera därifrån, efter detta skall du lägga ind de drivrutiner du behöver

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Tja igen. nu är datorn igång iaf men har fortfarande inget internet+ljud mm. kör på grannens trådlösa:) har provat att instalera m2n-sli Driver pack vet inte om det är någon skilnad på m2n-sli/m2n-sli deluxe. men den säger ändå att no driver found precis innan jag kommit in i windows. men nu fungerar datorn iallafall:) hoppas någon kan hjälpa mej

Permalänk
Medlem

Gå in på din moderkortstillverkares hemsida, leta upp din modell, och gå in under Drivers, där hittar du alla dina drivrutiner som rör ditt moderkort.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk

jag har typ lagt in mina drivrutiner 5 gånger nu men ändå så fungerar inte ljud/internet mm eller så har jag fått fel? någon som kan länka rätt drivrutiner? jag har ett asus m2n-sli deluxe moderkort.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du bara plockat en fil/drivrutin från sidan?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)