Permalänk

Skulle säga att det är 50/50 med idioter och spelare som vet vad dom gör. Tyvärr är ragequit något man får leva med. Kan inte köra en bana utan att någon rq känns det som.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Det jag märkt är att väldigt många slutar spela vid minsta motgång. Tråkigt. Det är kanske det som är "ragequit"?

Permalänk

Tack för alla svar, jo det låter ju lite oroväckande. Men som sagt, idioter finns väll överallt, speciellt då det är så mycket omoget folk som spelar spel. Tänkte bara höra så att det inte var något som förstörde spelet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
Det jag märkt är att väldigt många slutar spela vid minsta motgång. Tråkigt. Det är kanske det som är "ragequit"?

Det där känner man igen, speciellt när man spelade WoW förut och när man körde en instans. Så fort det började bli lite svårt och jag tyckte det började bli intressant så drar ~2 st direkt om det blir en wipe, istället för att bli sporrade och vilja klara det. Grymt irriterande, hur kul är det om man kan sova igenom instanserna?

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Har hört att det finns många idioter på public i det här spelet, som kör sitt eget race och förstör för resten av gruppen. Känns lite oroväckande då spelet bygger så mycket på samarbete.

Så är det ju med de flesta spelen, bästa chansen att få en bra match är just att spela med vänner/människor man vet inte kommer att förstöra för andra.
SweClockers har väl en Steam-grupp? Borde finnas folk där som vill spela ordentligt

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem

Jag stör mig då mest på 15 åringar som sitter och tror de är proffs och att ingen annan kan spela. Men de är så dåliga att man undrar om de faktiskt har någon form av funktionshinder, känns dock elakt att fråga.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz
SweClockers har väl en Steam-grupp? Borde finnas folk där som vill spela ordentligt

Har spelat där en gång och det var ingen positiv erfarenhet.

Permalänk
Avstängd

Man spelar med vänner, då är spelet som bäst

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Det roligaste är stressfaktorn och adrenalinet när man jagas av något bestialiskt som man vet att man inte kan besegra på egen hand, och att det finns ett safe-room inom räckhåll, samtidigt som ens kamrater likt hollywoodfilmerna tuggas ner av de onda krafterna och är utom all räddning.

Då är spelet som BÄST! Hänt 3 gånger. Obs, upplevelsen skedde efter 4 koppar koncentrerat kaffe.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Nån som upplever att spelet blir speedat ibland?
Sjukt störande när det händer...

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kberg
Nån som upplever att spelet blir speedat ibland?
Sjukt störande när det händer...

Single player eller online?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kberg
Nån som upplever att spelet blir speedat ibland?
Sjukt störande när det händer...

Jo jag håller med.
Man springer mycket snabbare i L4D än vad man vanligtvis gör i spel. Och tempot är snabbt, man ska ju inte direkt stå still och försöka döda så många som möjligt. Men vadå, det är ju ett actionspel så varför inte?

Dock har jag bara kört någon fåtal gång på lan på xboxen. Kan ha något fel..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kberg
Nån som upplever att spelet blir speedat ibland?
Sjukt störande när det händer...

Absolut, tror det är så med den där autodirectorn, när alla zombiesar helt plötsligt blir skitsnabba och vapnena töms på 3 sek Stressframkallande...

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
Har spelat där en gång och det var ingen positiv erfarenhet.

Vadå? vad heter den??

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Single player eller online?

Har inte testat sp ännu

Men ibland så blir det sjukt speedat, när man skjuter snabbt i rad så hinner inte ljudet med ens. Så det känns som en bugg.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kberg
Har inte testat sp ännu

Men ibland så blir det sjukt speedat, när man skjuter snabbt i rad så hinner inte ljudet med ens. Så det känns som en bugg.

Får en känsla av att det handlar om nätverkslagg.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Det där speedade har aldrig hänt mig.

Permalänk
Medlem

Wohoo, fick nyss "What are you trying to prove?" (klara alla 4 på expert)

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Wohoo, fick nyss "What are you trying to prove?" (klara alla 4 på expert)

Grattis, skall försöka klara expert på public nån dag:D (vilket är omöjligt..)

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Det roligaste är stressfaktorn och adrenalinet när man jagas av något bestialiskt som man vet att man inte kan besegra på egen hand, och att det finns ett safe-room inom räckhåll, samtidigt som ens kamrater likt hollywoodfilmerna tuggas ner av de onda krafterna och är utom all räddning.

Då är spelet som BÄST! Hänt 3 gånger. Obs, upplevelsen skedde efter 4 koppar koncentrerat kaffe.

Blev jagad av en tank, en smoker och en hunter nere i kloakerna på Mercy (steg 3), tanken slog ner alla utom mig så fort vi hoppat ner. Toksprang igenom hela kloaken, började klättra upp för stegen så tog smokern mig

Pulsen i 300 efter det och händerna skakade som fan, jävligt stressigt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars Adaktusson
Grattis, skall försöka klara expert på public nån dag:D (vilket är omöjligt..)

GLHF! Antingen ska dina vänner fuska eller så behöver du spela med irl-mates

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Expert är ju faktiskt inte så svårt. När man väl vet vilka taktiker man ska använda handlar det mer om tur. Det kan flyta på hur bra som helst, men på ett ställe råkar man få en boomer på sig precis när tanken kommer... man dödar den men sen blir den enda överlevaren tagen av en smoker, eller nåt sånt.

Vilken taktik brukar ni använda på No Mercy? Mina vänner och jag brukar ställa oss i ena rummet i den höga "byggnaden" mitt på taket... men det är liksom inte riktigt perfekt. Boomers slipper så nära in på en...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Vilken taktik brukar ni använda på No Mercy? Mina vänner och jag brukar ställa oss i ena rummet i den höga "byggnaden" mitt på taket... men det är liksom inte riktigt perfekt. Boomers slipper så nära in på en...

Jag och mina kamrater brukar stå i trappan. Två uppe, två nere. Fungerar riktigt bra för oss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bockhorn
Jag och mina kamrater brukar stå i trappan. Två uppe, två nere. Fungerar riktigt bra för oss.

Det är ju lite onödigt. Då har man ju två ställen de kommer från... mycket lättare att ställa sig inne i ett rum med bara en dörr då.

Ett ställe jag har funderat på är uppe på taket på den där höga byggnaden på taket. Där kunde en spelare blockera stegen (de kan inte klättra förbi), medan de andra skjuter de som kommer klättrande upp. Borde vara skitenkelt...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ibland hittar man roligt eller bra folk dock, stötte på några fransoser idag. var ensam kvar på teamet men tog mig nästan genom banan ensam. Då hoppade ena fransosen över på mitt team och pratade knacklig engelska med mig, även fast vi förlorade för det mesta då vi bara var 2 så var det roligt och han försökte verkligen på sin knackliga engelska att kommunicera.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Vadå? vad heter den??

Syftade på Sweclockers group server.

Allmänt positiv erfarenhet av fransoser och britter, fast britterna kan va lite kaxiga. Negativa upplevelser från framförallt ryssar o svenskar. Känns som att det i utlandet är mest 18+ som spelar o i Sverige mest runt 14. Inget illa om denna åldergrupp, men endel är rent ut sagt otrevliga.

Permalänk

På tisdag då jävlar!

http://www.pcgamer.se/artiklar/20090406/left-4-dead-survival/...

Verkar jävligt spännande. Ska bli kul som fan med survivor mode.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
På tisdag då jävlar!

http://www.pcgamer.se/artiklar/20090406/left-4-dead-survival/...

Verkar jävligt spännande. Ska bli kul som fan med survivor mode.

Resning nån?

Mycket vackert är det, ska bli spännande som fan att prova på det där.!

Permalänk
Medlem

Fyfan va gött med survival mode:)

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk

Kan folk släppa custom-banor än eller hur är det?

Permalänk
Medlem

Finns mängder med kartor som folk har gjort, men alla är så otroligt mycket sämre än originalen.

Ska bli riktigt roligt med survival!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.