hur snabb är min uppkoppling om jag använder anonymitetstjänster?

Permalänk
Medlem

Sökt tidigare i andra trådar. Så som jag förstått det så är man så säker som det går att vara. Ipred kan tydligen bara kräva information genom/av din internetleverantör och således inte dold/relakks osv.

Det är så eller? Ngn annan?

Permalänk
Musikälskare

Svar från FB support:

Servern ligger nere. Tekniker ska fixa det nu under morgonen.

Mvh.
Martin

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Detta läste jag om ett test på dold.se. Kanske är gamla uppgifter iofs.

Citat:

Vad som dock talar till Dold.se:s nackdel är att det skydd du får för 59 kronor per månad är en smula begränsat. Eftersom tjänsten bara fungerar med webbläsartrafik (http och https) är du fullt ”synlig” för andra om du använder nätet med andra program än din webbläsare.

Det gäller till exempel om du använder dig av fildelningsprogram som Direct Connect eller faktiskt också ditt vanliga mejlprogram. På grund av detta begränsade skydd krävs således kompletterande tjänster om du vill bli helt anonym på nätet.

http://www.idg.se/2.1085/1.77416

Permalänk
Medlem

Tack Davvan för inlägg men det är nog som du säger gamla uppgifter för i deras faq kan man få svar på att: Man kan göra allt som man vanligtvis gör men göra det som anonym samt att man kan fildela (vilket stod som separat fråga)

Permalänk
Medlem

_Alla_ anonymitetstjänster som inte för några loggar alls är ofta väldigt säkra. Tex usenet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur kan ni garantera min anonymitet?

Du kommer alltid att vara anonym på de sajter du besöker, för din internetoperatör, och för de system du använder på nätet. Den enda gången du riskerar din anonymitet är om du skulle använda tjänsten för något som är illegalt.

från dold.se

Permalänk
Medlem

som sagt dold.se döljer endast webläsarsurf
relakks allt du gör..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Jag har vidarbefodrat denna fråga till dold.se och inväntar svar. återkommer

Permalänk
Medlem

Här är svaret från Dold.se angående

"Hur kan ni garantera min anonymitet?
Du kommer alltid att vara anonym på de sajter du besöker, för din internetoperatör, och för de system du använder på nätet. Den enda gången du riskerar din anonymitet är om du skulle använda tjänsten för något som är illegalt. "

Hej xxx, IPRED-lagen omfattar endast internetleverantörer, vi säljer en internettjänst.Vi är därför inte lagskyldiga att samarbeta med myndigheterna i dessa fall. Vi kommer endast att samarbeta med myndigheterna om tjänsten missbrukats i samband med ett brott somkan leda till ett fängelsestraff, på minst två år.
Vänliga hälsningar,Andrew

Permalänk
Medlem

Jag orkade inte längre vara utan nedladdat material så jag fixade flashbacks vpn tjänst.

Har 24/1 adsl med BBB och jag tankar i typ 1mb/s och laddar upp i 100kb/s.

Brukade ligga på runt 2.3mb/s ner och 250kb/s upp utan vpn-tunneln.

När jag kollar i show my ip så visar det inte ifrån min hem adress ;D

Det brukar gå upp och ner ganska ofta, det får man nog ta iallafall det kostar inte så värst mycket. Billigare än att köpa

Lycka till!

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Inga som har funderat på att hyra en seedbox ?
Verkar vara det bästa alt anser jag.

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

Hittade https://torrentprivacy.com/ och använder dem sedan en veckan tillbaka. Har comhems 50/10 och får ut cirka 4,5-5 megabyte/s och laddar upp i 850kb/s som jag har funit vara en bra balans.
Utan denna tjänst kunde jag komma upp i ca 6 megabyte/s så jag är väldigt nöjd. Testade dold.se men kunde knappt ens surfa så undvik den skiten;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gatsten
Hittade https://torrentprivacy.com/ och använder dem sedan en veckan tillbaka. Har comhems 50/10 och får ut cirka 4,5-5 megabyte/s och laddar upp i 850kb/s som jag har funit vara en bra balans.
Utan denna tjänst kunde jag komma upp i ca 6 megabyte/s så jag är väldigt nöjd. Testade dold.se men kunde knappt ens surfa så undvik den skiten;)

Det står ju på dold.se att de har problem med prestanda just nu. Men att de skall få nya grejer på tisdag.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gatsten
Hej xxx, IPRED-lagen omfattar endast internetleverantörer, vi säljer en internettjänst.Vi är därför inte lagskyldiga att samarbeta med myndigheterna i dessa fall. Vi kommer endast att samarbeta med myndigheterna om tjänsten missbrukats i samband med ett brott somkan leda till ett fängelsestraff, på minst två år.
Vänliga hälsningar,Andrew

Det där lät riktigt najs!
Man måste väl ha tankat och laddat upp som en tok om man ska få fängelse över 2 år?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Det där lät riktigt najs!
Man måste väl ha tankat och laddat upp som en tok om man ska få fängelse över 2 år?

Maxstraffet för upphovsrättsbrott är 2 års fängelse

Permalänk
Medlem

Haha, så det är inte förrän det är max-straff som dom samarbetar? Sweet!

Permalänk
Medlem

Frågan är hur det ska tolkas. De kan mena det som att de inte samarbetar förrän straffet kan ge MER än 2 års fängelse, eller så samarbetar de om 2 år finns med i straffskalan. Ganska relevant i det här fallet, i och med att det är rätten som avgör vilket straffet blir!

Permalänk

Det baseras på tidigare praxis. Men jag tror att kraven är densamma som för husrannsakan, dvs. att fängelsestraff (eller motsv.) tidigare utdömts, oavsett längden.

Eftersom en person dömdes i höstas till villkorlig dom (vill minnas det, kan ha varit skyddstillsyn och samhällstjänst), vilket motsvarar fängelsestraff, kan husrannsakan göras. Men denna person hade delat ut många filer (på DC++), andra fall där det bara varit enstaka verk har bara givit bötesstraff.
Alltså är praxis:
många verk = ev. möjligt med husrannsakan (och då antar jag uppgifter från dold.se osv.)
få verk = ej möjligt med några integritetskränkande ingrepp.

Frågan är dock om hur det kommer bli nu med IPRED. Många säger att VPN-tjänsterna inte räknas som ISP'en och därför inte omfattas av IPRED, men jag är inte helt säker på det. Lär säkert prövas av en tingsrätt och då kommer vi få reda...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gatsten
Hittade https://torrentprivacy.com/ och använder dem sedan en veckan tillbaka. Har comhems 50/10 och får ut cirka 4,5-5 megabyte/s och laddar upp i 850kb/s som jag har funit vara en bra balans.
Utan denna tjänst kunde jag komma upp i ca 6 megabyte/s så jag är väldigt nöjd. Testade dold.se men kunde knappt ens surfa så undvik den skiten;)

Vilken version av utorrent stödjer torrentprivacy?

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

version 1.8.2 build 14153. De hade den på sin egen sida. Vet inte om det är en som finns tillgänglig publikt. Fick intrycket av att de typ "tweakat" den för just deras ändamål men det kan ha varit deras ngt luddiga formulering;)

Permalänk
Medlem

ok låter bra. Är kontot knutet till en dator? tänkte om man kunde gå ihop med en kompis och dela på ett abonnemang av torrent privacy

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

För 50kr? Jag har ingen aning om detta. Det får du nog själv undersöka. Jag måste dock be att få revidera min åsikt om företaget. Har som tidigare sagt många torrents igång så jag tror inte de är flaskhalsen. Upplever det snarare som att företaget har mkt trafik och att det blir trångt.
Jag hade så sent som idag, under ngn timme, 5-6 megabyte per sekund men just nu ligger jag på 300kb/s. Har skrivit till dem i helgen och avvaktar svar från dem.

Som det är nu skulle jag hellre ha en konstant hastighet på typ 2megabyte/s än toppar på 5-6. Hellre tillförlitlighet än tillfälliga toppar.

Permalänk
Medlem

kostade det inte 100 $ per år? e väl typ 850kr

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

ok. 70 kr. Betalar jag gladeligen om det fungerar som det skall. Jag kan återkomma med info om hur det fungerar men det vore himla bra om andra också kunde göra detta. Vore också kanske en idé för sweclockers att ha en sida för detta? Där kunde det kontinuerligt uppdateras hur de olika tjänsterna fungerar för oss användare. Bara en tanke;)

Permalänk
Medlem

Hur fungerar sånna här tjänster om man har webserver?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gatsten
Har skrivit till dem i helgen och avvaktar svar från dem.

Har du fått ngt svar från dom?

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

Japp. sorry. Glömde bort. Det var inget direkt upplyftande svar. De skrev bara en massa om sådant som jag redan uteslutit. Jag hämtar från en del ställen där jag alltid legat på 5-6 megabyte i sekunden och vet att detta hålls men de tar då upp sådant som uppdelningsratio, långsamma torrents osv.

Jag är 100% säker på att det är torrentprivacy som är problemet då jag även testat att ladda samma filer i mitt andra torrentprogram och då når de gamla hastigheterna. Nu visar det sig att de drar pengar för en månad i taget så jag är bunden den tiden åtminstone. Hör jag om en bättre innan dess byter jag men skall så klart också avvakta hur denna artar sig.

Är du nyfiken på hur det går så skriv en rad här om en vecka eller två så återkommer jag med ny information om denna leverantör. (Mitt minne suger stenhårt så slipper jag lagra detta också är jag tacksam;))

Permalänk
Medlem

gatsten, hur har tjänsten funkat?

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

Hej

Ja, det är frotfarande lite kluvna känslor. Just nu ligger jag på 1000kb/s men igår låg jag på 3 megabyte/s merparten av dagen. Jag vet inte om jag kan rekommendera den om man har mkt större krav än så men den är stabil och har aldrig varit problematisk att logga in eller så.

Det är nog troligt att jag byter för enligt ex Dold.se skall väl hastigheten inte sjukna så mycket eller? Jag förstår att tekniken själ en del hastighet och det är helt ok men om man kunde ligga på tyå 70-80% konstant hade det varit grymt skönt.

Återstår bara att se hur de olika tjänsterna artar sig. Alla får gärna fortsätta att rapportera hastigheter med jämna mellanrum:)