Permalänk
Avstängd

GTX 275 = Inget ljud.

Tjenare. Satte i mitt Gainward GTX 275 idag. När jag har det i så märker jag att mitt inbyggda ljudkort inte fungerar. Testar installera drivrutinerna men då får jag upp att jag inte har ljudkort . Jag testade att koppla ur GTX 275 och köra med inbyggda grafikkortet och då fungerade ljudet igen.

Någon som kan snälla hjälpa mig.

Jag tror det är en IRQ konflikt. Jag har testat att stänga av och sätta på ljudkortet men det fungerar ändå inte.
Jag har ett ASUS P5KPL-CM

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2600K @ 4.5GHZ - Asus P8p67Pro - Gainward GTX 970 Phantom - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB - Kingston SSD 120GB - WDC 1TB - Seagate Barracuda 2TB - Windows 10 Preview build

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in spdif-loopen på grafikkortet?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiindos
Har du kopplat in spdif-loopen på grafikkortet?

Ne. Ska jag göra det?

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2600K @ 4.5GHZ - Asus P8p67Pro - Gainward GTX 970 Phantom - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB - Kingston SSD 120GB - WDC 1TB - Seagate Barracuda 2TB - Windows 10 Preview build

Permalänk

Det ska endast göras om du vill ha ut ljud via HDMI från grafikkortet.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Det ska endast göras om du vill ha ut ljud via HDMI från grafikkortet.

Ok.

Någon annan som kan hjälpa. Håller på och dö utan ljud fan.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2600K @ 4.5GHZ - Asus P8p67Pro - Gainward GTX 970 Phantom - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB - Kingston SSD 120GB - WDC 1TB - Seagate Barracuda 2TB - Windows 10 Preview build

Permalänk
Medlem

Vilket nätagg har du?

Permalänk
Avstängd

Power Supply 450W

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2600K @ 4.5GHZ - Asus P8p67Pro - Gainward GTX 970 Phantom - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB - Kingston SSD 120GB - WDC 1TB - Seagate Barracuda 2TB - Windows 10 Preview build

Permalänk
Medlem

Jag kanske är helt ute och cyklar man det kan vara så att det är för klent för att driva både grafikkortet och ljudkortet? Har du någon annan i närheten med ett starkare nätagg? Testa med det isf.

Jag kanske har helt fel, men varför inte

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaBorgen
Jag kanske är helt ute och cyklar man det kan vara så att det är för klent för att driva både grafikkortet och ljudkortet? Har du någon annan i närheten med ett starkare nätagg? Testa med det isf.

Jag kanske har helt fel, men varför inte

Nje. Jag tror inte det. Kan pröva koppla ur en av mina hårddiskar och sedan testa. En hårddisk lär ju dra lika mycket som ett ljudkort.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2600K @ 4.5GHZ - Asus P8p67Pro - Gainward GTX 970 Phantom - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB - Kingston SSD 120GB - WDC 1TB - Seagate Barracuda 2TB - Windows 10 Preview build

Permalänk
Antielefant

Prova att byta IRQ, antingen på ljudkortet eller grafikkortet, i BIOS. Grafikkortet borde vara listat antingen som Expansion Card 0 eller PCIE0.

Edit:

IRQ-erna ligger under Advanced > Advanced PCI/PnP Settings i BIOS.

Kolla däremot att du stängt av det integrerade grafikkortet när du ändå håller på, annars kan du verkligen få bekymmer.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync