Svenska överklockare slår rekord – i Norge

Permalänk
Melding Plague

Svenska överklockare slår rekord – i Norge

OC-kändisarna Kinc och Crotale har besökt datorfestivalen The Gathering i Norge och kan åka hem med ett nytt världsrekord i bagaget.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Föga oväntat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Föga oväntat!

Nja egentligen inte.

Permalänk
Medlem

wow, det är för en gångs skull inte enbart processorfrekvensen på 5+ghz som är avgörande/spelar den enda rollen, utan grafiken har blivit rejält uppumpad.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk

gratz till dem

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

kul för dom men jag tycker det va lite lite. Utgå att dom flesta uppnår ca 4-4,2ghz på 920 på luft, Så då tycker jag att en processor på 3,2ghz presterar dåligt om man bara kommer upp i 5ghz med flytande kväve.. nu vill vi se va phyton kan åstakomma med en 920 o lite kväve ger mig fan på att han uppnår 4,7-4,9ghz han med.

ursäkta om jag låter som en pessemist men i allfall dom fick i allfall upp grafikkortet en bra bit i allfall som lite mer posituv inställning från mig.

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
kul för dom men jag tycker det va lite lite. Utgå att dom flesta uppnår ca 4-4,2ghz på 920 på luft, Så då tycker jag att en processor på 3,2ghz presterar dåligt om man bara kommer upp i 5ghz med flytande kväve.. nu vill vi se va phyton kan åstakomma med en 920 o lite kväve ger mig fan på att han uppnår 4,7-4,9ghz han med.

ursäkta om jag låter som en pessemist men i allfall dom fick i allfall upp grafikkortet en bra bit i allfall som lite mer posituv inställning från mig.

tror inte att pytons clock var vantage stabil, sen så kommer nog mycket bättre clocks med den nya steppingen D0

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Var ett tag sedan man hörde av de men nu kom de ju uppåt dock hade ju bilder o lite spec inte varit fel.

Känns lite som i

34 000 personer dör i Afrika varje vecka.

(siffran taget ur luften)
Liksom dör av vad?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hade dem kassa ram eller?

Trodde faktiskt seriöst att de skulle kunna komma över en 5a utan problem med 965an. Phenom 2 kom ju en bra bit över om jag minns rätt?

Edit såg nu sidan hade tydligen samma som mig XD

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Skönt att se Way to go guys!