The Pirate Bay fälls

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Då är väl frågan vad folk ska med sina höghastighetsbredband till?
Bredbandsleverantörerna lär väl darra om det här nu går igenom.
Finns väl ingen direkt anldedning att ha 100Mb lina längre liksom. Ja förutom
till bredbandstv eller dylikt.

det är klart att det finns användning. Jag har 10/1 lina och märker märkbara svårigheter att lira cs source på jämfört med 100/100 som jag hade innan.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Vad i h-e har hans tidigare historia att göra med hans åsikt idag??? Menar du att han ska resonera så här :" Domen är felaktig. Alla böcker ska vara gratis. Egentligen tycker jag inte det men eftersom jag var inblandad i ett pinsamt trakasserifall för ett par år sedan så måste jag vara negativ till domen." ????

Jag tycker att ägaren får försöka ta betalt hur mycket som helst för böcker men jag tycker att mina skattepengar INTE ska gå till att jaga de som INTE vill betala för hans böcker. Sen om han inte tycker det är värt att skriva fler är hans problem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
det är klart att det finns användning. Jag har 10/1 lina och märker märkbara svårigheter att lira cs source på jämfört med 100/100 som jag hade innan.

sux to be u

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Hade jag inte bott i Örebro hade jag vart där

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Nu var min sista Film köpt, och jag har ändå köpt ett par genom åren.

Man kan tycka vad man vill om dessa Tekniknördar och deras dom. Men i slutändan så är det jag som bestämmer vem jag lägger mina pengar hos, och det blir inte skiv och filmbolagen.

Dataspelsbolagen visar vilja och erbjuder bra tjänster och realistiska priser. Jag köper mer spel nu än någonsing tidigare.
Köpte ett i måndags, och ska köpa ett par nya releaser snart. Mer pengar till spel helt enkelt.

Bra sagt, på något sätt måste man protestera... Jag ska börja spela mer och köpa fler böcker. På PAPPER.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Då är väl frågan vad folk ska med sina höghastighetsbredband till?
Bredbandsleverantörerna lär väl darra om det här nu går igenom.
Finns väl ingen direkt anldedning att ha 100Mb lina längre liksom. Ja förutom
till bredbandstv eller dylikt.

Där finns åtminstone bredbands-tv:n, men hur tusan ska det gå för hårddisktillverkarna? TVÅ TERABYTE/disk till vadå? Dina semesterbilder?

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Jag köper ändå aldrig film och minns inte senaste gången jag köpte en skiva
Tar filmer av kompisar och har gratismedlemskap av Spotify xD

Men ah, jag håller med, när ett mål som handlar om pengar kan köpas på ett sådant här sätt, och ge 30 mille i skadestånd, medan våldsbrottslingar går fria eller får löjligt låga straff, då är nånting fel.

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Vad i h-e har hans tidigare historia att göra med hans åsikt idag??? Menar du att han ska resonera så här :" Domen är felaktig. Alla böcker ska vara gratis. Egentligen tycker jag inte det men eftersom jag var inblandad i ett pinsamt trakasserifall för ett par år sedan så måste jag vara negativ till domen." ????

Historian har ju allt med hans uttalande att göra? Den visar ju att han är en idiot som ljuger hej vilt för att "ge igen". Gränsar på psykopatbeteende, och de har ingenting i en seriös debatt och göra.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
sux to be u

hehe det var inte självvalt att nedgradera sig från 100/100. Jag betalade 69kr i månaden för den snabba uppkopplingen men i den nya lägenheten fanns bara adsl. Jag klarar mig ändå

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

De senaste tre åren har jag köpt två filmer. På Blu-ray. Och fler lär det inte bli..

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det bara är multinationella storbolag som får ersättning kan man ställa sig kritisk till tingsrättens dom.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul och veta vilka som svarat JA på frågan om domstolen har rätt.
Och höra er åsikter osv.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det var ju inge bra. det var ju inte lite pengar heller. Hoppas att hovrätten är lite bättre i alla fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Historian har ju allt med hans uttalande att göra? Den visar ju att han är en idiot som ljuger hej vilt för att "ge igen". Gränsar på psykopatbeteende, och de har ingenting i en seriös debatt och göra.

Precis det jag ville peka på. Försöka få vittnen att ändra sig, hota folk i beroendeställning och utnyttja sin maktposition. Förstår inte hur aftonbladet kan skriva om hans uttalade. Sådana clowner hör inte hemma i en debatt.

Visa signatur

Sugen på en tråkig ordvits?
Fråga mig!

Permalänk
Avstängd

Fint, nu kan vi stämma google och ALLA sökmotorer för via dom finner man olagligt material.
Piratebay är bara en stor sökmotor, sen att det finns sammlat är ingen skillnad ifrån google som har mycket mer än bara sådant.

Piratebay.org har 0 olagligt material I sig.

Go sverige, misslyckade som vanligt.

"Har man rent mjöl i påsen så ska man inte vara orolig. Btw så fildelar jag inte till skillnad mot de flesta på sweclockers. Kalla mig idiot och dylikt men att ladda ner upphovsrättsligt skyddat material utan att betala för sig är brottsligt, det vet ni men ni skyller på att dvd och cd är för dyrt. Kanske det är för dyrt men ger det er rätt att begå brott?"

Skitsnack, jag kan sätta hur mycket som helst att du någon gång har fått en eller laddat ner en mp3, fil ellern ågot annat som är upphovsrättsskyddat.
Och du verkar inte fatta VARFÖR denna dommen är löjlig, och vad det ligger bakom. Och vad som kommer att komma härnäst.

Och du tycker det är bra att dom snackar om Censur via internet osv då antar jag eller? Du kanske gillar hur Kina ser ut just nu? För det är dit vi är påväg med alla nya lagar ang censur, fildelning osv som är på ingång.

Jag tänker inte köpa fler filmer, audiböcker (rofl), spel bara för detta eller Ipred, dom håvar in så patetiskt löjliga summor och dom tror dom kan skrämma folket med deras sketna propaganda.
Aldrig, kommer isåfall göra tvärtom, hade varit så skönt om försäljningen hade minskat efter Ipred osv. Kan dom kanske tänka över deras sketna lagar som styr oss mot kina.

Permalänk
Medlem

Där ser man vilken skitdemokrati man lever i. Får hoppas att hovrättens jurister kan lagen till skillnad från nämndemännen som tydligen tycker att bristande bevis duger i denna utredningen.

Permalänk
Medlem

Aktade tidningen Wall Street Journal skriver bl a In 2006, shortly after Swedish Justice Department representatives visiting Washington received a stern lecture from U.S. officials about the alleged damage being caused by Pirate Bay, Swedish police raided the site's offices and shut it down."

http://online.wsj.com/article/SB120001282486582581.html

Att denna rättegång kom till överhuvudtaget genom brott mot grundlagen är inget nytt och inget som ens förnekas mer från officiellt håll.

I fallet med de två mördade barnen Max och Saga tilldömde tingsrätten 75 000kr i skadestånd då det var "fråga om en och samma läkningsprocess".
Detta ändrades sedan i hovrätten till 100 000kr.
Rent ekonomiskt så är männen bakom PirateBay alltså dömda till ett skadestånd motsvarande mord på 300 barn!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4424784.ab

Innan denna rättegång inleddes var jag inte ens medveten om att det fanns ett brott som hette medhjälp till upphovsrättsbrott. I synnerhet som man inte hade någon/några att åtala för själva upphovsrättsbrottet.
Allegorier som att stämma vapentillverkare för medhjälp till mord ligger faktiskt inte långt borta.
PirateBay har tillhandahållit ett verktyg som vi användare har kunnat använda till att fildela vad som helst i digital form. Att sedan mycket av det är upphovsrättsskyddat är ju en annan sak. Stor anledning till det ligger bl a i industrins ovilja att anpassa sig till den nya värld och teknik vi lever i. Sötebrödsdagarna är över för de stora företagen och i stället för att utvecklas så använder de sina pengar och sin lobbymakt till att påverka den amerikanska regeringen som i sin tur ligger på den svenska regeringen som i sin tur...ja ni fattar.

Efter att ha följt i stort sett hela rättegången så står det klart att detta var väntat/bestämt från början. Det tekniska kunnandet och nivån på bevisningen från åklagarsidan gör detta oerhört klart. Jag tror dessutom inte att nämndemännen (domarna) förstod hälften av det som framkom under rättegången. Vi behöver mer nämndemän i Sverige som inte befinner sig runt pensionsstrecket.

Det var en beställd razzia, ett beställt åtal och en beställd utgång...och ett sorgligt bevis på att makten inte gärna delar med sig.

För er som skolade eller sov under historia eller samhällskunskapen:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Maktdelningsprincipen

Permalänk

Harddisk forsaljningen lar ju iaf sjunka drastiskt.
Har svart a se hur man ska fylla flera Tb med semesterbilder a worddokument hehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Historian har ju allt med hans uttalande att göra? Den visar ju att han är en idiot som ljuger hej vilt för att "ge igen". Gränsar på psykopatbeteende, och de har ingenting i en seriös debatt och göra.

egentligen ville jag inte kommentera det men jag tycker att du har fel. Ska man bestraffas för resten av sitt liv med att inte tjäna någonting på det man skriver för att man har haft problem på ett annat plan i livet? Jag känner en ung tjej som älskar Michael Jacksons musik, ska jag påpeka för henne att Michael är en pedofil och därmed ska du inte lyssna på hans musik. Sponsra inte pedofiler! Vissa människor gillar att läsa Dick Harrison, låt dem göra det och låt dem betala för det.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition

Skitsnack, jag kan sätta hur mycket som helst att du någon gång har fått en eller laddat ner en mp3, fil ellern ågot annat som är upphovsrättsskyddat.
Och du verkar inte fatta VARFÖR denna dommen är löjlig, och vad det ligger bakom. Och vad som kommer att komma härnäst.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Nu var min sista Film köpt, och jag har ändå köpt ett par genom åren.

Man kan tycka vad man vill om dessa Tekniknördar och deras dom. Men i slutändan så är det jag som bestämmer vem jag lägger mina pengar hos, och det blir inte skiv och filmbolagen.

Dataspelsbolagen visar vilja och erbjuder bra tjänster och realistiska priser. Jag köper mer spel nu än någonsing tidigare.
Köpte ett i måndags, och ska köpa ett par nya releaser snart. Mer pengar till spel helt enkelt.

Håller med, har iofs köpt spel hela tiden iaf, men inte kommer jag köpa mer skivor eller filmer mot tidigare, troligen blir det mindre köp efter denna nyhet

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
OK vi säger att det INTE är brottsligt och att de borde ha friats. Ger det då fildelare rätt att ladda ner upphovsrättlsigt skyddat material utan att betala för sig? Om svaret är ja så vill jag se en BRA förklaring till varför det är så. Jag får intrycket att alla som köper cd, film och spel anses som idioter av de(de flesta på swec) som tankar gratis. Varför är det så? Borde det inte vara tvärtom? Var är logiken?

Självklart är det inte lagligt för personerna som laddar upp/ner, detta är HELT annan fråga och de gör ett direkt brott mot lagen, TPB ska frias för de har inte själv delat något material själva utan de har gett folk i princip samma tjänst som google, en sökmotor för att hitta material, sen om användarna bestämmer sig att missbruka den tjänsten så är det användarna som gör något olagligt.

Du kan hitta hur många olagliga sidor som helst på Google t.ex. och om man ska gå på samma linje som de går så är google minst lika olaglig för de hjälper dig att hitta olagligt material.

Om de skulle gått efter några personer överhuvudtaget så skulle de varit de som la upp sakerna på sidan från början.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Den som INTE väntade sig detta utfall är inte insatt alls..
Pengar styr den svenska regeringen, pengar som i detta fall kommer/kommit från Hollywood..
Rättegången är ett jippo från Hollywoods sida med där pengar har styrt allt som rör rättegången..

Domen: Helt jävla fel rent juridiskt då inga bevis finns gentemot dem.
"Dömda för att tillhandahålla en sida som främjar fildelning"

Hur många hemsidor finns inte för att;
1. Ladda info & köpa "kort" där man kan fixa piratkopior på Guldkantade abonnemang hos ex. viasat?
2. hur många sidor finns inte med info om bombtillverkning?
3. Drogtillverkning?
4. Matchmaking sidor där man parar ihop folk som inte kan få ragg IRL..
Nu rynkade ni säkert på skallan, Ja, i mina ögon är dejtingsidor koppleri..
Dem får in reklamintäkter o skit på att folk finner andra, alla dejtingsidor är stora hallickar..
långsökt? Må så vara, men det är deras beslut gentemot TPB med..

Fan va jag hatar detta jävla lands styre...

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Alla ni som tänker bojkotta musik & film, akta så ni inte blir stämda av film och skivbolag för "uteblivna inkomster"!

Permalänk

jag har skrivit ett par inlägg efteråt. Jag har dessutom säkert begått de brott som du hävdar i liten omfattning. For the record har jag en sketen hd på 160gb med en del installerade spel (original!), räcker för mig.

Jag ska iväg och plugga ett par timmar. Kan inte svara på inlägg. Lika bar det eftersom man som laglydig anses som idiot bland anarkister. HA det

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Hedersmedlem

Jag trodde faktiskt inte att de skulle bli dömda, det är bara att se vad som händer när dom överklagar då...

Permalänk
Medlem

Alla ska vara så jävla beronde av sina pengar hela tiden.
JÄVLA musik bransh och JÄVLA film bransh som BARA är ute efter att få pengar och inte underhålla folket.

DET ENDA dem bryr sig om PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR, Världen går åt fel håll!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaidSoft
Självklart är det inte lagligt för personerna som laddar upp/ner, detta är HELT annan fråga och de gör ett direkt brott mot lagen, TPB ska frias för de har inte själv delat något material själva utan de har gett folk i princip samma tjänst som google, en sökmotor för att hitta material, sen om användarna bestämmer sig att missbruka den tjänsten så är det användarna som gör något olagligt.

Du kan hitta hur många olagliga sidor som helst på Google t.ex. och om man ska gå på samma linje som de går så är google minst lika olaglig för de hjälper dig att hitta olagligt material.

Om de skulle gått efter några personer överhuvudtaget så skulle de varit de som la upp sakerna på sidan från början.

Om det är så som du skriver så finns det hopp för friande dom i högre instans. Hej så länge

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apeman90
Alla ni som tänker bojkotta musik & film, akta så ni inte blir stämda av film och skivbolag för "uteblivna inkomster"!

Klockren kommentar... Allt detta är ju baserat runt att personer som fildelar egentligen skulle ha köpt det om de inte kunnat fildela och det finns inga bevis som säger att det är så... De gör så sjuka antaganden att det är löjligt, så ja akta er för att inte köpa saker för då kommer ni bli stämda för utebliven inkomst för ni är förväntade att spendera X antal pengar på sakerna!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

om dom fälls i hovrätten också så vet jag inte vad jag gör....

men man kan ju alltid accesa grannens trådlösa som ett nöd alternativ.. ^^

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem

Trist men inte direkt oväntat. Jag förväntar mig att snubbarna överklagar.