The Pirate Bay fälls

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
De tilldelar en tjänst som kan användas till att tanka olagligt material. Passa på och stäm wesellcd.com - dvdmarknaden.com - cdon.com och alla andra elektronik-affärer på nätet, DVD-R skivorna som säljs kan ju användas till att sprida och kopiera filmen. Så jävla fegt av Sverige, som nån annan sa.
Nu kan våldtäktmännen härja fritt, tydligen har polisen bättre och viktigare grejer att sköta. Skäms fan för att bo i detta land just nu.

ja jag skäms över Sverige jag med fy fan vilket jävla patetiskt litet land detta är så fort USA säger bu hoppar svenska regeringen hopprep sedan blir det som det blir

som metallica sjöng en gång "justice has been raped" nåt sånt har jag för mig från justice for all plattan

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrunkenMonkey
tycker det var bra att de dömdes. dessutom att de betedde sig som oupffostrade barn i domstolen. nu kanske folk lär sig att man får betala för all typ av underhållning.

håna folk i en domstol är ju bara något korkade människor gör.

Folk som du borde inte yttra sig alls.

Du har verkligen inte fattat vad domen leder till?
"You need to see the big picture"

*suck* idiot.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

tre ord till de mesta som rör FILDELNING är:
DET FUNKAR INTE =/

någon som argumenterar emot?

Permalänk
Medlem

Hmm, någon som kan stjäla min bil och lägga upp den på blocket?
Jag stämmer sedan BLOCKET såklart (inte tjuven) på 30miljoner... det är min fiktiva typskada som jag hittat på. Problemet är väl att jag inte har en hord med advokater och kan muta/påverka politiker.

LIKHET inför lagen?
Nej nej.
RIKHET inför lagen.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

våra barn kommer få sådana här lektioner i framtiden när fascismen tagit över.

"The failure of Democracy"

http://www.youtube.com/watch?v=w_urWSSZgwU

storbolag som coca cola, ibm, ford och de stora fruktbolagen förälskade sig väldigt tidigt i fascismen i usa på 20-30 talet. fascismen är en våt dröm för de flesta storbolag.

Permalänk
Medlem

Helt rätt att de blev fällda.

Men tyvärr blir de friade i hovrätten och så blir det samhället som får betala dem skadestånd.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nosslo77
...och inte dömde brottslingar menar du? Det hade varit ett finfint land det.

Borde de inte döma oss FILDELARE isf och inte de som bara erbjuder en tjänst?

Hur jävla blinda är ni?!

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Helt rätt att de blev fällda.

Men tyvärr blir de friade i hovrätten och så blir det samhället som får betala dem skadestånd.

Dock så är det samhället som brutit mot lagen, och fått de stora företagen att "förlora pengar" som de själva utrycker det?

Det är inte piratebay som fildelat, det är samhället.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
du kan väll inte förutsätta att det är korruption så fort det inte går som förväntat.

Du har rätt, hela tpb-målet har förstås förlöpt utan några anmärkningsvärda händelser.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Jao,, Man kan ju fundera på varför USA släppte Annika Östberg till Sverige just nu efter 28 år..

Tjänster och gentjänster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Dock så är det samhället som brutit mot lagen, och fått de stora företagen att "förlora pengar" som de själva utrycker det?

Det är inte piratebay som fildelat, det är samhället.

Du måste skämta. Pirate bay har gjort det möjligt, de har förmedlat upphovsrättskyddat material och underlättat fildelning och försvarat det. Osv.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Det är så fel så det finns inte.

Hade jag varit en av dem så hade jag fan INTE betalat som dem själv sa, SKIT I VAFAN USA SÄGER.

USA är ett jävla skitland rent ut sagt, de tror bara att dem har all makt över alla på denna jord.

FY FAN jag tänker bara tanka i framtiden. TPB får fan värre straff än om du dödar 5 personer i Sverige.

DET är fan sjukt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
våra barn kommer få sådana här lektioner i framtiden när fascismen tagit över.

"The failure of Democracy"

http://www.youtube.com/watch?v=w_urWSSZgwU

storbolag som coca cola, ibm, ford och de stora fruktbolagen förälskade sig väldigt tidigt i fascismen i usa på 20-30 talet. fascismen är en våt dröm för de flesta storbolag.

Storföretagen i Tyskland förälskade sig i Hitler på 20-30-talet, lite för sent upptäckte de sitt misstag ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoman
Jao,, Man kan ju fundera på varför USA släppte Annika Östberg till Sverige just nu efter 28 år..

Tjänster och gentjänster

Jo, men frågan är om det har något med det att göra. Känns rätt långsökt faktiskt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
försvarat det. Osv.

Medhjälp till försvar av fildelning, nästa!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Fick intrycket av att åklagarsidan misslyckats ganska duktigt under rättegången.

Spelar ingen roll. De skulle ha blivit dömda även om de bytte ut åklagaren mot en apa. Domen var lagd innan rättegången ens började känner jag på mig. Låg för mycket politik på spel bakom den frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Du måste skämta. Pirate bay har gjort det möjligt, de har förmedlat upphovsrättskyddat material och underlättat fildelning och försvarat det. Osv.

Piratebay har tillhandahållit en LAGLIG tjänst, det är samhället som nyttjat den OLAGLIGT. Det är samhället som brutit mot lagen och borde straffas.

Om en arbetare på ett byggföretag råkar lämna kvar en hammare på en byggarbetsplats efter arbetstid, någon plockar upp hammaren under natten och bankar ner någon, är det byggföretaget/arbetaren som borde stämmas?

Jag menar, utan byggföretaget/arbetaren skulle det inte varit möjligt att banka ner offret med hammaren?

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Jo, men frågan är om det har något med det att göra. Känns rätt långsökt faktiskt.

Skrevs ju en del om Freddans personliga samtal med presidenten när han var i USA, "bra" PR, det kan vara värt en del i utbyte. Därmed inte sagt att det är så, men det är inte helt otroligt i alla fall.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Jo, men frågan är om det har något med det att göra. Känns rätt långsökt faktiskt.

Med samma beviskrav som det svenska rättssystemet så hade domen varit klubbad för en lång tid sedan.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nandi
Sverige har länge varit ett föregångsland. Vi har länge legat i den absoluta världstoppen vad gäller demokrati, öppenhet, frihet och mänskliga rättigheter. Dessa ideal har vi hållit högt och med rätta varit stolta över. Parallellt med detta har vi även varit en världsledande tekniknation. Datorer och internet, fantastiska uppfinningar, har förenklat vår vardag och öppnat nya möjligheter för kommunikation, kunskapsspridning och ett rikt kulturliv. Vi betalar våra räkningar, kommunicerar förtroligt med vänner, läkare, advokater och journalister. Vi bokar resor, läser nyheter, bloggar, fildelar och har en rik deltagarkultur där man bygger vidare på varandras arbete och delar med sig till varandra.

Det här är något att värna om. Tyvärr är det många som inte insett detta. Många av våra politiker tillhör dem som ännu inte insett att internet faktiskt kan vara det största som har hänt för demokrati, kommunikation och kultur sedan tryckpressen kom, det är faktiskt ingen överdrift.

Dagens politiker är ofta ivriga med att driva igenom lagar för att övervaka oss medborgare och censurera och begränsa internet. Vi i Piratpartiet motsätter oss denna utveckling. Vi kämpar för att behålla ett fritt internet och rätten till privatliv, och motsätter oss därför statlig övervakning av människor som inte är misstänka för brott.

Vi menar också att icke-kommersiell fildelning är något positivt, som kan gynna både skapare och brukare. Vi i Piratpartiet vill därför att spridning av kultur och kunskap ska uppmuntras, inte förbjudas!

Var det svenska folkets röst som godkände FRA:s massavlyssning av oss medborgare?

Var det svenska folkets röst som tillät privata intresseorganisationer att med stöd av IPRED bedriva hetsjakt på oss mellan 1 och 2 miljoner svenska fildelare?

Var det svenska folkets röst som tog fram Datalagringsdirektivet som ska tillåta lagring av information om när, var och till vem du ringer, SMS:ar och mejlar, för att på så sätt kunna kartlägga hela din sociala krets?

Det har inte varit våra röster som drivit på utvecklingen mot övervakningssamhället, men jag hoppas att det blir våra röster som sätter stopp för det!

Mycket bra sagt!

Frågan är bara hur kan vi påverka? Vi borde demostrera som de gör i Frankrike! så trött på alla Svenska mesar...jag börjar verkligen tröttna på alla svenska politiker och EU...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Storföretagen i Tyskland förälskade sig i Hitler på 20-30-talet, lite för sent upptäckte de sitt misstag ...

det fanns fascism bubblande i usa med. det var först Roosevelt som satte stop för fascismen. hade inte han styrt upp landet hade det nog blivit en nazistiskt stat där med.

fascismen nämns en hel del i amerikansk 20 tals literatur som "the great gatsby".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mauk
Tycker alla här inne att vi ska slopa upphovsrätten, har inte en artist rätt till sitt eget alster?

Då skulle upphovsrätten sluta när den som gjort verket dör och inte 70 år efteråt.

Permalänk
Medlem

Förstår inte resonemanget här inne. Som jag skrev förut så handlar detta om påhittad rappakalja för att deras budget inte håller. Det är många som är beroende på sidoverksamheter som omfattas den artist, film, författare etc som står för åtalat. Piratebay ska åtalas igen för annonsintäkterna som de anser sig ha skett olovligt. Förmodligen för att de hoppas kunna tjäna lite slantar de också. Blev de fälld en gång så kan de väl bli det igen resonerar väl dom. Återigen är det bolaget bakom och inte artisterna som tar intiativet. Att Gillou och Lapidus går ut och säger att fildelarna ska få synda för sina brott handlar bara om att det är såna de är. Giriga och medialt uppeggade. De som tryckt på att påverkade domens utgång vet ju alla vilka de är och det är sorgligt att vårat rättväsen agerar så oproffessionellt. Det är lite väl mycket paj-kastning.
Jag anser oavsett vad som är fel eller inte så ska inte privata intressen döma de som begår brott. Vi har ett eget rättssystem för det.
Men det är bara att inse det faktum att våran regering saknar viljan både politiskt och rättssäkert att behålla våran demokrati och integritet. Det som vi en gång var så bra på.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Avstängd

lite läskigt att dom dömde snubben med webbhotellet också. trodde inte det fanns en skans i helvete att han skulle bli dömd, han har ju helt klart inte gjort något olagligt.

Permalänk
Medlem

Lika bra att döma Saab för medhjälp till fortkörning, de säljer ju faktiskt personbilar som går att köra 240km/h med.

Permalänk
Medlem

Re: snorvalpar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Det är sjukt patetiskt att läsa alla inlägg. Till 95% är ni bara ett gäng dumma ungar som helt saknar respekt för rätt och fel. Ni har vant er vid att det ska vara gratis att sno så ni blir arga när nån vill stoppa er.

Fattar ni inte att detta är samma brott som patentintrång. När någon skor sig för egen vinning på någon annans svett och slit så är det ett brott i hela världen. Till skillnad från andra här så anser jag att dessa brott stoppar all utveckling. Det är mycket effektivare att kunderna spenderar sina pengar på det de vill ha och hittar det inget de vill köpa så låter man bli. Då tvingas någon tänka om och vi får bra tjänster.

Jag är trött på att all musik som jag köper är skitproducerad till stor del för att ni skiter i att betala för er. Ni skadar mina prylar som jag köper för egna beskattade hårt förtjänade pengar. DET ÄR PERSONLIGT NI FÖRSTÖR FÖR MIG!

Ni har så konstig moral att ni har totalt bytt plats på rätt och fel. Att pengar har fått en hel ungdom att totalt skita ner sig visar bara på vilket ruttet samhällssystem vi lever i.

Det å vara hänt att ni som pluggar kan fildela lite men alla som har ett jobb och tjänar pengar borde betala för det man tar. Jag har oxå kopierat när jag var yngre (35 nu), och jag har ingen vinning i detta spel.

Jag vill bara få valuta för mine egna pengar och så tycker jag rent allmänt att man ska följa lagen. PB visste att deras tjänster till 95% användes för olaglig verksamhet och då tycker jag man ska ha sitt straff. Att jämför med google är bara dumt och korkat eftersom procentuellt knappt används för brott alls.

Och det är minst lika patetiskt att läsa ditt.
Att bara godtyckligt hitta på en siffra och sen kalla alla man tycker tillhör denna gruppering man skapat för respeklösa dumma ungar är exakt vad många av oss har emot dumheter så som denna dom, IPRED m.m.

Att se hur insnöade vissa är på att det just specikt och enbart skulle gälla giriga ungar som vill ha saker gratis är i sanning en tragisk syn. Detta handlar om så fruktansvärt mycket annat men det räknas inte alls i ögonen på de som ser det hela enbart som att man stoppat någon tonåring från att se filmer utan att betala för det.

Och vart får du påhittade idéer som att det skulle bli mindre massproducerad skitmusik utan piratkopiering ifrån!? Anledning till att det finns massor av sådant är ju just för att sådant faktiskt säljer. I vilken värld lever du där detta skulle förändras bara för att piratkopieringen hindras? Skitmusiken säljer bra MED piratkopiering, tänk bara på vad den kommer göra utan det...

Och sen kan jag säga att det banne mig är lika personligt för mig. Alla godtrogna människor som blint bara tuggar det som stoppas i deras mun och nickar glatt. Du förstör minst lika mycket för mig när jag måste lägga ut mina beskattade hårt förvärvade pengar på 12 urkassa skitlåtar bara för att få tag i den där enda 3-minuters låten jag faktiskt ville ha. För det är vad det handlar om.

Inte att branchen vill komma igång och bara tjäna pengar på det konsumenterna faktiskt vill ha, utan det som är på tapeten är att de vägrar inse att även de måste röra sig med tiderna. Att folk inte längre är villiga att betala för timmar av ren avföring ur sina högtalare bara för att efter X antal inköpta album på skivor som blev omoderna för 10 år sedan ha en musiksamling där 10% är vad de faktiskt vill ha.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrunkenMonkey
tycker inte synd om niklas brandin? han har helt enkelt rätt. så skaffa er ett jobb och betala för underhållningen.

barn är vad ni är. om inte i kroppen så iaf i sinnet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrunkenMonkey
Så du hade inte velat tjäna pengar på det du hade skapat? även om det hade kostat dig flertal miljoner? märkligt vad tröga folk är här

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrunkenMonkey
ska inte alla feta människor här starta ett parti emot detta då också

http://www.e24.se/pengar24/resor/artikel_1251787.e24

Stiliga påhopp, undrar vem som är barn i sinnet?

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk
Medlem

Henry Ford var bland annat hårdför fascist och antisemit som många andra i usa på den tiden.

fast nu börjar jag gå lite off topic...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Piratebay har tillhandahållit en LAGLIG tjänst, det är samhället som nyttjat den OLAGLIGT. Det är samhället som brutit mot lagen och borde straffas.

Om en arbetare på ett byggföretag råkar lämna kvar en hammare på en byggarbetsplats efter arbetstid, någon plockar upp hammaren under natten och bankar ner någon, är det byggföretaget/arbetaren som borde stämmas?

Jag menar, utan byggföretaget/arbetaren skulle det inte varit möjligt att banka ner offret med hammaren?

Du hänvisar ju bara till kryphål i lagar och regler.

Vilken idiot som helst fattar ju att de där fyra har möjliggjort och stimulerat brottslig verksamhet.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Du hänvisar ju bara till kryphål i lagar och regler.

Vilken idiot som helst fattar ju att de där fyra har möjliggjort och stimulerat brottslig verksamhet.

Han hänvisar till logik. Du resonerar som en paranoid politiker som omfamnar sin döende "lag", för att sedan koppla upp den till en respirator. Kryphål = logik... Dåliga lagar = dåliga lagar.