Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

hjälp, micro dimm för gammal bärbar!

Jag rotade lite i morsan rum och hittade en Toshiba Libretto L5 och tänkte använda den för programmering och annat på högskolan.

Jag tänkte dock att det kan vara kunde vara trevligt att maxa RAM-minnet, i det här fallet köpa till ett 256MB Toshiba Libretto Micro DIMM Memory eller dylikt.

Dock är minnet förbaskat dyrt + frakten kan kosta, vilket jag inte tycker är värt en gammal laptop.

Min fråga är alltså, har ni några tips på vart, gärna i Sverige, som jag kan köpa en sådant eller liknande minne? Tar emot alla förslag, har nämligen inte hittat ett ställe som säljer det i Sverige

Tack!

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk
Hedersmedlem

Testat att hitta någon liknande dator? Kanske på blocket eller tradera?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hittade inget på blocket nor tradera, men jag hittade istället http://www.diahmemory.com/toshiba-libretto-l5080tnln-notebook...

vilket är ett helt ok pris. Ska bara kolla upp rykte/recensioner om sidan/företaget och hur pass de hanterar frakt.

Tack för hjälpen dock Jalle64, som vanligt

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk
Medlem

Kingston tillverkar inte längre passande minnen, så de få minnen som finns kvar listas till högt pris, som hos memoryX, eller säljs ut billigt för att inte bli hyllvärmare, som hos Diahmemory. Bara att hoppas att du hittar säljare ur sista gruppen som kan skicka till sverige.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara