Inbyggda begränsningar i Windows 7 RC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Jag är en stolt pirat men jag respekterar och köper antivirus och windows för jag behöver att dom fungerar ordentligt för mig det är kritiskt !

Jag struntar i själva piratandet, men att vara "stolt pirat" är något jag ifrågasätter. Det innebär alltså att du är stolt över att kopiera program, filmer och musik utan att betala. Även om giriga bolag och annat finns som mellanhänder, så är det fortfarande en hel del pengar som går tillbaka till skaparna, artisterna och programmerarna. För all del, var pirat, men var fan inte det bara för piratandets skull.

Permalänk
Medlem

De här var ju ingen direkt nyhet iom att de stod när man laddade ner de från MS, men de är jag inte först om att nämna;)

Riktigt generös testtid av MS. Har testat w7 Build 7000 för några månader sedan, gillade de skarpt, förutom att ljudet sprakade. Nu blir de till att slänga in de igen(RC):)

Permalänk
Avstängd

Microsoft bjuder aldrig på gratis lunch.

Dom vill bara att du ska beta-testa deras grejer, inte heller får du betalt för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Microsoft bjuder aldrig på gratis lunch.

Dom vill bara att du ska beta-testa deras grejer, inte heller får du betalt för det.

När jag var på ett seminarium hos Microsoft så bjöd de på lunch faktiskt.

Hur många av de som kör betan har skickat en betarapport? Dessutom är det fritt val att testa eller inte. Man är inte tvungen att betatesta deras produkt.

Permalänk
Medlem

Trodde först det var någon annan sorts begränsning, typ att en viss del program inte fungerade (med flit) exempelvis. Att RC1 blir rätt så oanvändbar efter 1 Mars (det vill säga om man inte kommer kunna starta datorn igen efter de där 2 timmarna) berör inte mig. Jag lär nog ha fullversionen installerad på 2 av mina datorer vid det laget.

Permalänk
Medlem

Mkt bra att de har så pass lång testtid på RCn. Ju längre tillgänglighet desto bättre, gäller även släppkandidater.
Bra gjort MS.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klaus
Win7 är helt OKay,men att man har köpt Vista Ultimate helt i Onödan det tycke jag inte om.Där fick Microsoft alla Fall över 3100,- Papps från mig,och nu en gång till det är orättvis tycker jag.Nonting ska de få men inte so mycket.Mvh.........Klaus

Du behöver ju inte uppgradera, jag kommer nog vänta ett tag jag också...
DX11 ska ju komma till Vista också, så jag känner mig inte så tvingad att uppgradera då jag spelar mest ^^

Men jag tycker W7 ser redigt trevligt ut, lika trevligt som Vista såg ut när man fortfarande hade XP (alltså grafiskt) Och det verkar ju vara hyfsat stor prestandaförbättring också, vilket också är mkt välkommet.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

På andra Sidan,tänk att det fans ingen Microsoft-Stenålder väre detta.Mvh.....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Generöst, och man får tid att prova på detta os ordentligt!

Fortsätter Microsoft på denna bana så bryr jag mig inte så mycket om 2h begränsningen, då jag med stor sannolikhet kommer att köpa det efter utprovning, förutsatt att jag gillar det.

Dom ger mig ju en ärlig chans att prova på´t, därför kommer jag heller inte att pula med diverse piratkopior, och "cracks" m.m. till dom

Håller dock tummarna för att priset blir lika generöst!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fark
Håller dock tummarna för att priset blir lika generöst!!

Det jag verkligen hoppas är att priset för Vista->Windows 7 uppgradering blir lågt. Fast känner jag MS rätt blir det standard uppgraderingspriser ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det jag verkligen hoppas är att priset för Vista->Windows 7 uppgradering blir lågt. Fast känner jag MS rätt blir det standard uppgraderingspriser ändå.

Absolut, det kommet att bli intressant, kan vi hoppas i alla fall !! Man kan verkligen hoppas att MS får en enormt bra respons från användarna, och att dom ser att alla tjänar på att dom gör såhär. MS har ju faktiskt en chans att göra något bra av det här, operativet i sig självt verkar ju vara/bli omtyckt av många.

Sen hur priset kommer att se ut när det väl är dags, och folk med Vista vill ta klivet upp till 7:an som sitt primära os, ja det återstår att se? (peppar, peppar)