Fortfarande osäkert om telekompaketet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbman
Har du sett hur folk bor därnere där det hålls på?

Du hade inte bott så i 20 minuter utan att börja gnälla, det kan jag lova dej, så att svartmåla människor för att de gör uppror när det är skit tycker jag att du kan lägga av med!

Jag har vänner därute och de har det helt ok när vi snackar vardag. Dessutom cyklar jag genom rosengård nästan dagligen! Det är ett hel lugnt område och inte mer annorlunda än där jag bor strax utanför möllan..

Har du varit därute? Bor du ens i Malmö?

Vi tar hit dem för att vi "räddar" deras liv ifrån där dem bodde förut, borde de inte vara glada istället för att klaga?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
"Hej, jag heter DAoG. Jag är inte rasist för jag gillar japanska tjejer och ogillar svenska tjejer."

Skärp dig.

Sluta döm folk, idiot. Bara för att man tycker att Sverige tar in för många invandrare o vill ha ut en hel del, då är man inte rasist.
Dem riktiga rasisterna är ju fan dem från mellanöstern mm... Jävligt mycket skitsnack om oss "svennar". Typ "Jag pissar på Svenska flaggan". Jag kan ju inte direkt döma alla över en kam, men jag vet en hel del som är så.
Ni som klagar i Rosengård... Vi kan ju jämföra med detta:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_168836.svd

Aja nu kommer jag inte återvända till denna tråd. den har gått överstyr. Men idag är ju alla Svenskar rasister så fort man nämner nått det är ju bara sjukt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Vi tar hit dem för att vi "räddar" deras liv ifrån där dem bodde förut, borde de inte vara glada istället för att klaga?

Jag antar att allt är så enkelt förklarat av dej? Har du hört talas om post traumatisk stress? Har du hört talas om att våra beteenden och vår fysiologi och psykologi är komplicerade saker? Har du tänkt någonsin innan du pratar om saker överhuvudtaget?

Glada istället för att klaga? Jag hoppas du antingen är ironisk eller att du skäms!
Har du hört talas om hur vi i väst sugit ut den tredje världen? Att vi borde ge tillbaks så mycket mer än vad vi faktiskt gör?

Jävla Svennementalitet! (Och ja, jag är själv svenne)

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
, tänk på att många av gubbarna i EU faktiskt inte förstår vad internet innebär.

Bara det där är en anledning att bli jävligt irriterad. Hörde en moderat EU-politiker här om dagen som i stort sett pumpade ut vad upphovsrättslobbyn tryckt i henne om telekompaketet. Jag mådde illa när hon värderade skivbolagens vinstintressen högre än medborgarrätt. Det värsta var att hon hade mage att stå och säga det i TV. Usch. Tyvärr kan jag inte komma ihåg vad denna otroligt lättpåverkade (eller mutade?) kvinna heter så vi kan undvika att rösta på henne.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbman
Jag antar att allt är så enkelt förklarat av dej? Har du hört talas om post traumatisk stress? Har du hört talas om att våra beteenden och vår fysiologi och psykologi är komplicerade saker? Har du tänkt någonsin innan du pratar om saker överhuvudtaget?

Glada istället för att klaga? Jag hoppas du antingen är ironisk eller att du skäms!
Har du hört talas om hur vi i väst sugit ut den tredje världen? Att vi borde ge tillbaks så mycket mer än vad vi faktiskt gör?

Jävla Svennementalitet! (Och ja, jag är själv svenne)

JA DET ÄR VÄLDIGT SNÄLLT ATT KASTA STEN PÅ BRANDMÄN!

Jag vet inte riktigt vilka länder du syftar på. Finns ju västbanken(som jag faktiskt tycker synd om) jävla religöst krig eller vad man ska kalla det.

Men hur har vi i väst sugit ut dem i 3:dje världen?.. Jag vet inte riktigt där.
Det finns många bra krig o även en hel del dåliga sådana.
Vi kan kolla på Amerikanska inbördeskriget, jag ser det på den positiva sidan.
Slaveriet var dåligt men även bra, kolla bara hur många svarta människor som lever ett bra liv i USA.

Men du kanske tänker lite mer nutid så som vad som händer i Somalia, för att invandringen har ju ökat en hel del från dem. Det har ju sin historia.

Fast jag måste väl nog ändå mest skylla på de svenska politikerna som tar hit dem o ger dem ett "helvete" men jag vet inte riktigt hur dem mår...
Men de har ändå ingen rätt att före ett helvete varje dag när det är missnöjda. O det är väl inte direkt något nytt att Sverige nästan tar in mest invandrare i Europa.

Men men... ge mig lite mer konkreta exempel på hur vi har sugit ut dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
JA DET ÄR VÄLDIGT SNÄLLT ATT KASTA STEN PÅ BRANDMÄN!

Jag vet inte riktigt vilka länder du syftar på. Finns ju västbanken(som jag faktiskt tycker synd om) jävla religöst krig eller vad man ska kalla det.

Men hur har vi i väst sugit ut dem i 3:dje världen?.. Jag vet inte riktigt där.
Det finns många bra krig o även en hel del dåliga sådana.
Vi kan kolla på Amerikanska inbördeskriget, jag ser det på den positiva sidan.
Slaveriet var dåligt men även bra, kolla bara hur många svarta människor som lever ett bra liv i USA.

Men du kanske tänker lite mer nutid så som vad som händer i Somalia, för att invandringen har ju ökat en hel del från dem. Det har ju sin historia.

Fast jag måste väl nog ändå mest skylla på de svenska politikerna som tar hit dem o ger dem ett "helvete" men jag vet inte riktigt hur dem mår...
Men de har ändå ingen rätt att före ett helvete varje dag när det är missnöjda. O det är väl inte direkt något nytt att Sverige nästan tar in mest invandrare i Europa.

Men men... ge mig lite mer konkreta exempel på hur vi har sugit ut dem.

Ett konkret exempel är hur vi i väst pumpat ut avgaser och skit i luften i ett århundrade nu ungefär. Det är de fattiga länderna som betalar priset för det till exempel. Vi skickar en massa trasig elektronik som en massa människor skadas av. Vi lägger våra företag därnere så vi slipper betala arbetare så mycket i lön, kollektivavtal vad är det? Barnarbete..
Ja, det finns en uppsjö av faktorer..

Sen att man inte ska bete sej som svin det vet väl jag också. Men det är inte särskillt konstruktivt att resonera som du och många med dej gör! Om du tycker att det är så jävla pissigt vad de håller på med, ta o hjälp till istället! Mobilisera massa människor för att hjälpa dessa skadade individer som håller på.. Eller de människor som bor i dessa "ghetton" som är vanliga knegare som (du?) och jag!

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk

Kan ni såga snacket nu eller? Detta är en tråd om Telecompaketet på ett datorrelaterat forum. Börjar nästan ångra att jag skrev ett politiskt inlägg i denna tråden, men det finns ju ett par stycken som börjat använda tråden som en chat nu.

Herbman, DAog m.fl : flashback har politiska forum. Kan vara ett tips att fortsätta diskussionen där.

Moderators: Kan ni inte börja hota lite med varningar? Suger skit fall varenda nyhetstråd ska balla ut som denna. Sätt ner foten nu please

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aza_gnaget
Kan ni såga snacket nu eller? Detta är en tråd om Telecompaketet på ett datorrelaterat forum. Börjar nästan ångra att jag skrev ett politiskt inlägg i denna tråden, men det finns ju ett par stycken som börjat använda tråden som en chat nu.

Herbman, DAog m.fl : flashback har politiska forum. Kan vara ett tips att fortsätta diskussionen där.

Moderators: Kan ni inte börja hota lite med varningar? Suger skit fall varenda nyhetstråd ska balla ut som denna. Sätt ner foten nu please

Förlåt.. försökte avsluta men jag blir så förbannad på människor som inte tänker innan de talar..

Sry än en gång. får tråda på Flashback som du sa!

Peace!

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem

Telekompaketen o allt vad de nu håller på med ger oss enbart ett incitament att dyka under jorden igen! Back to the 80's med andra ord och copyparty tiden! Tur att vi har stooora jävla lan idag där vi kan träffas o swappa prylar oxå! Samt lösningar med anonymitet online som man skulle kunna tillämpa om de här lagarna får allt för starkt fäste..

Jag har iofs svårt att se hur vindarna skulle kunna vända till fördel för nöjesindustrin och upphovsrättslobbyn, jag blir bara så förbannad på deras intentioner och att girighet är ett attribut som vi höjer till skyarna i dagens samhälle..

Men, det skadar ju inte att vara beredd och redo för eventuella förändringar framöver..

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbman
Telekompaketen o allt vad de nu håller på med ger oss enbart ett incitament att dyka under jorden igen! Back to the 80's med andra ord och copyparty tiden! Tur att vi har stooora jävla lan idag där vi kan träffas o swappa prylar oxå! Samt lösningar med anonymitet online som man skulle kunna tillämpa om de här lagarna får allt för starkt fäste..

Jag har iofs svårt att se hur vindarna skulle kunna vända till fördel för nöjesindustrin och upphovsrättslobbyn, jag blir bara så förbannad på deras intentioner och att girighet är ett attribut som vi höjer till skyarna i dagens samhälle..

Men, det skadar ju inte att vara beredd och redo för eventuella förändringar framöver..

I detta worst-case-scenario så är just dessa visioner en ljusglimt.
Du fick just ner i text hur mina våta drömmar ser ut i dessa höstande tider.
Anonymitet kan lagföras bort till viss del iofs, men då kommer vi bara använda oss av stördata. Nätet kommer bli långsammare, då infrastrukturen kommer att kosta för mycket med dessa lagar, samt eventuella försök till att styra informationflödet genom störning och strypning. Men det gör inte oss något, vi har kunskapen, oss stoppar ingen. Svensson lider däremot.

Tyvärr, så kommer minsta reglering av fri kommunikation och direktdemokrati att leda till att vi bromsar in vår utveckling. Det enda man får när man sätter pengar främst är failware. Detta förstår allt för få av våra sittande styrande, men så är de inte från the Internets heller..

Jag chansar med gott mod på PP, för jag vet att det behövs idag och jag vill ha in samma kunskap i etablerade partier, i Sverige och i EU.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
JA DET ÄR VÄLDIGT SNÄLLT ATT KASTA STEN PÅ BRANDMÄN!

Jag vet inte riktigt vilka länder du syftar på. Finns ju västbanken(som jag faktiskt tycker synd om) jävla religöst krig eller vad man ska kalla det.

Men hur har vi i väst sugit ut dem i 3:dje världen?.. Jag vet inte riktigt där.
Det finns många bra krig o även en hel del dåliga sådana.
Vi kan kolla på Amerikanska inbördeskriget, jag ser det på den positiva sidan.
Slaveriet var dåligt men även bra, kolla bara hur många svarta människor som lever ett bra liv i USA.

Men du kanske tänker lite mer nutid så som vad som händer i Somalia, för att invandringen har ju ökat en hel del från dem. Det har ju sin historia.

Fast jag måste väl nog ändå mest skylla på de svenska politikerna som tar hit dem o ger dem ett "helvete" men jag vet inte riktigt hur dem mår...
Men de har ändå ingen rätt att före ett helvete varje dag när det är missnöjda. O det är väl inte direkt något nytt att Sverige nästan tar in mest invandrare i Europa.

Men men... ge mig lite mer konkreta exempel på hur vi har sugit ut dem.

Jag trodde att du sa att du inte skulle komma tillbaka till den här tråden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naaium
Jag trodde att du sa att du inte skulle komma tillbaka till den här tråden?

Känner bara ett begär på att svara... precis som nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naaium
Jag trodde att du sa att du inte skulle komma tillbaka till den här tråden?

Som sagt kolla in på https://www.flashback.info/showthread.php?t=898118 så kan du se hur dina älsklingar sköter sig och kolla även in på http://svt.se/svttext/web/pages/118.html men om dom mot förmodan har bytt ut texten tills du kollar det så lyder det så här:

Poliser dygnet runt i Rosengård

Polisen i Malmö har fått nog av
oroligheterna i stadsdelen Rosengård.
Därför ökar man nu närvaron i stads-
delen. Där kommer att finnas unifor-
merad och civil polis dygnet runt.

För att klara uppgiften tar Malmö-
polisen hjälp av polis i hela Skåne.
Meningen är att poliser utifrån skall
jobba i Malmö med andra ärenden medan
poliser som har lokalkännedom i
Rosengård skall fortsätta jobba där.

Insatsen i Rosengård har inget slut-
datum utan kommer att pågå tills
lugnet har återställts. Främst ska
möjligheterna att lagföra brott öka.