Permalänk

Grafik i CRYSIS?

Tjena.

Jag spelade tidigare CRYSIS på "High" och det flöt fint. Blev lite för mkt på "Very High". Vet att CRYSIS är ett av det mest krävande speln hittills.

Köpte CRYSIS WARHEAD + CRYSIS WARS i helgen.
Tycker att det inte flyter på llika bra längre.

Kör på uppl. 1680x1050 och inställningen är typ på medel nu.
Var ute och körde MP och det kändes segt. Musen hängde inte med och det mesta var segt och laggigt.

GRFK: NVidia 8800 GTX (funkar jättebra på alla spel utom just CRYSIS)
PRC: Intel Core 2 Duo 2.13
Minne: 4x1Gb 800Hz CorsAir.

Har kört på denna burk i drygt 2 år nu och är väldigt nöjd, men vet ju att utvecklingen går frammåt och att man ska hänga med.

Är det något annat än grafikkort jag behöver uppgradera?
Kan någon ge tips på antingen Grafikinställningar m detta kort el. ge tips om ett bra HDMI-Grafikkort för en rimlig summa? Har beställt en HDMI/FULL HD-skärm nämligen.

Tacksam för svar

Permalänk

du skulle nog behöva klocka din processor en del, hur mycket minne har du på ditt grafikkort?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Det "felet" du kanske gör med Crysis Warhead är att du spelar det i DX10 det drar ner ca 5-10 fps oavsätt om du kör på very high eller high. Då Vanliga Crysis alltid är dx9 i high och endast dx10 på very high. Krångligt :S hoppas du förstår. Högerklicka på Crysis Warhead och klicka play in dx9 sen väljer du bara high ingame eller till och med very high.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem

Du säger att det känns segt och att musen "inte hänger med"? Det kan vara så att du har Vsync påslaget. Det brukar ofta orsaka att musen blir seg.

Permalänk

Crysis Warhead är bättre optimerat och skall flyta bättre.
Kolla som sagt ovan att du kör i dx9 och inte dx10.

Permalänk

DX10 skapade rejält med input lag för mig, testa DX9, man ser knappt någon skillnad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
du skulle nog behöva klocka din processor en del, hur mycket minne har du på ditt grafikkort?

768Mb

Permalänk
Medlem

Jag har 8800GTX och det fungerar "bra" även med vertical sync (orka flimmer), men så kör jag i DX9.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Det är nog som ni säger ang. DX10.
Jag har märk att det står DX10 i startfältsrutan när CWARS e på G att startas.
Det är dock den enda START-ikonen jag har i CW-mappen. Hur ändrar jag det? Jag valde att inte ha några ikoner på skrivbordet.
Har för mig att man hade en DX9 o en DX10 som alt. på skrivbordet. Vet inte då jag inte har det installerat just nu, endast CW.

Tack för alla tips