Killing floor dags i helgen

Permalänk

Fan, vill ju spela nu!NUUUUU

Permalänk

Går att spela nu. Eller iaf att starta spelet. Kommer dock inte in på någon server =/
Edit: Kom in på en kolsvart bana och fick skjuta lite, men varade i tre minuter kanske sen lade den ner.
Går inte joina en endaste server.

Totalbuggigt i menyerna. Den söker efter server trots att man avbrutit. Fick stänga ner spelet på annat sätt än från menyn för det gick inte att gå tillbaka från serverlistan.

Köp inte skiten, än iaf.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

nope, går fna itne joina en enda jävla server. Testade singelplayer men det var ingne höjdare. Kan vara nice som co.op om dom får skiten att fungera:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Köp inte skiten, än iaf.

Det är bra Jthee det tänker jag inte heller

Visa signatur

NIL

Permalänk

Cabooooose! Botox vi får lira L4D istället.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Avstängd

kom ej heller in på någon server. men jag har inte sett några buggiga menyer iaf. men jag tänkte äsch jag prövar spelet litegrann själv. sätter på nightmare tänker att spelet är vell ganska lätt. höll fan på att skita på mig av alla monster och vilken jävla panik jag fick. satte mig i ett hörn tillslut tänkte att dom har bara ett håll att komma ifrån nu så kanske jag klarar av de lite lättare. men tro fan att väggen jag har ryggen imot är ett skynke >.<

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

lirade med 6 polare idag , jävlar va nice det var! passade på att hyra en privat server med rätt värt.

Permalänk

Jag kom in på en server direkt när det startade.

Jämfört med L4D så är spelet mycket mer "horror", det är mörkt och monstrena ser ut att vara tagna direkt från Silent Hill.

Man har inget sikte vad jag kunde få fram. Du fick lov att köra "manuell zoom" som i t.ex. CoD spelen. Dvs. att man använder vapnets egna fysiska sikte.

Det första jag märkte var att det var otroligt svårt. Du startade mitt ute i ingenstans där det är mörkt och jävligt. Sen börjar det skrika och låta, 30sekunder senare kommer det en våg av zombies. På banan jag körde så var det 7 vågor totalt. Vi överlevde inte ens första vågen.

Slutade med att alla fick slut på ammo och började köra John Rambo med kniven.

Det fanns någon/något kallandes "trader" som var en bit bort (en slags radarfunktion visade). Jag antar att man ska ta sig dit i grupp för att kunna köpa lös tyngre vapen. Den gruppen jag var med hade andra planer än att försöka ta sig till tradern.

Spelet var svårt och kanske kan ses som ogästvänligt för spelaren. Men jag har en känsla av att spelet skulle kunna vara riktigt roligt om man satt alla 6 på ventrilo/teamspeak och verkligen försökte.

Ska ge det ett till försök när jag kommer hem ikväll

Permalänk

jag är gärna på nårra rundor om det fungerar idag

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

japp då har man köpt de från jobbet! ska bli riktigt kul att spela senare

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Jag kom in på en server direkt när det startade.

Jämfört med L4D så är spelet mycket mer "horror", det är mörkt och monstrena ser ut att vara tagna direkt från Silent Hill.

Man har inget sikte vad jag kunde få fram. Du fick lov att köra "manuell zoom" som i t.ex. CoD spelen. Dvs. att man använder vapnets egna fysiska sikte.

Det första jag märkte var att det var otroligt svårt. Du startade mitt ute i ingenstans där det är mörkt och jävligt. Sen börjar det skrika och låta, 30sekunder senare kommer det en våg av zombies. På banan jag körde så var det 7 vågor totalt. Vi överlevde inte ens första vågen.

Slutade med att alla fick slut på ammo och började köra John Rambo med kniven.

Det fanns någon/något kallandes "trader" som var en bit bort (en slags radarfunktion visade). Jag antar att man ska ta sig dit i grupp för att kunna köpa lös tyngre vapen. Den gruppen jag var med hade andra planer än att försöka ta sig till tradern.

Spelet var svårt och kanske kan ses som ogästvänligt för spelaren. Men jag har en känsla av att spelet skulle kunna vara riktigt roligt om man satt alla 6 på ventrilo/teamspeak och verkligen försökte.

Ska ge det ett till försök när jag kommer hem ikväll

Upptäckte under singelplayerliren så blev tradertillgänglig just efter man dödat varje våg.
Det man kan göra är at tköpa lite vapen o ammo och skyddsväst, lite fjantigt med urvalet men det får man väl acceptera helt enkelt för 140 spänn:)

EDIT: Kommit in på ens erver nu o spelat på samma ett tag nu, fy fna så roligt det är:) Länge sen jag skrattade åt all kaos som kan uppstå:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Upptäckte under singelplayerliren så blev tradertillgänglig just efter man dödat varje våg.
Det man kan göra är at tköpa lite vapen o ammo och skyddsväst, lite fjantigt med urvalet men det får man väl acceptera helt enkelt för 140 spänn:)

Haha fasen va fint!

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

Är det lika kul som L4D? Tycker inte det ser så kul ut på videosarna..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

Om ni inte får fram några servers inne i spelet så prova att sök direkt via steam ute på skrivbordet, funkar för mig och har kört sammanlagt 2 timmar idag.
Dock tycker jag spelet verkar för lätt, men kan nog bero på svårighetsgraden på dom servrarna jag vart inne på.
Men högre svårighetsgrad och trevligt folk att spela med så tror jag det kan va riktigt kul.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delok
Är det lika kul som L4D? Tycker inte det ser så kul ut på videosarna..

dom ser inte roliga ut. men när du väl sitter och spelar så blir du väldigt nervös när dom kommer från alla håll och kanter:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boboinho
Om ni inte får fram några servers inne i spelet så prova att sök direkt via steam ute på skrivbordet, funkar för mig och har kört sammanlagt 2 timmar idag.
Dock tycker jag spelet verkar för lätt, men kan nog bero på svårighetsgraden på dom servrarna jag vart inne på.
Men högre svårighetsgrad och trevligt folk att spela med så tror jag det kan va riktigt kul.

Du, kan säga att teamet jag spelade i blev butfucked. Vi kom till bossen 1 gång under 5 banor. Men han redigt våldtog oss. Tror vi bara spelade på normal elelr nivån över det. Iofs var alla lvl 0 eller 1 på sina saker men ritkgit nice var det. Skrattade åt all kaos som uppstod:)

Permalänk
Medlem

ens typiska lycka att inte hinna upptäcka detta medan erbjudandet varade.. nu när spelet är släppt är det Mycket dyrare och frågan är ju om spelet är värt den summan.. ligger väl på ungefär 200spänn?
får se om flera köper detta.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Såja, nu har ni hunnit prova lite. Då kommer min fråga. Om man tänkt sig köpa det här spelet eller left 4 dead, vilket rekommenderas? Och varför?

Edit: Kan tillägga att det inte är fråga om att spela själv. Coop som gäller givetvis.

Permalänk
Medlem

Har inte köpt spelet än, vilket betyder 40 spänn mer för mig

Tycker iaf att Killing Floor verkar vara läskigt, L4D är inte i närheten av att vara läskigt, får se hur det mäter sig mot L4D när det gäller gameplay osv.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Avstängd

jag älskar spelkänslan i spelet. den är mycket bättre än till l4d. det är roligt. kan tänka mig det är roligare om du sitter med bara folk du känner etc. men hittils så gillar jag spelet iaf.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Blir nog ett köp i kväll tror jag. Att betala 40 kr extra är ju fan ingenting.

Permalänk

Tycker att det var ganska roligt, lätt värt pengarna iaf!
Det lär släppas lite nya maps, de som finns räcker inte på långa vägar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anilusion
Blir nog ett köp i kväll tror jag. Att betala 40 kr extra är ju fan ingenting.

Nej, naturligtvis inte, men det gick ju att få billigare igår, så det känns ju lite fail

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

Hur många banor finns det just nu och hur lång tid tar dem att spela igenom?

Permalänk

Det är 4-5 banor tror jag, kan ta väldigt lång tid beroende på svårighetsgrad! Man får välja hur lång tid spelet ska ta, antar att det är antalet waves man väljer.

Permalänk

Rätt skönt spel nu när man kan joina servrar. Men lär tröttna fort på det här asså. Det här är inte mycket läskigare än L4D.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Rätt skönt spel nu när man kan joina servrar. Men lär tröttna fort på det här asså. Det här är inte mycket läskigare än L4D.

L4D är ju inte läskigt alls, tycker iaf inte jag, zombiesarna i L4D ser för mänskliga ut för att vara läskiga.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Du, kan säga att teamet jag spelade i blev butfucked. Vi kom till bossen 1 gång under 5 banor. Men han redigt våldtog oss. Tror vi bara spelade på normal elelr nivån över det. Iofs var alla lvl 0 eller 1 på sina saker men ritkgit nice var det. Skrattade åt all kaos som uppstod:)

Jo jag märkte det jag med, att normal och uppåt blev rejält svårare. Men Standardsvårigheten var på Beginner. Dock kommit Uppdate nu!

Killing Floor Update Released
Updates to Killing Floor have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

Server Browser

- Fixed the in game server browser not showing all servers
- Fixed the "Perks enabled server" icon not showing up in the server browser
- Fixed some server browser filters not working right. Also added the ability to filter servers by Perks enabled and filter by difficulty
- Added the ability to sort the server list by difficulty
- Servers that cannot be reached because they are behind a firewall will show up with a ping of 9999 in the server browser. This is the cause of most "connection failed" messages
- Fixed the "Stats Name/Password" popup box that was popping up but shouldn't have been-
- Fixed a "Warning" box that was appearing but shouldn't have been
- Added a message when attempting to host a listen server notifying the user what ports they must have open on their firewall to host the game

Other Fixes
- Shortened the default length of time the server waits before the map changes
- Set proper defaults for Difficulty/Game Length - right now it defaults to Beginner/Short, changing this to Normal/Medium
- Fixed dead enemies disappearing instantly on a Listen Server for other players
- Fixed game not showing up in Gamespy
- White list - creating a white list of server mutators that can be used while still allowing perks

Permalänk
Medlem

Köpte spelet nu :D:D

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
L4D är ju inte läskigt alls, tycker iaf inte jag, zombiesarna i L4D ser för mänskliga ut för att vara läskiga.

Sa inte att det var läskigt heller.

Bra med patchen!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB