Permalänk
Medlem

Synka mappar

Jag har aldrig under mitt 10 åriga data liv, synkat / uppdaterat mappar till en annan burk i windows förut. Jag sökte i forumet men fick kasst med hits

Scenariot är följande.. har ett antal mappar på en burk (min desktop) som jag vill först & främst ska bli kopierade till en annan dator (reserv) i mitt hemnätverk.. (simpelt ?) sen ska dessa mappar & filer på "reserv" hållas uppdaterade - beroende på vad jag gör på "desktop" - raderar jag en map/fil på desktop ska desamma göras på reserv.. etc..

Hittade Windows Live Sync ? - den klarar biffen ?

Edit: Jag kör Windows 7 RC - andra datorer är Win 7 RC & Win Vista

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Det där låter som ett jobb för NTI Shadow.

Det har jag själv använt många gånger för att i realtid synka mappar från Dator A till Dator B, eller tvärtom. Du kan ställa in hur det skall fungera, om filer tex skall raderas direkt från Dator B och du raderar från Dator A, eller tvärtom förstås. NTI Shadow är också väldigt bra för att synka externa hårddiskar med interna diskar.

Jag har precis installerat W7 RC, så jag vet inte hur bra NTI Shadow fungerar med W7 RC.

/Roger

Permalänk
Medlem

Ok.. tack

$39 :/ tur det finns trials.. ska testa..

Återkommer med hur det fungerar

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Offline Files?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Några tips på gratis synkprogram:

http://synkron.sourceforge.net

http://directorysync.sourceforge.net/

Första alternativet är en favorit för egen del.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Cross-platform, fritt & GPL - kan det bli bättre ? .. det måste jag kika på också * thumbs up *

Edit.. ser att det är en QT app - hur mkt extra installerar den då? - jaja - ska kolla iaf

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes

http://directorysync.sourceforge.net/

Riktigt nice, precis vad jag behövde

Gillar att det är så enkelt, att det funkar manuellt, att man kan previewa innan man kör, samt att man kan ställa in vad man vill i stort sett

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Tar upp denna gamla tråd igen. Någon som vet om man kan få Synkron att startas som en tjänst i windows? Synkron - Folder synchronisation

Har alltid kört syncback förut, men den senaste versionen verkar göra filsystemet korrupt, så tänkte att jag skulle prova nått annat program ett tag för att se om det blir bättre.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm