Diablo 2-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Hur är det egentligen? Går JMOD köpa ingame? Typ larzuk eller MÅSTE man hitta den? Minnet sviker mig i denna fråga. Vore gött o veta vid ladder rs.. Vilket dom säkert ändrar på

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Hur är det egentligen? Går JMOD köpa ingame? Typ larzuk eller MÅSTE man hitta den? Minnet sviker mig i denna fråga. Vore gött o veta vid ladder rs.. Vilket dom säkert ändrar på

Det går väl endast att köpa? Men är det inte av Anya typ? Inte heller 100% säker

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

bara hitta eller cuba (spara baal monarchs and get going;D)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
bara hitta eller cuba (spara baal monarchs and get going;D)

WOOT?? Gåre cuba till jmod?!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

ofc-

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

3 pgems + blå monarch, men den bör ju vara hög ilvl så hitta den från baal eller diablo eller nilathak typ..

Citat:

3 Perfect Gems (of any type) + 1 Magic Item = 1 New Random Magic Item of the Same Type

You can use this formula to get another chance at a Magic Item of the same type. The ilvl = ilvl. This means to use 100% of the ilvl of the input item. It's important to note the difference between "the ilvl is set to a fixed number" like what happens in some recipes and "the ilvl of the output is exactly the same as the ilvl of the input" as is the case here. So if you're cubing for +skills Grand Charms, for example, you want to use Charms starting from late Nightmare, not ones that dropped in the Normal Blood Moor. You can use this formula (with an Amulet) to create a +2 Skills Amulet. And you cannot Gamble one before Character Level 84. Be warned however, that the chances of getting that on an Amulet might be very low (considering everything is available) and it might take a lot of tries. Rare Items cannot be used with this formula to create new Rare Items. You can also use this on Charms and Jewels.

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/cube.shtml

Permalänk
Medlem

Är 4-sockad Gothic Plate (128 def) bra till något runeword?

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det.

Är tyvärr inte så många armors som har bra def per str req förhållande.

Bra armors: Dusk Shroud, Archon Plate och Mage Plate.

Wirefleece, Scarab Husk och Wyrmhide är också rätt bra.

Ibland väljer man även en armor för "skinnet's" skull (d.v.s hur din gubbe ser ut när du har den på dig).

Tänk på att Superior alltid är en fördel när du ska göra runewords. På defense saker (armor, sköldar, hjälmar) så kan de ge upp 5-15% enhanced defense och 5-15% increased max durability.

På vapen kan du få 5-15% enhanced damage, 5-15% increased max durability och 3 to attack rating när det är superior.

En annan sak som kan vara värd att tänka på är att olika armors har olika tyngd: light, medium och heavy. Dessa påverkar hur snabbt din karaktär springer.

Info om tyngden för alla armors (samt massor av annan info) hittar du här:
http://classic.battle.net/diablo2exp/items/weaponsandarmor.sh...

Permalänk

tänkt på att en non superior armor kostar typ 30k o laga en superior 1,xmiljoner...

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
tänkt på att en non superior armor kostar typ 30k o laga en superior 1,xmiljoner...

Prexis, har man sen dessutom inventoryt fyllt med charms så kan man inte plocka upp saker och sälja heller. Så man får försöka spara alla ral och ort runor och laga superior grejorna i kuben.

Permalänk
Medlem

Miljoner? Nja, tror jag aldrig har sett så mycket.
Värsta jag har sett e 500k tror jag.

Men det är ju det man sparar ral/ort till (precis som Myllerman säger), för att cuba tillbaks full durability utan att de kostar gold

Permalänk

som sagt över en miljon är enkelt denna har inte blivit gul än och har 7/22 dura kvar-

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
http://img36.imageshack.us/img36/6798/screenshot005d.jpg

som sagt över en miljon är enkelt denna har inte blivit gul än och har 7/22 dura kvar-

oj, låter du dom gå sönder så mycket? xD
då kan jag förstå att man kommer upp i miljoner-värden

nä, jag brukar gå och reparera hos charsi eller annan typ 1-2 gång var/vart annat game (beroende på hur länge jag sitter i gamet)

blir nog inte lika dyrt om man går små 1-5 durability reparationer ofta än om man gör det mer sällan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
oj, låter du dom gå sönder så mycket? xD
då kan jag förstå att man kommer upp i miljoner-värden

nä, jag brukar gå och reparera hos charsi eller annan typ 1-2 gång var/vart annat game (beroende på hur länge jag sitter i gamet)

blir nog inte lika dyrt om man går små 1-5 durability reparationer ofta än om man gör det mer sällan.

Runewords ar alltid dyra att reparera jamfort mot items utan runeword. Darav priset. Bara att reparera i kuben istallet.

Edit: Ska tamefan ta och lasa ovanstanende inlagg innan jag postar nasta gang...

Permalänk
Medlem

Vore bra med en lista på alla vita, grå och blåa items som är värda att spara.
Lätt att råka sälja / lämna på marken saker som är värde en hel del fg bara för man inte har koll.

Nån har en sån i länksamlingen ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

självklart använder man rals när man reparerar- jag kan inte reparera så ofta heller då jag kör ~95% pvp (100 med charen i fråga) och att folk har svårt och se vad som är ditt och mitt.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
priceguide för ladder: http://forums.d2jsp.org/index.php?showtopic=30570217&f=170

non-ladder: http://forums.d2jsp.org/index.php?showtopic=29314297&f=54

Tänk på att inte lita på dom fullt ut

Mm ajuste den funkar. Hade glömt den. Men skulle igentligen vilja ha en lista som visar hur och vad man kan cuba osv oxå så om man plockar upp ett item kan man se hur man ska cuba den osv för att få "slutprodukten" eller vad man ska säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myllerman
Mm ajuste den funkar. Hade glömt den. Men skulle igentligen vilja ha en lista som visar hur och vad man kan cuba osv oxå så om man plockar upp ett item kan man se hur man ska cuba den osv för att få "slutprodukten" eller vad man ska säga.

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/cube.shtml

^^

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
http://classic.battle.net/diablo2exp/items/cube.shtml

^^

Hehe ja den funakr oxå.

Tänkte mer såhär. (Som exempel bara, är inte värt nått nu i sen ladder men i början om man rollar en perfekt base def t.ex.)

< Armors worth picking up >

Low quality / Cracked archon plate -> El rune + Chipped gem (If Def 524 take next step) -> Larzuk 3 Sock.

etc..

etc..

< Weapons worth picking up >

etc..

etc..

Permalänk

finns nog inte. men tänk på att larzuk ger max antal sockets i alla vita grejer.

(max 2 i magic, max 1 i rare/crafted/unique/sets)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

har patchen kommit? eller en eta åtminstone?

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
finns nog inte. men tänk på att larzuk ger max antal sockets i alla vita grejer.

(max 2 i magic, max 1 i rare/crafted/unique/sets)

Tydligen inte i vita som varit low quality / cracked. Då blir item lvl 1 och den får 3st sockets istället för 4.. Har faktiskt inte provat så vet inte till 100%.. bara läst.

Inget nytt om patchen.. många som är irriterade då dom trodde att den var på gång.. sen knäpptyst från blizzard.

Permalänk
Medlem

Hejhej...

Såg denna fina tråd och tänkte att man kanske skulle börja spela lite igen
Spelar ni ladder eller, och isåfall tror ni det är värt att vänta till ladder reset?

Ska bara vänta på en ny dator så jag kan hitta imagen på en gammal IDE disk
(Något i den gamla datorn vill inte starta och jag har inte tillgång till att sätta in IDE disken i en annan dator )

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wrathian
Hejhej...

Såg denna fina tråd och tänkte att man kanske skulle börja spela lite igen
Spelar ni ladder eller, och isåfall tror ni det är värt att vänta till ladder reset?

Ska bara vänta på en ny dator så jag kan hitta imagen på en gammal IDE disk
(Något i den gamla datorn vill inte starta och jag har inte tillgång till att sätta in IDE disken i en annan dator )

Det är ju definitvt inte värt tiden att börja innan reset, imo

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Ja lika bra att vänta, är rätt tråkigt att börja från 0 så här sent i laddern. Förhoppningsvis fattar blizzard att dom får lägga på ett kol nu så det blir klart till juni iaf... ska bli intressant att se vad dom lagt in i nya ptachen.

Permalänk
Medlem

Hej!

Undrar om denna armor är bra att använda till merc-armor? Typ Forti eller Stone. 4 soc och Ethereal.

pic:
http://img268.imageshack.us/img268/7900/hellforgeplateg.jpg

Undrar även om denna palashielden är värd att socka hos Larzuk för att göra spirit?

pic:
http://img268.imageshack.us/img268/3413/superiorroyalshield.j...

Permalänk

jag hade inte valt den armorn/skölden till ngt av dom faktiskt

det du sla hitta är eth no sock armors och sen göra socket receptet i cube (ger 50% mer def då)

bästa skölden till spirit etc är sacred targe och dom kan ha upp till 45 res.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

tja tänkte börja spela d2 igen någon som har några grejjer till en BO barb ? /w *Sh1ft-

Permalänk
Medlem

Hade tråkigt förut så jag pilla ihop en till armor till javan.. vart dock inte så stor skildnad som jag hoppades! men men

http://geting.se/viewimage.php?image=173266-dusken.JPG

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.