World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Vad menar du med "minst smärtfritt" ;-D

Kan knappt hitta en klass som är snabbare än en retripally att levla faktiskt. Men sholazar basin är ju lämpligt vid 75-76. Men själv brukar jag köra den "nedre delen" av Zul'drak innan jag sticker dit.

holy retri prot what evva...drog 70-74 på en halv dag som holy pulla 10-15mobs retri aura conc sen stå och spamma heala

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem

Tja funderar på att börja spela lite igen efter snart ett års uppehåll.
Jag kommer spela horde och då har jag en warrior, shaman och mage som är 70 och undrar lite vilken som är roligast att spela just nu. dvs vilken ska jag fokusera mest på i början, minst två kommer bli 80 om jag spelar antar jag.

Permalänk
Medlem

Inte mitt fel ni vill spela med folk som beter sig som Björn Gustavsson I raids..

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av virtoz
holy retri prot what evva...drog 70-74 på en halv dag som holy pulla 10-15mobs retri aura conc sen stå och spamma heala

Du kan ju få låna mitt konto då.. Jag är level 75 nu men jag ska ner och duscha och plocka upp min mamma. Fixar du 80 tills jag är hemma igen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Inte mitt fel ni vill spela med folk som beter sig som Björn Gustavsson I raids..

Det var ju du som uttryckligen sa att du hellre spelar med en dålig spelare som är över 18 än någon som är bra och under 18. Så vart vill du komma? Jag hade gärna spelat med Björn Gustafsson förresten, han verkar vara en skön kille som antagligen kan bete sig moget. Hur menar du att det skulle vara dåligt att spela med honom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Du kan ju få låna mitt konto då.. Jag är level 75 nu men jag ska ner och duscha och plocka upp min mamma. Fixar du 80 tills jag är hemma igen?

Det var ju du som uttryckligen sa att du hellre spelar med en dålig spelare som är över 18 än någon som är bra och under 18. Så vart vill du komma? Jag hade gärna spelat med Björn Gustafsson förresten, han verkar vara en skön kille som antagligen kan bete sig moget. Hur menar du att det skulle vara dåligt att spela med honom?

Du har inte sett klippet han har gjort om wow va? typ så beter sig flesta svenskar under 18 inte alla dock. och dessutom har jag inte konstaterat att jag hellre spelar med en som är över 18 och suger. Hällre de en en fjompa som skriker I vent hela tiden och fjållar på. Believe me har varit med om det och vet hur det är.. End Of story.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Du har inte sett klippet han har gjort om wow va? typ så beter sig flesta svenskar under 18 inte alla dock. och dessutom har jag inte konstaterat att jag hellre spelar med en som är över 18 och suger. Hällre de en en fjompa som skriker I vent hela tiden och fjållar på. Believe me har varit med om det och vet hur det är.. End Of story.

Jo, han har ju humor. Och diskussionen började ju med att du hellre spelar med rötägg som är över 18 än bra spelare under 18, vilket naturligtvis är helt galet. Jag vet också hur omogna snorungar är att spela med, men bara för att man är under 18 är man inte en sådan, och bara för att man är över 18 är man inte mogen. Jag tror att du tillhör kategorin av spelare jag helst inte hade gruppat med. Men ja, "end of story"...

Permalänk
Medlem

Hade varit coolt att spela med Björn Gustavsson, någon som vet vad han heter?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

här är lite videos som e filmade när vi dödar en boss första gången ,fattas ettpar men hoppas dessa ska underhålla

The Iron Council
http://www.youtube.com/watch?v=5LizsQ7jQiY&feature=channel_pa...

Ignis the Furnace Master
http://www.youtube.com/watch?v=Xuc6xAx4fuU&feature=channel_pa...

XT-002 Deconstructor
http://www.youtube.com/watch?v=WglcTGnN5Vk&feature=channel_pa...

Auriaya
http://www.youtube.com/watch?v=owhNEbjKvrg&feature=channel_pa...

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
här är lite videos som e filmade när vi dödar en boss första gången ,fattas ettpar men hoppas dessa ska underhålla

The Iron Council
http://www.youtube.com/watch?v=5LizsQ7jQiY&feature=channel_pa...

Ignis the Furnace Master
http://www.youtube.com/watch?v=Xuc6xAx4fuU&feature=channel_pa...

XT-002 Deconstructor
http://www.youtube.com/watch?v=WglcTGnN5Vk&feature=channel_pa...

Auriaya
http://www.youtube.com/watch?v=owhNEbjKvrg&feature=channel_pa...

Inga dåliga Rip, Shred crits där inte Hoppas de buffar balance druider lite så vi kan matcha skadan som katter gör.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

björn Gustavsson är en fjortis för fjortisar!
Robert Gustavsson skare va!

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av virtoz
björn Gustavsson är en fjortis för fjortisar!
Robert Gustavsson skare va!

Det känns som om både du och Fabola kastar sten i glashus angående den här omogen fjortis-grejen..

Permalänk
Medlem

På den ena filmen som det länkades till ovan så ser man hur damagen visas liksom en halvmåne neråt, på sidan .. Vad heter adonet som gör så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
På den ena filmen som det länkades till ovan så ser man hur damagen visas liksom en halvmåne neråt, på sidan .. Vad heter adonet som gör så?

ScrollingCombatText och Mik's Scrolling Combat Text kan båda göra det. Har aldrig riktigt fattat skillnaden på dom förutom annorlunda default inställningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
På den ena filmen som det länkades till ovan så ser man hur damagen visas liksom en halvmåne neråt, på sidan .. Vad heter adonet som gör så?

Dom 2 Addon's som Handa tipsar om funkar, själv använder jag dock ett som heter parrot funkar skit bra.

Länk till parrot på Curse:

http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/parrot.aspx

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Hade varit coolt att spela med Björn Gustavsson, någon som vet vad han heter?

Han spelar inte själv, han snackade om det i nån intervju.. hans lillebror gör/gjorde dock det.

Permalänk
Medlem

Va17 nu!?
Inte ett ända inlägg i tråden på över ett dygn!!
Har alla lagt wow på hyllan eller lirar ni så intensivt att ni inte har tid å skriva i tråden??
(Jag hoppas på det senare dock)
Rock on..

Permalänk
Medlem

Jag har lagt wow på hyllan för 2ndra gången nu :9 blev riktigt lejj på wotlk. Easy epix som det heter. Lite för enformigt för mig. Väntar nu tills jag köper nytt grafikkort så ska jag börja med WAR igen.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

har spelat mindre å mindre efter jag kom hem från sommarstugan men får se om det får grepp igen när det är raid ikväll

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Samma här. Guilden disbandade och jag pallade inte skaffa ny guild och greja. Spelet var inte jättekul ändå. Har spelat i mer än tre år nu och även fast det är nya instanser så är det lite samma grej om och om igen. Spelar Age of Conan med några polare istället. Det är ganska mycket sämre än WoW på många sätt (mycket bättre på andra sätt också så klart) men det är i alla fall nytt

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Har varit utan speltid i nästan två veckor nu.
Längtar fan tillbaka
Men det är ju alltid så när man inte har wow så vill man ha det, och när man har så är det inte alls kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RalleRalle
Har varit utan speltid i nästan två veckor nu.
Längtar fan tillbaka
Men det är ju alltid så när man inte har wow så vill man ha det, och när man har så är det inte alls kul.

Har varit i samms situation . Lade Wow på hyllan sen när wotlk kom så spelade jag igen och nu har jag gjort allt som finns att göra så nu har jag lagt det på hyllan igen för att börja med WAR .

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RalleRalle
Har varit utan speltid i nästan två veckor nu.
Längtar fan tillbaka
Men det är ju alltid så när man inte har wow så vill man ha det, och när man har så är det inte alls kul.

Samma här, varit borta i 2.5 vecka nu. Det jag saknar mest är det sociala. Är riktigt bra kompisar med de i guilden och de säger typ varje dag att jag ska komma tillbaka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av virtoz
björn Gustavsson är en fjortis för fjortisar!
Robert Gustavsson skare va!

Både Björn och Robert är oerhört bra komiker... Det går inte säga att en av dom är bättre, båda har sina ljusa stunder.

Om ni vill höra min åsikt så är den bästa WoW-spelaren en spelare som kan va seriös i stunder då det behövs(t.ex World First Ulduar^^), men som ändå kan dra ett jävla bra skämt då och då som får resten av guilden att ramla av stolen när man kör lite heroics för att geara upp någon ny alt. Heroics är ju rätt basic vid detta laget, man KAN faktiskt ha roligt samtidigt som man spelar.

Permalänk

Nä fan jag kunde inte hålla mig, insåg att jag helt seriöst inte har något annat för mig. Detta efter att ha spenderat flera timmar i sängen pga av ren tristess.

Så, finns det någon mirakel server där ute där man hittar grupp som DPS?
Har tre 80's pally warrior och priest, allas main specc är tank/healer så det är jag redigt trött på.

Funtar på att rolla en hunter/rogue någonstans

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164
...man KAN faktiskt ha roligt samtidigt som man spelar.

Ehm... ja annars är det väl ingen mening med o sitta o spela? Man ska väl göra det för att det är kul? xD

Permalänk
Medlem

Tja tänkte nog börja spela lite igen efter snart ett års uppehåll och undrar hur lite vilken char jag ska välja.
Jag har en mage, warrior och shaman att välja på.
Så det jag undrar är hur de är på lvl 80 i dagsläget jämfört med andra klasser.
Alltså hur bra tankar warrriors och hur är deras dps, hur bra healer en shaman och hur är deras dps och hur är en mages dps.

Vore tacksam om någon kunde lägga lite ljus på denna sak för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxion
Tja tänkte nog börja spela lite igen efter snart ett års uppehåll och undrar hur lite vilken char jag ska välja.
Jag har en mage, warrior och shaman att välja på.
Så det jag undrar är hur de är på lvl 80 i dagsläget jämfört med andra klasser.
Alltså hur bra tankar warrriors och hur är deras dps, hur bra healer en shaman och hur är deras dps och hur är en mages dps.

Vore tacksam om någon kunde lägga lite ljus på denna sak för mig

Tänk så här, vill du göra bra melee DPS och/eller tanka - välj Warrior

Vill du heala bra och/eller göra bra DPS som antingen melee eller ranged - välj Shaman

Vill du bara göra DPS - välj Mage

Själv har jag spelat samma Mage karaktär sen spelet släpptes i 2005, still loving it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Själv har jag spelat samma Mage karaktär sen spelet släpptes i 2005, still loving it

Det är faktiskt rätt otroligt. Kul ändå att det finns folk som inte tröttnar på sin klass.

Själv har jag velat fram och tillbaka hela tiden. Har väl haft ett tjugotal olika gubbar genom tiden jag satsat seriöst och mindre seriöst på (säg lvl ~40).

Nu verkar det i och för sig som jag har hittat vad jag vill spela som resten av tiden. En hunter. <3

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Ehm... ja annars är det väl ingen mening med o sitta o spela? Man ska väl göra det för att det är kul? xD

(Psst, det där är sarkasm )

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Det är faktiskt rätt otroligt. Kul ändå att det finns folk som inte tröttnar på sin klass.

Själv har jag velat fram och tillbaka hela tiden. Har väl haft ett tjugotal olika gubbar genom tiden jag satsat seriöst och mindre seriöst på (säg lvl ~40).

Nu verkar det i och för sig som jag har hittat vad jag vill spela som resten av tiden. En hunter. <3

Kört en hunter sen 2006 och är inte särskilt trött på den men börjar bli på spelet.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"