Permalänk

Klockning kommer det bli framöver Och ett CF system är inte allt för långt bort heller Har fått tag i ett HD4870 nu iaf så får väl köpa ett sånt till.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Nice! Gillar mATX-system! Prestanda/volym är en underskattad måttenhet!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

jag tycker det är otroligt snyggt och stilrent, själ funderar jag på ett miditower lian li och nu blev jag sugen på att sleeva alla kablar jag med
hoppas du innom kort kommer med fler finare bilder

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Hur har du det med temperaturerna i det chassit? Jag har värmeproblem i min TT Lanbox, men å andra sidan använder jag än så länge originalkylningen till processorn.

Fin dator och bra galleri!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

temperaturerna håller sig väldigt lågt tack vare bra genomströmmning. Är som i vilket normalt chassi som helst.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk

6p utav mig då jag tycker du skulle ha kunnat köra vattenkylning. Asus Rampage 2 Gene förtjänar det =). Finns massa vatten komponenter för små chassin. Vill gärna ge dig 10p för du har gjort ett riktigt bra jobb med allt, men jag hatar luftkylning.

Tycker man att vattenkylning är krångligt så finns det ju slutna system där man bara behöver sätta fast allt och köra på.

Ett exempel noctua passar perfekt till detta chassi,ta en titt.
http://img4.abload.de/img/bild066bq5.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkMx1000
6p utav mig då jag tycker du skulle ha kunnat köra vattenkylning. Asus Rampage 2 Gene förtjänar det =). Finns massa vatten komponenter för små chassin. Vill gärna ge dig 10p för du har gjort ett riktigt bra jobb med allt, men jag hatar luftkylning.

Tycker man att vattenkylning är krångligt så finns det ju slutna system där man bara behöver sätta fast allt och köra på.

Ett exempel noctua passar perfekt till detta chassi,ta en titt.
http://img4.abload.de/img/bild066bq5.jpg

dessa vattenkitten som är plugnplay är i regel mer skit än stock kylare , och det är inte krångligare med vatten än att kan man bygga en dator kan man slänga ihop en vattenkylning med...det är bara att välja bra komponenter och använda riktiga slangklämmor istället för plastclipsen som medföljer så har man inga nerver om läckage sen...och slangar med rosfri spiral ingjuten så man slipper våndas för strypning i kurvorna..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
dessa vattenkitten som är plugnplay är i regel mer skit än stock kylare , och det är inte krångligare med vatten än att kan man bygga en dator kan man slänga ihop en vattenkylning med...det är bara att välja bra komponenter och använda riktiga slangklämmor istället för plastclipsen som medföljer så har man inga nerver om läckage sen...och slangar med rosfri spiral ingjuten så man slipper våndas för strypning i kurvorna..

Visst är många skit men den som jag nämde är inte det och passar utmärkt till detta chassi. Men absolut jag håller med skulle alldrig köpa slutna system utan plocka delar själv o bygga

Permalänk
Medlem

Patriot Warp V2 32gb SSD

Köp inte den. Tester vissar att den är itne värd priset.

Intel 25 eller OZC Vertex i dagens läge så är de de enda man kan rekomendera

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk

Jag köpte chassit för o ha de enkelt luftkylt och så kommer de förbli. Ska mycke till om jag ska slå temp/tystnad ändå....

Disken är inte de självklara valet för listpris men jag gav långt under det så då klagar jag inte. Jag ville inte åt snabbheten utan att den va så liten så man kan ha 2st vanliga + den i diskracket.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad
Jag köpte chassit för o ha de enkelt luftkylt och så kommer de förbli. Ska mycke till om jag ska slå temp/tystnad ändå....

Disken är inte de självklara valet för listpris men jag gav långt under det så då klagar jag inte. Jag ville inte åt snabbheten utan att den va så liten så man kan ha 2st vanliga + den i diskracket.

Lite synd egentligen att där bara är två stycken hårddiskplatser.

Permalänk

Jo men finns ju egentligen 4st 5,25 som man kan ha diskar i med.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk

Nästa dator jag bygger kommer vara m-atx, ångrar att jag inte byggde en sådan nu i vintras när jag byggde senast...

Permalänk
Medlem

ska själv bygga en exakt likadan dator som du fast med en 500Gb F1 disk och ett annat Chassi , skulle gärna vilja se temps sen när du får ett annat graffe kort. för det är det enda jag har kvar att välja.

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparc0
ska själv bygga en exakt likadan dator som du fast med en 500Gb F1 disk och ett annat Chassi , skulle gärna vilja se temps sen när du får ett annat graffe kort. för det är det enda jag har kvar att välja.

TT Lanbox kylning är ett skämt om man jämför med Lian Li-chassit. Det sitter en trött 80 mm fläkt i fronten och två 60mm där bak. Har ett själv (det utan plexiglas) och skulle inte rekommendera det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

saturday_sun okej, men jag hade tänkt byta ut alla fläktar ändå, men de blir ingen skillnad?

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk

Det chassit är rätt snyggt faktist men svår placerat blir det då 5.25 enhetern aär fle fel håll så att säga

Final pics?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Väntar ännu på graffet..... Kommer nog på torsdag.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Hedersmedlem

hade varit sjukt nice med ett Nvidia GTX275 eller Ati 4890 Även med ett 4870 så kutar cpun ifrån gpum ordentligt.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

HD4870 blev de och de är väl i klenaste laget men känner att jag inte har behov av ett grövre graffe just nu så det får va ett tag framöver.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Hum, kan man klämma in ett HD5850 i det här chassit, tro?

Permalänk

Absolut inga problem. Kör idag med ett 9800gx2 utan problem.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico